SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 29. mar 2024 05:52

Guide: Byg din egen arcade maskine

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

flottenheimer

  • Indlæg: 258
  • Tilmeldt: man 25. jul 2005 22:02
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Guide: Byg din egen arcade maskine

Indlægman 11. dec 2006 22:25

Under en oprydning faldt jeg for nyligt over en artikel "Gør-det-selv: Byg din egen arkade maskine" i et nummer af Privat Computer PC. Jeg har scannet artiklen ind, så alle interesserede kan se den.

Artiklen er et glimrende eksempel på, hvor besværligt det kan gøres (!):

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede


Den lette metode er som følgende:

1. Køb et fuldt monteret, fuldt funktionsdygtigt, JAMMA kompatibelt arcade kabinet. (Priser fra ca. 1000-3000 kr - alt efter stand)
2. Køb et ArcadeVGA og et J-Pac kort fra http://www.ultimarc.com
3. Installer ArcadeVGA i din PC og J-Pac i kabinettet. Forbind delene med de eksisterende + medfølgende standard kabler (JAMMA, PS/2, Monitor...) (absolut ingen lodning påkrævet).
4. Så mangler du bare software konfigurationen af PCen. Her vil jeg anbefale GameEx frontenden + MAME. Voilá.

- - -

Download hires scans af Privat Computer PC artiklen her: http://www.spille-maskiner.dk/kent/byg-arcade_hires.rar. RAR komprimeret arkiv af .jpg filer [8mb].
Brugeravatar

mes83

  • Indlæg: 258
  • Tilmeldt: tors 2. mar 2006 13:38
  • Geografisk sted: Vejen
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 11. dec 2006 23:04

HAHAHAHA,

Det var lige nøjagtig den artikel, der fik vækket min interesse i sin tid (for den er sku en del år gammel).

Men som du skriver er det langt fra den nemmeste måde at få sig en spillemaskine. Køb et JAMMA-cab + ArcadeVGA + Jpac. og find så din gamle computer og du er faktisk klar. Men tak for kigget vækker minder om mig og en kammerats første maskine (alt andet end en god oplevelse hehe, men man er vel blevet klogere) :lol:

spacefractal

  • Indlæg: 188
  • Tilmeldt: fre 14. apr 2006 16:59
  • Geografisk sted: Bagsværd
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 21. dec 2006 23:25

Det er tydeligt at det er 4 år gammelt artikel (men ret sjovt at læse den igen), og der er jo sket en hel del på markedet siden sidst i de 4 år....

Jeg mener ikke at jeg så noget til f.eks. ArcadeVGA dengang og lignende. Det opdaget jeg først senere, ellers noget jeg tager fejl?

Ihvert fald har markedet ændret sig siden den dag.

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron