SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 20. apr 2024 03:23

isas Mame maskine

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

isa

  • Indlæg: 16
  • Tilmeldt: ons 23. maj 2007 00:04
  • Geografisk sted: odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

isas Mame maskine

Indlægtors 24. maj 2007 23:00

Så er jeg endelig kommet i gang med min maskine og har fået oprettet en bruger herinde så jeg kan få lidt hjælp ;)

Den er købt på qxl som defekt men med cabal på. fik det dog til at køre men skærmen var meget lys og meget dårligt billede på så gik i gang med at splitte den ad, efter jeg havde spillet et par dage på den.

maskinen:

Computer: IBM 750 mzh, 128 mb ram, TNT2 grafikkort, 8gb harddisk med gentoo linux på..er ved at får advancemame til at køre.
19" IBM skærm
har købt denne encoder: http://www.hagstromelectronics.com/products/ke24.html
mangler nu bare joystik og knapper

Her er de første billeder lige da jeg fik den hjem.
Billede

cabal:
Billede


Så kommer der billeder af hvor langt jer er nået..


har fået sat lys, lyd og en malet 19" ibm skærm i:
Billede

der var også et skilt med scramble med som ses her:
Billede


det er ca så langt jeg er kommet :) :
Billede


cabal skilt med lys(det jeg regner med at lad blive i den):
Billede


bagsiden uden låge:
Billede

med låge:
Billede


Det var vist det for nu.. updates kommer....
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 25. maj 2007 00:25

Det er ikke noget ringe kabinet at basere en MAME maskine på. Jeg glæder mig til at se resultatet. :)
Brugeravatar

Duke

  • Indlæg: 165
  • Tilmeldt: tors 8. jun 2006 09:24
  • Geografisk sted: København N (2200)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 25. maj 2007 15:41

Stenet at der er nogen der har gidet at lave en 1 player Cabal maskine, det spil skal jo helst spilles med en kammerat :?

Jeg glæder mig til at se det færdige resultat.
Brugeravatar

trennel

  • Indlæg: 115
  • Tilmeldt: ons 31. maj 2006 18:27
  • Geografisk sted: Greve
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 1. jun 2007 23:33

ved godt du ikke har skrevet noget om det men lavede det selv på mit og er yderst tilfreds med det en arkade knap til at tænde og slukke computeren 2stks arkade knapper til at skrue op og ned for lydkortet man kan hacke et gammmelt soundblaster live kort og så kan man skrue op/ned hardware mæssigt og endag trykke på begge 2 så mute den ;) de er så placeret på toppen af mit kabi, skal nok se om jeg kan finde et link ellers google selv lidt efter det ^^, har så også skiftet højtalerne ud fandt en boomblaster fra jvc hvor den til at styre bassen var gået i stykker men enhederne fejlede intet så jeg har jvc bass i det sku noget der sparker røv

p.s tillykke med den og skriv endelig hvis du har problemer har siddet og brugt en del tid på undersøgelser indenfor mame så kan nok hjælpe lidt ;)

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron