SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 22:01

Projekt Wireless Arcade Keyboard encoder something?

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

holm76

  • Indlæg: 4
  • Tilmeldt: tirs 27. dec 2022 14:15
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Projekt Wireless Arcade Keyboard encoder something?

Indlægman 2. jan 2023 09:59

Halløjsa.

Jeg satte for mange år side acade/flipper knapper knapper på et bordtennis bord med sådan en acade maskine USB Keyboard encoder på sådan at man med USB kunne sætte den til en PC. Udviklede også en lille app sådan at man kunne administrere et spil bordtennis.

Tiderne er skiftet og nu er der ingen der gider det med ledning længere og alt skal være wireless. Nogle der kender til nogle arcade encoder keyboard systemer der virker wireless? Så der bare lige skal en power bank i bordet og en USB dongle i computeren?

Det ville være helt genialt hvis det findes, men jeg synes ikke selv at kunne søge noget frem

holm76

  • Indlæg: 4
  • Tilmeldt: tirs 27. dec 2022 14:15
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt Wireless Arcade Keyboard encoder something?

Indlægman 2. jan 2023 15:16

Efter noget søgning på nettet blir det vist noget med en Raspberry PI til skærm/app/server og nogle microcontrollers med wifi til knapperne, som så blir klienter på PIs wifi netværk. Det gør ikke super meget at der kan være delay fra en knap er trykket til det er registreret på skærmen. Det vigtigste er at det er wireless fra knapper til skærm. Resten løser jeg med kode.

bolge

  • Indlæg: 8
  • Tilmeldt: fre 29. sep 2017 12:29
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt Wireless Arcade Keyboard encoder something?

Indlægman 2. jan 2023 16:51

Hvad med bare en wireless mus, til pc, og skille den ad, og bruge dens hw, eller game controller eller tastatur?

alt, en mobil telefon, med en app ?
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Projekt Wireless Arcade Keyboard encoder something?

Indlægtirs 3. jan 2023 07:48

Jeg har tænkt over det samme i forbindelse med et lille arcade kabinet til en tablet. Min løsning var at bruge oldschool metoden, fra før encoders, og simpelthen "hacke" et wireless joypad.
Tænker en wireless mus også kunne bruges, der er antal af inputs dog mindre.

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster