SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 26. apr 2024 23:33

valg af farve til knapper

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

isa

  • Indlæg: 16
  • Tilmeldt: ons 23. maj 2007 00:04
  • Geografisk sted: odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

valg af farve til knapper

Indlægtors 24. maj 2007 11:46

skal til at købe knapper til den mame maskine jeg er ved at bygge.. regner med at smide 4-6 knapper til hvert joystik men hvad farver skal man vælge.. og skal de alle være samme farve..skal bare lige høre folks mening..

regner med at købe dette joystik http://www.arcadeshop.de/Joysticks-T-St ... k_370.html og købe knapper samme sted
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 24. maj 2007 12:59

Hej isa,

Det er et godt joystick du har fundet, dem bestilte vi også 4 stk. af til kabinettet her til venstre, som vi selv har bygget. Men vi fandt hurtigt ud af, at der var en del af de ældre spil, der ikke egnede sig at spille med et 8 way joystick. Og at afmontere kontrolpanelet, for at skifte til 4 way, gad vi ikke.

Så vi bestilte et enkelt Mag-Stik Plus fra Ultimarc, som er et modificeret T-Stik joystick og derfor passer perfekt sammen med de andre vi har.

Og da de ældre spil oftest kun er singleplayer, eller 2 player på tur, kunne vi nøjes med at skifte player 1 joysticket ud. Det vil jeg kraftigt anbefale, da du med det kan løfte i det og dreje det, for at skifte mellem 4 og 8 way funktion.

Mht. knapper er det en smagssag. Her kan du se vores kontrolpanel, som måske kan give lidt inspiration.

Billede

isa

  • Indlæg: 16
  • Tilmeldt: ons 23. maj 2007 00:04
  • Geografisk sted: odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 24. maj 2007 15:43

har kigget en del på jeres projekt /hjemmeside og faktisk derfor jeg valgte det joystik..! derudover vil jeg lige sige at jeg er meget imponert over den maskine i har fået sat sammen..savner bare nogle billeder med noget action! :)

men havde faktisk forstået at det smarte med det joystik var at man kunne skifte det fra at være 4 - 8 way, for har læst en del om 4-8way problematikken.. det er måske ikke rigitg forstået?

ja det er en smagssag men må være lidt meninger om hvad der er mest old school :) overvejer sort joystik og røde/orange knapper
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 25. maj 2007 00:18

isa skrev:men havde faktisk forstået at det smarte med det joystik var at man kunne skifte det fra at være 4 - 8 way, for har læst en del om 4-8way problematikken.. det er måske ikke rigitg forstået?

Det troede vi faktisk også da vi bestilte 4 styk, men det viser sig, at man kun kan skifte mellem 4/8 way vha. den lille hvide pind på basen. Ultimarc har så lavet den lille smarte anordning, der gør det muligt at skifte bare ved at dreje sticket.

Mht. farve på knapperne, så tjek det her link (videoerne under menuen til venstre). :)

http://mala.arcadezentrum.com/hardware.html

isa

  • Indlæg: 16
  • Tilmeldt: ons 23. maj 2007 00:04
  • Geografisk sted: odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 25. maj 2007 13:49

mange tak for hjælpen men har alligevel købe de samme joystik som jeres da jeg ret nemt kan åben ned til bagsiden af joystikket og derved skifte.. kunne også kun finde det i rød på Ultimarc!?

med henhold til knapper har jeg købt lidt af hvert og må jeg jo se hvad jeg synes når jeg får dem hjem..

er ellers et vildt kontrolpanel de har fået sat sammen med lys og det hele.. håber en da selv at kunne tage mig sammen til ... må heller starte lidt småt ellers bliver jeg aldrig færdig. :) i hat ikke lagt lys i jeres knapper?

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster