SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 25. apr 2024 07:32

Fight Stick + Consolized MVS->Neo-Geo/PS3/Xbox360/PC/C64

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

MtnBuffalo

  • Indlæg: 30
  • Tilmeldt: tors 23. jun 2011 07:31
  • Geografisk sted: Aarhus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Fight Stick + Consolized MVS->Neo-Geo/PS3/Xbox360/PC/C64

Indlægons 6. mar 2013 13:15

Ville lige vise hvad de mørke vinteraftener er blevet brugt til. Jeg ville bygge et stick som kan bruges til 'det hele'. Da dette inkluderer en neo-geo MVS, en Commodore 64, en Xbox 360, PC-spil og lånte arcadeboards koblet op med en super-gun skulle der tages højde for en hel del for at det kunne fungere på tværs af hardware-platforme. Der er derfor monteret et Akishop PS360+ board via et Neutrik USB/Patch stik til konsollerne/PC og et 15 pol DIN til Neo-geo/C64/arcadeboards'ene. Alle kabler er blevet pakket ind i kabel-strømper for at gøre det hele lidt pænere -> carbon-look giver bare noget ekstra 8) Der er omkring 100 kabler i alt...

Selve sticket er bygget op af flere lag 22 mm MDF-plader, 3mm rustfri stålplader og 4mm lexan-plast. Der sidder et Sanwa JLF TP 8YT samt Seimitsu PS 14 KN 30 mm hele vejen rundt (http://www.arcadeshop.de). Der er montet RGB led lys i alle knapperne vha et Sparky PWM SMD LED Controller PCB (http://www.focusattack.com/sparky-pwm-smd-led-controller-pcb/) og et Paradise Arcade Uila LED PCB S Flash (http://www.focusattack.com/paradise-arcade-uila-led-pcb-s-flash/). Led'erne kan kodes så man kan få dem til at lyse i bestemte farver alt efter om man holder en eller flere knapper nede samtidigt. :D

Da der ikke er galvanisk adskillelse mellem 'Ground' og 'Signal' på Akishop-boardet har jeg været nødsaget til at købe en 12 pols 2 positions omskifter på E-bay. Herved skifter jeg rundt på ground og signalerne for knapper/joystick når jeg drejer på omskifteren. Jeg fandt en fyr i Ukraine som solgte en 'USSR Military Grade' omskifter til 3 dollars - og det virker bare! Så drejer jeg bare på knappen bag på sticket når jeg vil skifte mellem konsollerne og den gamle arcadehardware. Mangler lige at få fat på en passende drejeknap. Underligt nok er det næsten umuligt at finde en passende knap til en 4mm aksel. Tænker at jeg selv må lave en ved lejlighed...

Har også lavet en lille adapter som monteres i Commodore 64'erens joystickport. Neo-Geo-kablet sættes blot i adapteren så sticket også virker på 64'eren! Det er bare bedre med et rigtigt joystick sammenlignet med de originale ZipStik's som jeg hidtil har brugt.

Er næsten ved at være færdig med at 'Consolize' mit Neo-Geo MVS-1T board. Alle stik, strømforsyning, kabler og kassen er færdige :D Smider lige et par billeder op når det en gang er færdigt. Der mangler lige at blive bøjet en enkelt Lexan-plade.
Vedhæftede filer
IMG_1126.JPG
Har forsøgt at holde stumperne Neo-Geo farverne - i hvert fald på knapperne!
IMG_1129.JPG
IMG_1134.JPG
IMG_1131.JPG
Custom dustwasher til sticket -> læg mærke til mvs/neo-geo logoerne
IMG_1132.JPG
IMG_1128.JPG
Start og Coin til Neo-Geo og Start/Select/Home til Xbox360/PS3
IMG_1136.JPG
Bagsiden med de forskellige tilkoblingsmuligheder (USB/Patchkabel og 15 pol DIN). Mangler en knap til at skifte mellem PS360+ boardet og 15 pol DIN-stikket til Neo-Geo/C64
IMG_1137.JPG
Kabelrodet er forsøgt styret med kabel-strømper i carbon-look. Der er rundt regnet 100 kabler i sticket.
Senest rettet af MtnBuffalo ons 6. mar 2013 14:05, rettet i alt 6 gange.
Alt kan moddes!
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Fight Stick + Consolized MVS->Neo-Geo/PS3/Xbox360/PC/C64

Indlægons 6. mar 2013 13:46

Det ser rigtig fedt ud. Hvilket værktøj har du brugt til at få de vinkler på selve stick case?
Brugeravatar

MtnBuffalo

  • Indlæg: 30
  • Tilmeldt: tors 23. jun 2011 07:31
  • Geografisk sted: Aarhus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Fight Stick ->Neo-Geo/PS3/Xbox360/PC/C64

Indlægons 6. mar 2013 13:47

Den er kørt igennem en bordrundsav hvor klingen sættes i 45 grader.

Jeg har også fået drejet en knap i rustfri stål til mit Fight-stick så jeg kan vælge mellem USB/Patch til Xbox/PC og 15 pin midi-porten til de gamle arcadespil.

TASF_20.jpg

TASF_21.jpg
Senest rettet af MtnBuffalo tors 4. apr 2013 20:47, rettet i alt 2 gange.
Alt kan moddes!
Brugeravatar

MtnBuffalo

  • Indlæg: 30
  • Tilmeldt: tors 23. jun 2011 07:31
  • Geografisk sted: Aarhus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Consolized MVS

Indlægtors 4. apr 2013 20:44

Så blev jeg langt om længe færdig med det sidste på mit 'Consolized Neo-Geo MVS'-projekt. Det er et MV1T-board som er bygget ind i en kasse af MDF-plader og malet så det matcher fight sticket. Over og undersiden er beklædt med en akrylplade. 5 og 12 volt trækkes ind via Neutrik-stikkene fra en modificeret PSU jeg havde liggende. RGB-Scart kablet er loddet direkte på JAMMA-stikket og der er passende modstande monteret i selve Scart-stikket. Kablerne er betrukket med cable-sleeves fra en computer-modding butik i England.
MVS-boardet er moddet med en Universe BIOS 3.1, et Lithium-batteri i stedet for standard-batteriet og den røde diode er skiftet ud med en blå. Joystickkabler stikkes ind i siden af kassen og sættes direkte på de to joystick-udgange på bundkortet.

TASF_23.jpg

TASF_24.jpg

TASF_25.jpg

TASF_26.jpg

TASF_27.jpg

TASF_28.jpg

TASF_29.jpg
Alt kan moddes!

Johnny rasmussen

  • Indlæg: 956
  • Tilmeldt: tors 6. dec 2007 12:41
  • Geografisk sted: bornholm
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Fight Stick + Consolized MVS->Neo-Geo/PS3/Xbox360/PC/C64

Indlægtors 4. apr 2013 20:53

det ser sku skide godt ud men det er da pænt nedern af skifte spil kasette og bliver der ikke varmt inde i kabinettet eller er der blæser i ?
Hilsen Johnny
Brugeravatar

MtnBuffalo

  • Indlæg: 30
  • Tilmeldt: tors 23. jun 2011 07:31
  • Geografisk sted: Aarhus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Fight Stick + Consolized MVS->Neo-Geo/PS3/Xbox360/PC/C64

Indlægtors 4. apr 2013 21:02

Johnny rasmussen skrev:det ser sku skide godt ud men det er da pænt nedern af skifte spil kasette og bliver der ikke varmt inde i kabinettet eller er der blæser i ?


Jeg har kun et enkelt spil, så indtil videre skal det nok gå :D Men ja, der var en del overvejelser inden boardet blev pakket helt ind. Mht varmen må jeg se hvad der sker - spiller pt i en 14 grader kold kælder så der skal gås til vaflerne for at holde fingrene varme :lol:
Alt kan moddes!

Johnny rasmussen

  • Indlæg: 956
  • Tilmeldt: tors 6. dec 2007 12:41
  • Geografisk sted: bornholm
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Fight Stick + Consolized MVS->Neo-Geo/PS3/Xbox360/PC/C64

Indlægfre 5. apr 2013 00:42

smid et multi print i så kører bussen 100+ så sider du konstant i kælderen :-) de multi print har alle de fede neo geo alle metalslug osv hæ hæ
Hilsen Johnny

manta400

  • Indlæg: 1424
  • Tilmeldt: ons 22. jul 2009 20:50
  • Geografisk sted: viborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Fight Stick + Consolized MVS->Neo-Geo/PS3/Xbox360/PC/C64

Indlægfre 5. apr 2013 19:59

fuck det ser godt ud.. du må have mega meget tåndmodighed...

mvh rico h

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster

cron