SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 17:15

Basen for nyt design her på forummet

Information, forslag til forbedringer, ris/ros osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Basen for nyt design her på forummet

Indlægtirs 15. maj 2012 12:56

Hvis vi skulle have nyt design her på forummet, så vælger jeg bare at modde et eksisterende template, som dette her og forrige design vi har brugt, men ville godt have et der er updated til de nyeste phpBB versioner, og ikke godt 4 år forældet til grundlaget for dette design, det giver nogle problemer engang imellem, og begrænser mulighederne i forummet.

Jeg har lagt nogle stykker op til test på forummet, og frigivet dem så alle kan teste dem af, dette kan i gøre via jeres bruger control panel, eller via dette link... http://www.spille-maskiner.dk/forum/ucp.php?i=896 så kan i vælge imellem de forskellige i Min boardtypografi:

Hvis i skulle vælge, hvilket template syntes i så bedst om, i skal ikke kigge så meget på farver og grafikken, for det retter vi til som det passer os, men selve opbygningen i templated.

Lad mig vide hvad i syntes, så jeg går i gang med at leje lidt med det rette template fra starten af...;)

I sammen forbindelse kommer jeg nok til at mangle en smule grafik til forummet, og her mangler vi jo big time Flottenheimer der har levet det super grafik vi har nyt gennem de sidste i år efterhånden, så hvis noget har bare en smule kunnen i den forbindelse, ville jeg sætte pris på lidt hjælp, har kun standard paint i windows, og den er jeg ikke engang særlig god til at bruge... he he

Så kom den mening, hvilket template syntes du ville være en god bund for det nye spille-maskiner.dk aka 2012 design.

Se de forskellige boardtypografier her
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Basen for nyt design her på forummet

Indlægtirs 15. maj 2012 13:09

Har lavet en afstemings boks til jer også, det er muligt at stemme på det design man bedst kan lide.

Det er også muligt at ændre sig afstemning, hvis man tester et af et stykke tid, og finder ud af man hellere ville stemme på andet design.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Basen for nyt design her på forummet

Indlægtirs 15. maj 2012 13:27

Hvis nogen har et helt andet forslag, så hold jer ikke tilbage, så uploader vi bare det til test også...:)
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 799
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Basen for nyt design her på forummet

Indlægtirs 15. maj 2012 14:16

Når jeg sætter flueben i "Kan bedst lide det gamle design" og klikker "stem", så får jeg blot beskeden "Den indsendte formular var ugyldig. Prøv at indsende igen."

Så håber dette her kan gøre det ud for at stemme:

Jeg kan bedst lide det gamle design :)

Men Subsilver2 virker nu osse ret fed :)
Senest rettet af Bosse tirs 15. maj 2012 14:55, rettet i alt 1 gang.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Basen for nyt design her på forummet

Indlægtirs 15. maj 2012 14:55

Har lige nulstillet det, og sat det til en stemme.
Se om du får samme fejl nu.
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 799
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Basen for nyt design her på forummet

Indlægtirs 15. maj 2012 14:56

Nu virkede det :)
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Basen for nyt design her på forummet

Indlægtirs 15. maj 2012 14:59

Okay, det virker ikke her...
Får bare "Den indsendte formular var ugyldig. Prøv at indsende igen."

He he, det er vist nemmer folk bare skriver i tråden i stedet for...:)
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Basen for nyt design her på forummet

Indlægtirs 15. maj 2012 15:05

Bosse skrev:Jeg kan bedst lide det gamle design :)

Men Subsilver2 virker nu osse ret fed :)


Ja, du skal jo huske det kun er opbygning i selve designer jeg genbruger, farver, grafik osv.. ændrer vi bare som vi har lyst til.

Jeg syntes bare forummet godt kunne få lidt mere brede, da vi jo alle sammen efterhånden har noget større skærme, men bedre opløsning end for 7 år siden da vi startede forummet, den ekstra brede giver jo væsentligt bedre muligheder for indsættelse af billeder i projekt / samling trådene osv...

Jeg sidder med en 19" her, og forummet bruger kun ca. ½ dele af skærmen, og forummet nedskalere næsten alt for at få det til at passe i det smalle design.

Også ville et nyere design som sagt give flere muligheder i forummet, samt hindre de små problemer der er med opdateringer, pga. forældet template.
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 799
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Basen for nyt design her på forummet

Indlægtirs 15. maj 2012 15:15

Jamen hvad så med om du bare tager det som du bedst kan lide?

Det er fint at du spørger os, men da det jo er dig som vedligeholder, administrerer og opdater sitet, så synes jeg bare du skal vælge den som gør dit arbejde nemmest.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Basen for nyt design her på forummet

Indlægtirs 15. maj 2012 15:33

Jamen, undertegnet kan bedst lide et simpelt design, uden borders og afgrænsninger, men kan også godt lide den fylde der er i subsilver, så man bruger hele skærmen.

Da det dog generelt er nemmeste at modde i prosilver, da alle mods som standard understøtter dette, er Digital dog oplagt.

Det er baseret på prosilver, men har mere platform af Subsilver med fuld brede, menu opsætning osv.. så den er pt. den foretrukne her, specielt fordi den giver mulighed for at have recent topic + chatten eller anden mod i toppen side om side, uden det behøver blive mindre end det er i dag...:)

Det er en af de store fordele ved at bruge hele skærmen.
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 799
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Basen for nyt design her på forummet

Indlægtirs 15. maj 2012 19:10

Jamen har du så ikke næsten selv givet svaret på hvordan forum kommer til at se ud i fremtiden :) .... det som er nemmest for dig i forhold til at administrere forum er da det eneste rigtige.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Basen for nyt design her på forummet

Indlægtirs 15. maj 2012 19:56

Ikke helt, for syntes da også i trofaste brugere har lidt at skulle have sagt her...

Slet ingen udover bosse der har en mening omkring dette.... ?
For ellers er det jo suverænt Bosse og mig der bestemmer.... ;) he he
Brugeravatar

nico

  • Indlæg: 346
  • Tilmeldt: lør 3. okt 2009 15:00
  • Geografisk sted: Østjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Basen for nyt design her på forummet

Indlægtirs 15. maj 2012 20:28

Hej Rene

Jeg kunne meget bedre lide det gamle layout, med nye indlæg øverst, marker alle indlæg som læst, mini chatten osv...
eller kan jeg bare ikke finde det på det nye layout ?

self. skal man lige tilvende sig alt nyt :-)
MEN det er jo lidt nørdet og tilbage i tiden spille-maskiner handler om :idea:
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Basen for nyt design her på forummet

Indlægtirs 15. maj 2012 20:42

Du kan stadig gå tilbage til det gamle design, der ligger der også, grunden til i måske sidder med andet design nu, er at jeg har fravalgt at fastholde jer alle på det design jeg selv har lavet, men i kan vælge dette under typografier i jeres profil, det er det der hedder koluda.

Gå under dit bruger kontrol panel, vælg board indstillinger, og herefter kan du skifte mellem de forskellige designs under fanen min board typografi, den "gamle" som i vant til er den der hedder Koluda, men kig nu da andre igennem også, så i kan se mulighederne for en andet design.

Dette kommer også på det nye, men du sidder sikkert på standard templated prosilver, og her har jeg ikke modded det til de nye mods, dette skal gøres på det template vi vælger at bruge, og har kun lavet det på koluda og Digital for at se hvordan det ser ud, så her er recent topic, quick mod og chatten også aktiv.

Men som sagt er det kun selv opbygningen i skal kigge på, det nye design bliver også med arcade og flipper artwork, som vi har i dag, endda med endnu flere end vi har lige pt., da der er masser af muligheder i de nyere templates.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Basen for nyt design her på forummet

Indlægtirs 15. maj 2012 21:01

2 minutter, så har i også recent topic og chat på prosilver templated, hvis i alligevel er landet på dette, så kan i jo ikke læse med på chatten....:)
Næste

Tilbage til Forummet generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 32 gæster