SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 10:29

PONG - altså spillet, ikke det man kan være i Jylland

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

perolsen

  • Indlæg: 377
  • Tilmeldt: tirs 19. dec 2006 21:16
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

PONG - altså spillet, ikke det man kan være i Jylland

Indlægons 17. feb 2021 12:37

Syntes tiden er kommet til et nyt projekt.. :D

Har altid gerne ville have et PONG spil i samlingen, men det har ikke været til at finde - jo hvis man vil give en hel bondegård, så kunne man da få et håndværkertilbud.

Så jeg tænkte man må da kunne gøre et forsøg selv...

Så igang med at støvsuge nettet for andre der havde haft samme ide, og ja det er der.
Jeg fandt en gut i Australien der havde bygget et reproduktions pong print tilbage i 2007
Ham skrev jeg en mail til, og hørte intet... nå man pyt

Så gik der lidt tid, og en dag så lå der sørme en mail fra ham - han havde blot haft travil med alt muligt, så vi skrev lidt frem og tilbage - jeg vil gerne købe et af hans tomme pcb'er så jeg selv kunne fylde stumper på... det var han nu ikke meget for at sælge et af, da han selv engang imellem lavede de der kabiinetter og print men kun til hans venner.

Nå men jeg skrev til ham at det var der jo da ik noget at gøre ved, og kunne da også godt forstå ham, og på en måde så fik jeg den drejet lidt over på at det nu trods alt er godt at vi arcade tosser godt kan hjælpe hinanden, og jeg havde da hjulpet et par stykker også i australien med deres Sega g loc -

Så gik der kun 1 time, så lå der endnu en mail - denne gang så ville han da lige vide hvem det var i australien jeg havde hjulpet - jo se nu det er ham der X - spøjst nok så var det hans bedste ven :D
Så den der afvisning jeg havde fået med at købe et tom print, det blev nu lavet om til at jeg da kunne få et print helt gratis.

Så FEDT så var det jo bare at vente, så kunne jeg jo gå i gang med at flække et kabinet sammen
Først så lavede jeg en proto type i OSB - bare sådan for at få lidt styr på den der rundsav og se dimmensioner...
Proto.jpg


Det blev da sådan nogenlunde.. så igang med at lave det endelige kabinet i krydsfinner
20210119_152913.jpg

20210119_110916.jpg

20210119_161602.jpg

Det blev da helt hæderligt
20210120_194329.jpg


Plenan var så at bejdse det med mørk eg.. for skulle det fejle så kunne man jo hive folie på det
20210123_110738.jpg

20210123_141532.jpg


Lidt gul maling fik det også
Gul.jpg


Til sidst lidt mat møbel lak for at holde på bejdsen - det blev også helt OK
20210125_103259.jpg

20210125_102801.jpg


Lidt T mol og lidt metal plade blev skåret ud
tmol.jpg


Så kom turen til det TV der skulle sættes i - et alm 14" prosonic
TV.jpg


Finten var at normalt når man giver et TV 12V på scart pin 8 så skal det selv tænde og skifte til AV input i 4:3 format
Tv'et her tændte bare ikke - det kom kun til standby, så skulle man trykke på en knap -
Det blev fixet med et rælæ der kort efter strøm lige kortslutter 1 sek, så tvøet tænder.

https://www.youtube.com/watch?v=3JvcTrX03tw

(Rælet var også et jeg havde i kina kassen... kan faktisk IKKE huske hvorfor jeg havde købt det) :lol:

Så var der styr på TV - og pong printet var på vej fra Australien - og kabinettet var sådan set klar, så hvad nu :)

Havde tidligere rodet lidt med at lave et pong print selv, jeg havde fundet et diagram på nettet og bestilt selve spil chippen i kina, så alle stumper var jo til at gøre det færdigt - så for at bruge tiden på noget lidt fornuftigt :lol: så besluttede jeg at gøre det færdigt
PONG 2.3.jpg


Færdigt print
pong perf1.jpg


Og hulme om ikke det vrikede 8)
https://www.youtube.com/watch?v=szROvHySZIU

Så lige nu kan Pong spilles i den hjemmebyggede udgave
20210212_152908.jpg


Jeg har fået samlet det meste af det orginale print , men jeg afventer stadig lige et par enkelte stumper inden det er helt færdigt
repro.jpg


Så må vi se hvad forskellen er på reproduktion og et der er hjemmebygget.

Lidt bezel klistermærke
Pong.JPG


Kontrol panel klister skal der også printes, men det bliver når Corona får game over :D
Control panel.JPG


To be continued - I'll be back 8)
Mvh
Per Olsen
Se mit game room OPDATERET SEPTEMBER 2023!
https://www.youtube.com/watch?v=mPhUhzPt9w4

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster