SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 19. apr 2024 01:54

Mit Kabinet-projekt

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

isa

  • Indlæg: 16
  • Tilmeldt: ons 23. maj 2007 00:04
  • Geografisk sted: odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 4. jun 2007 14:22

trennel: ok lyder ikke nemt.. får jeg nok aldrig taget mig sammen til.. ps. den gule remme du har om dit tv, er det noget man kan købe et sted for ser jo godt ud..


... ang. sideart er der nogle her der har erfaring med hvor man finde det og hvor man kan få det printet?
Brugeravatar

trennel

  • Indlæg: 115
  • Tilmeldt: ons 31. maj 2006 18:27
  • Geografisk sted: Greve
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 4. jun 2007 20:58

jeg har selv malet det hele selv siderne ved ikke om man kan købe rammen sad med som org. på mit kabi, ville havde renoveret det men det var hårdt medtaget , for ellers ville jeg havde beholdt det som org selve kabi
det var LANGT fra så pænt som det her http://www.klov.com/game_detail.php?let ... me_id=8123
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mit Kabinet-projekt

Indlægfre 20. jul 2007 16:10

Hvordan går det med projektet?

Henster skrev:Udover Mame regner jeg med at WinUAE engang kommer til at virke, og jeg skal også have en C64 emulator deri.

Jeg kan fortælle at jeg har fået sat WinUAE op i GameEx og det fungerer perfekt. Det var dog ikke let. På et tidspunkt var jeg klar til at lægge emulatoren på hylden, men prøvede så ret tilfældigt at ligge konfigurationsfilen i roden af C:\ drevet og det lykkedes så at få det til at virke med GameEx. Det viser sig altså, at WinUAE ikke kan lide mellemrum i stien når den skal køre en konfigurationsfil.

Det var lige til at få grå hår i hovedet af, specielt da jeg koncentrerede mig om at problemet nok lå i selve konfigurationsfilen.. men nu ved du det når/hvis du roder med det en dag. :)

Jeg kan gøre en af konfigurationsfilerne tilgængelig, som jeg har gjort frontend-venlig og sat op til MAME controls, hvis du vil ha' den.
Brugeravatar

Henster

  • Indlæg: 13
  • Tilmeldt: tirs 23. jan 2007 14:21
  • Geografisk sted: Brønderslev
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Status :D

Indlægfre 20. jul 2007 18:48

[quote="Creek"]Hvordan går det med projektet?

Tja, det er gået lidt fremad. Jeg har fået sat et par nye autohøjtalere i, ovenover skærmen, da den oprindelige placering sikkert ville give misfarvninger på skærmen pga. magnetisme, og de virker.

Derudover har jeg fået skåret bezel'en til så den passer til skærmen nu. Den ramme jeg har monteret fjernsynet i var skæv :roll: så der skulle en cm. mere af i den ene side end i den anden, men det er ikke noget man ligger mærke til.

Jeg mangler stadig at få fjernsynet sat ordentligt op i dets service menu. Jeg har fundet ud af hvordan jeg kommemr derind osv. men jeg mangler desværre en fjernbetjening dertil, men den kommer når pc-elektronik.dk åbner igen engang.

Jeg har fået samlet og skilt computeren af og sat den ind i kabinettet. Jeg mangler dog lige at skrue harddiskene fast og få styr på ledningerne igen, men da jeg først fik sat maskinen i og sat strøm til skulle den jo testes og det er det de sidste mange aftener er gået med :oops: Alt virker som det skal, alle knapper, begge sticks og lyden er super.

Det eneste jeg ikke kan få styr på er møntindkastet. Jeg kan sagtens få det til at give credits i spillene, men nogle gange koster det 15kr. andre gang 40kr.

På softwaresiden har jeg ikek lavet noget om siden først. Der er stadig winXP med mamewah og den eneste emulator der er for tiden er mame. Jeg vil dog snart til og have Amiga og C64 spillene til at virke, de ligger på harddisken jeg har bare ikke haft tiden endnu til at sætte det op.
Jeg tror ikke jeg skifter til GameEx som frontend på den her pc (PIII-1GHZ, 256mb ram, AVGA9200) men hvis jeg en dag gør skal jeg nok lige stikek hovedet frem og bede om den konfigurationsfil.

Jeg tror det er status lige nu, der kommer billeder senere i aften :D


Manton
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Status :D

Indlæglør 21. jul 2007 00:59

Henster skrev:Det eneste jeg ikke kan få styr på er møntindkastet. Jeg kan sagtens få det til at give credits i spillene, men nogle gange koster det 15kr. andre gang 40kr.

En coindoor havde vi også i tankerne til vores kabinet, men valgte af budgetmæssige årsager at udelade den til at starte med. Jeg må også indrømme at jeg er noget gladere for at der er en knap til coins i stedet, da man i nogle af spillene kan brænde rigtig mange credits af. :) Men så er der også oftest muligheden for at sætte free-play til via mame menuens dipswitchsettings.

Henster skrev:Jeg tror ikke jeg skifter til GameEx som frontend på den her pc (PIII-1GHZ, 256mb ram, AVGA9200) men hvis jeg en dag gør skal jeg nok lige stikek hovedet frem og bede om den konfigurationsfil.

Tja, din hardware kan nok have lidt problemer med GameEx, men jeg er så begejstret for frontenden, at jeg sagtens kan anbefale at ofre lidt penge på noget ram for at kunne køre det. Jeg ved ikke med AVGA kortet, den burde kunne køre det, for der er da nogle på GameEx' forum der kører med det.

Vores nuværende setup er også en PIII-1GHz, 512mb ram, Radeon <somethingsomething... glemmer altid hvilken model det er>. Den nye Arkade PC jeg er ved at konfigurere er en P4-2GHz, 768mb ram, GeForce 5900XT.

Men btw. konfigurationsfilen jeg snakker om, er til WinUAE. Den kan nemlig ikke starte op direkte via dens roms. Der skal en konfigurationsfil til hver enkelt spil og de skal laves manuelt. :)

Henster skrev:Jeg tror det er status lige nu, der kommer billeder senere i aften :D

Altid dejligt med billeder, det ser jeg frem til. :)
Foregående

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron