SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 14:53

Rekorden slået i Donkey Kong

Her finder du producenterne, forhandlerene, fan-sites, info, reservedele osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

KFJ

  • Indlæg: 209
  • Tilmeldt: søn 2. jul 2006 02:12
  • Geografisk sted: Amager, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Rekorden slået i Donkey Kong

Indlægtors 11. mar 2010 08:11

Billede

1.061.700 points.

Det stod der på skærmen, da Hank Chien i slutningen af februar endelig blev færdig efter en lang nat med arkadespillet.

Og det var præcis 11.200 point mere, end nogen tidligere har fået i det klassiske spil Donkey Kong, der blev sendt på gaden for snart 30 år siden.

Donkey Kong blev bragt tilbage på den internationale scene, da dokumentarfilmen ”King Of Kong” i 2007 afslørede, hvordan spillets ypperligste mestre kæmpede en brutal - og beskidt - kamp mod hinanden for at sætte rekorder.

Det var også dokumentarfilmen, der fik den 35-årge Hank Chien til at sætte sig foran spillet i 2007.

Og som natten mellem den 26. og 27. februar i år fik ham til at slå rekorden.

Stolt
”Det er virkelig noget, jeg kan skrive på mit cv, og det er noget, jeg kan være stolt af,” siger Chien til den lokale avis New York Daily.

Chien slog rekorden i sin lejlighed, men hele episoden er filmet – ganske som de strenge regler fra selskabet Twin Galaxies foreskriver.

Således skulle Chien også igennem en tjekliste på 39 punkter, før han overhovedet kunne gå i gang med spillet.

Skriver autografer
Chien har - foruden sin medicinske uddannelse – en kandidatgrad i computerteknologi og matematik fra Harvard Universitetet.

Og han har allerede fået sig en større fanskare blandt spilnørder.

”Folk har stoppet mig på gaden og spurgt efter min autograf, men jeg tror ikke, at det kommer til at forandre mit liv,” siger hovedpersonen til New York Daily.

Med de 1.061.700 point har Chien slået den tidligere rekordholder Billy Mitchell.

Mitchell har dog tidligere genvundet tronen og vil formentlig også forsøge igen.

Kilde: JP

Link til Twin Galaxies
Med Venlig Hilsen,

KFJ1972
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Rekorden slået i Donkey Kong

Indlægtors 11. mar 2010 08:44

Jeg mener Twin Galaxies tidligere har hævdet, at de for DK kun accepterede scores som var opnået på maskinen på deres hjemmebane Fun Spot. På grund af alt virakken.

Men fedt men en ny spiller på banen. Det måtte jo ske.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Rekorden slået i Donkey Kong

Indlægtors 11. mar 2010 09:06

soren skrev:Jeg mener Twin Galaxies tidligere har hævdet, at de for DK kun accepterede scores som var opnået på maskinen på deres hjemmebane Fun Spot. På grund af alt virakken.

Men fedt men en ny spiller på banen. Det måtte jo ske.


dét med at scoren skulle foretages live blev afskaffet i slutningen af 2009. Godt gået, og ret sjovt at han fik blod på tanden efter at have set The King of Kong filmen.

der er et interview med Hank Chien på Twin Galaxies:
CHATTING UP THE NEW DONKEY KONG CHAMP
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Rekorden slået i Donkey Kong

Indlægfre 24. aug 2012 18:05

Hank Chien har øget sin verdensrekord fra 1,110,100 til 1,127,700.

Må sige at han hardcore træner til Kong Off 2 til november :)

Tilbage til Links og adresser

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster