SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 12:27

Udvidelse af profil med TAG

Information, forslag til forbedringer, ris/ros osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Udvidelse af profil med TAG

Indlægsøn 11. maj 2014 11:52

Hej boardfolk,

Jeg har et forslag, det ville være fantastisk hvis i kunne udvide brugerprofilerne med et ekstra, valgfrit, felt, nemlig TAG.

Det er ofte ikke helt ligetil at forbinde TAG med brugernavn med person ude i virkeligheden, så det kunne være en hjælp for dem af os herinde der deltager i spil hvor TAG er relevant, at kunne angive dette et fast sted, og få det vist i bruger profil info ud for de posts man laver.

Nu er det længe siden jeg har kørt et phpBB board, men efter sigende skulle dette være muligt uden at installere mods, via Users & Groups administrationsdelen.

Bare en tanke, men det ville være en stor hjælp for mange herinde, tror jeg.
Billede
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4394
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Udvidelse af profil med TAG

Indlægtirs 20. maj 2014 08:31

Nu er det i hvert fald muligt at tilføje TAG i ens profil, så skal jeg bare have den til at vise det i ens profilinfo ved indlæggene også nu...:)
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Udvidelse af profil med TAG

Indlægtirs 20. maj 2014 11:19

Det lader til at der skal rodes i en PHP fil for at gøre dette, jeg kan i hvert fald ikke finde nogen nem måde at gøre det på

http://stackoverflow.com/questions/1035 ... e-by-users

Men, den her post siger at det som default burde vises på viewtopic sider

http://phpbbacademy.com/community/viewt ... 41&start=0
Billede
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Udvidelse af profil med TAG

Indlægons 21. maj 2014 08:39

Endnu en forklaring på hvorledes man får det på plads

https://wiki.phpbb.com/Tutorial.Custom_profile_fields

Sig endeligt til hvis du har brug for lidt udvikler-hjælp (det er trodsalt det der er nogle der betaler mig penge for at gøre til hverdag ;))
Billede
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4394
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Udvidelse af profil med TAG

Indlægons 21. maj 2014 09:22

Har lidt bøvl med generel settings som ikke virker, sikkert efter sidste opdatering, som ikke gik som forventet, har dog ikke brugt generel settings i langt tid, så ved ikke lige hvornår denne fejl er dukket op.

Fejlen den kommer med er denne standard fejl...

Generel fejl
Ingen tilstand angivet.

Og på det danske phpbb forum, er der foreslået en total "geninstallation" af forummets filer, også installere mods osv.. igen, så bliver en ret tidskrævende process... overvejer dog en clean install af nyeste phpbb ved siden af, som jeg så kan få op at kører, tilføje de nyeste version af mods vi anvender, også tilføje databasen til denne når den er oppe at kører, så der ingen nedetid bliver på forummet, som ellers ville være svært at undgå, hvis jeg tager den slavis med ny installation af forum filerne, også starter helt forfra med mods osv..
Brugeravatar

FlyveHest

  • Indlæg: 774
  • Tilmeldt: ons 11. sep 2013 20:59
  • Geografisk sted: Ballerup, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Udvidelse af profil med TAG

Indlægons 21. maj 2014 09:38

Ja, det er jo den "fornøjelse" man har med forums, specielt når det kommer til opdateringer og man har tilpasset dit og dat.

I hvert fald skal du have tusind mange tak for at gide rode med det for alle os andres skyld, og hvis du har brug for en hånd til noget, siger du bare til.
Billede
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4394
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Udvidelse af profil med TAG

Indlægons 21. maj 2014 09:55

Ja, jo flere mods og tilrettet design, jo større udfordringer med opdateringer, som ikke altid viser sig med det samme desværre.

Og da dette forum er samme som vi startede med, har der været mange forskellige mods, og opdateringer i forummet gennem tiden, disse gamle mods kan også nogle gange give uventede problemer, også er en clean install nogle gange løsningen, selvom det er tidkrævende.

Skal jeg nok, kan ikke udelukkes jeg skal bruge lidt hjælp her, hvis ikke fejlen rettes ved nogle udskiftning af filer til originale.

Tilbage til Forummet generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron