SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 08:21

KØBES: Candy cab

Køb og salg af arcademaskine
  • Forfatter
  • besked

slk486

  • Indlæg: 193
  • Tilmeldt: fre 29. jul 2011 21:01
  • Geografisk sted: Kalundborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: KØBES: Candy cab

Indlægtirs 2. jun 2015 18:34

lyder ok, men check gerne om du har et chassis til den originale først. Hvor meget ligger der iøvrigt i at få den til at passe og hvilken model er det?
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: KØBES: Candy cab

Indlægtirs 2. jun 2015 19:00

Kan være Arcadeshoppen kan skaffes et uorig. det er jo klart det billigste.

Model... ? mener du skærmen eller ?

Monitorene sidder alle i stålrammer, så skal flyttes over i den orig. Egret II ramme, også skal afstands stykkerne måske tilpasses, ved det ikke for som sagt er det en New Astro jeg har med True flat screen i, ved ikke om det er muligt på samme måde i en Egret 2.

Lad os se om ikke vi ikke kan finde et chassis til den orig. først, enten via arcade shoppen, om jeg har et liggende.

slk486

  • Indlæg: 193
  • Tilmeldt: fre 29. jul 2011 21:01
  • Geografisk sted: Kalundborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: KØBES: Candy cab

Indlægtirs 2. jun 2015 19:03

Ja, jeg mente model Nr på tri-sync skærmen.

Ok, venter lige på du vender tilbage og tager fat i arcadeshoppen imens. Hvad skal jeg spørge efter? Bare chassis til en E2?
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: KØBES: Candy cab

Indlægtirs 2. jun 2015 19:34

Okay, model på Tri-sync kan jeg finde ud af senere på ugen, står nemlig ikke her hos mig, men på "lager" hos min farbror i Slagelse, der står alle de løse chassis jeg havde på lager, da vi flyttede nemlig.

Af hensyn til bestilling af chassis, så mener jeg faktisk nogle herinde fra har købt chassis til deres Astro / Egret II maskiner, og mener at huske at det er samme chassis i både de Astro, New Astro og Egret II maskiner jeg har stående.

Har fri på fredag, så hiver jeg dem lige frem og kigger på det.

Kan også være Deepblue ved om det har har på lager kan anvendes... det ville jo være en billig og nem løsning..;)
Brugeravatar

Killer Bean 2

  • Indlæg: 84
  • Tilmeldt: tors 10. nov 2005 16:56
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: KØBES: Candy cab

Indlægtirs 2. jun 2015 22:01

koluda skrev:og mener at huske at det er samme chassis i både de Astro, New Astro og Egret II maskiner jeg har stående.


Jep, de kører alle sammen med Nanao MS9-29A :)

Hvis i ender med sådan noget, hvor i skifter chassis'et ud med noget moderne halløj, kunne jeg måske godt være interesseret i at købe det gamle defekte.
Congratulation. This story is happy end.
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: KØBES: Candy cab

Indlægtirs 2. jun 2015 22:27

Hvor køber man et fungerende MS9-29A? Og hvilke størrelse billedrør kan det bruges til?
Som det måske er nogen bekendt, er det jo mig der har fået Thors stakkels NAC forærende, da han til sidst opgav at slås med en unavngiven svindler (hvis identitet dog er redaktionen bekendt).
Desværre er det hverken originalt billedrør, billedrørsstativ eller chassis.
Så hvilken størrelse rør er det originale i en NAC og ville man kunne bruge eet fra fx et tv i samme størrelse hvis man nu kunne skaffe et MS9-29A chassis?
Brugeravatar

Killer Bean 2

  • Indlæg: 84
  • Tilmeldt: tors 10. nov 2005 16:56
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: KØBES: Candy cab

Indlægtirs 2. jun 2015 23:39

Elgen skrev:Hvor køber man et fungerende MS9-29A? Og hvilke størrelse billedrør kan det bruges til?


De sidder på 29" rør. De blev som sagt brugt i en del forskellige candy-cabs, så et sted som Arcade Otaku ville være et godt sted at lede. Men de blev vist også brugt i en del af Sega's "almindelige" sit-down maskiner, så de burde ikke være helt umulige at få fat i.

Mht. TV-rør er det desværre ikke størrelsen, der er det mest kritiske. De skal også have samme modstand og induktans på spolerne (noget, jeg lærte på den hårde måde). Så man skal være heldig for at finde noget, der passer.
Congratulation. This story is happy end.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: KØBES: Candy cab

Indlægons 3. jun 2015 06:50

Elgen skrev:Hvor køber man et fungerende MS9-29A? Og hvilke størrelse billedrør kan det bruges til?
Som det måske er nogen bekendt, er det jo mig der har fået Thors stakkels NAC forærende, da han til sidst opgav at slås med en unavngiven svindler (hvis identitet dog er redaktionen bekendt).
Desværre er det hverken originalt billedrør, billedrørsstativ eller chassis.
Så hvilken størrelse rør er det originale i en NAC og ville man kunne bruge eet fra fx et tv i samme størrelse hvis man nu kunne skaffe et MS9-29A chassis?


Ellers er jeg måske interreseret i at købe den, hvis kabinettet ellers er i god stand, kunne godt bruge et kabinet i god stand nemlig, skærm har jeg heldigvis liggende, for de er ret dyre at få fat i.

slk486

  • Indlæg: 193
  • Tilmeldt: fre 29. jul 2011 21:01
  • Geografisk sted: Kalundborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: KØBES: Candy cab

Indlægons 3. jun 2015 07:05

Kan du sende eller putte et billede op af kabinettet, så jeg lige kan se standen? Tror jeg gerne jeg vil tage tilbuddet om selv at forsøge at reppe chassis.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: KØBES: Candy cab

Indlægons 3. jun 2015 07:16

Jep, det skal jeg nok, ser lige om jeg får tid i aften, den skal nemlig lige graves frem, står helt bagerst i værkstedet.

slk486

  • Indlæg: 193
  • Tilmeldt: fre 29. jul 2011 21:01
  • Geografisk sted: Kalundborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: KØBES: Candy cab

Indlægons 3. jun 2015 07:17

Tak :)
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: KØBES: Candy cab

Indlægons 3. jun 2015 07:50

koluda skrev:Ellers er jeg måske interreseret i at købe den, hvis kabinettet ellers er i god stand, kunne godt bruge et kabinet i god stand nemlig, skærm har jeg heldigvis liggende, for de er ret dyre at få fat i.

Sælger ikke, men hvad skal du ha' for en skærm?
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: KØBES: Candy cab

Indlægons 3. jun 2015 14:42

Du skal vel have både skærm og virkende chassis...

Skal lige være sikker på jeg har til de maskiner jeg har stående først, ret dyrt hvis man skulle bruge en på et tidspunkt selv nemlig, koster en del i udlandet, og med fragt er det jo helt hen i vejret, men mener faktisk jeg har en skærm fra en Naomi universel liggende også, kan lige tjekke når jeg skal til Slagelse og den også er True flat, og om der var chassis til den også.

Men du skal vel bruge den til Jamma, kan ikke huske om den fra Universel kun er hi-res eller om det er tri sync.

Evt. kunne denne fra Universel så smides i en af dem jeg har stående med def. chassis og alm. skærm i, men så skal du stadig rode med chassis for at få en virkende skærm jo.
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: KØBES: Candy cab

Indlægons 3. jun 2015 14:47

Det jeg er interesseret i, er en virkende skærm (billedrør + chassis + ramme) af samme type som det der originalt sidder i en NAC (behøver ikke at kommer fra en NAC, men skal være samme type osv). Ville ikke gøre noget hvis chassis var defekt dog... det ville jeg sikkert godt kunne fixe.
Men har ingen anelse om hvad sådan noget koster.
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: KØBES: Candy cab

Indlægons 3. jun 2015 15:36

Jamen, jeg har heldigvis rammer til samtlige skærmen jeg har liggende, så har rigeligt med rammer, mon ikke en af dem passer i NAC også, kan jeg da hurtigt måle her, ved 2 af dem kommer fra Universel, men den ene var uden chassis.

Skifter jeg alligevel den ene af mine egne til multisync, så står jeg jo med en "alm" skærm i overskud, så finder vi nok en fornuftig pris på den, evt. med en smule rep "bytte" uden tidsfrist, hvis det havde interesse... ;)

Jeg skal bare have en ekstra liggende på lager til egne maskiner, hvis man skulle være så uheldig en af dem står af.
ForegåendeNæste

Tilbage til Arcademaskine

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 20 gæster