SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 20. apr 2024 08:19

Til Salg, nyt skal bygges - Mit 2 ugers MAME projekt.

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

lokesen

  • Indlæg: 31
  • Tilmeldt: tirs 22. jan 2008 18:19
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Til Salg, nyt skal bygges - Mit 2 ugers MAME projekt.

Indlægons 23. jan 2008 14:53

Kabinettet er ny til salg, da jeg skal i gang med nyt. Auktionen er her:

http://www.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?Au ... =537996272

GOD AUKTION!

Dette er mit første mame projekt, og det vil jeg da godt dele med jer andre. Det hele er bygget af nye dele, lige fra matrialer til computer og skærm. Det løb op i knap 5000 kr alt i alt.

http://www.koenigs.dk/mame

Som i kan se er den bygget op omkring en x-arcade, men den er lavet klar til at blive udskiftet med min egen styre-pult, som jeg vil lave når jeg har penge igen :)

Derudover skal jeg have noget side-art på den, men det er meget dyrt synes jeg, så jeg prøver at finde alternativer.

Giv din mening, det vil jeg blive glad for, da min kærestes mening ikke er så positiv :D

Hvis nogen skulle være interesserede, så har jeg Autocad tegningerne som jeg lavede til at ligge.
Senest rettet af lokesen tirs 13. maj 2008 14:34, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 23. jan 2008 15:37

Whoa... 2 uger? Det tager jeg sgu hatten af for.

Flot design og godt udført. Det er altid fedt at se billeder og en beskrivelse af andre folks projekter. :)

Jeg er lidt spændt på at høre, hvordan N64 kører med et onboard grafikkort? Det kører nemlig ikke optimalt med det GeForce 5900XT kort vi har siddende. Alligevel er FIFA 99 i Project64 et af de spil jeg spiller mest i 2 player, der er det trods alt kun "mellemsekvenserne" der hakker.

Men tillykke med det, det er klart et af de flotteste hjemmebyggede MAME kabinetter jeg har set. Hvad synes du i øvrigt om GameEx?
Brugeravatar

lokesen

  • Indlæg: 31
  • Tilmeldt: tirs 22. jan 2008 18:19
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 23. jan 2008 16:13

Mange tak. Jeg har heller ikke lavet meget andet end at bygge den. Den første uges tid, brugte jeg nok 12 timer hver dag, samtidig med eksamen :)

N64 kører perfekt, jeg kører med max ansi-aliasing og 1280x1024 og den holder 60 fps hele tiden. Så ingen problemer der. Min CPU er dog også ret kraftig (Super PI 1m på 26 sek).

GameEX er jeg ret tilfreds med, men der er nogle enkelte klagepunkter. Det starter lidt langsomt op i forhold til andre front-ends. Det er også lidt kompliseret at ændre knappernes funktion, f.eks. med musikafspiller ovs.

Men alt i alt virker det bedre end jeg havde turde håbe på.

femax

  • Indlæg: 30
  • Tilmeldt: søn 16. dec 2007 22:14
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 23. jan 2008 21:48

Virkelig flot stykke arbejde må jeg sige..
Det er bare at lukke ørene når kæresten udtaler sig ;)

Og du har givet MIG inspiration til at lave min om så den virker som en jukebox, det er jo en smal sag at monterer et par ordentlige højtaler og det der jukeboks-program..

Jeg har idag bestildt en ny glasfron til min maskine da den org. skykkede for den størrer skærm jeg har monterede.. Der fortalte glarmesteren at billedet blev "sløret" når man kigger igennem plexiglas, så jeg bestildte rigtigt glas.. Er det noget du kan se ??
Brugeravatar

lokesen

  • Indlæg: 31
  • Tilmeldt: tirs 22. jan 2008 18:19
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 23. jan 2008 22:16

femax skrev:Virkelig flot stykke arbejde må jeg sige..
Det er bare at lukke ørene når kæresten udtaler sig ;)

Og du har givet MIG inspiration til at lave min om så den virker som en jukebox, det er jo en smal sag at monterer et par ordentlige højtaler og det der jukeboks-program..

Jeg har idag bestildt en ny glasfron til min maskine da den org. skykkede for den størrer skærm jeg har monterede.. Der fortalte glarmesteren at billedet blev "sløret" når man kigger igennem plexiglas, så jeg bestildte rigtigt glas.. Er det noget du kan se ??


Nej, jeg synes ikke jeg har oplevet nogen negativ effekt i billedkvaliteten mht. plexiglas. Ellers kan man vel bruge polycarbonat i stedet. Jeg valgte plexi fordi de er forholdsvis billigt, samtidig med det ikke så let ridser kabinettet hvis jeg tager det af og på. Men nej, ingen problemer med billedkvaliteten, og jeg er endda ret kræsen når det gælder billedkvalitet :D

mchay

  • Indlæg: 596
  • Tilmeldt: man 22. okt 2007 13:24
  • Geografisk sted: Svendborg
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 23. jan 2008 22:22

Det ser flot ud og det er et rigtig godt stykke arbejde på kun 2 uger - selvom der er blevet arbejdet overtime :)

Det vil dog glæde mig at se, når du engang selv får lavet et kontrolpanel, som er mere inkorporeret i maskinens design - så det ikke nødvendigvis virker som værende en selvstændig enhed.

Men igen. Et rigtig flot stykke arbejde :D

femax

  • Indlæg: 30
  • Tilmeldt: søn 16. dec 2007 22:14
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 23. jan 2008 22:23

Jeg har endda sådan et dobbelt X-arcade kontroller liggende.. Bliver helt fristet til at bygge sådan en. :D

Og jeg har ingen kæreste som spytter på maskinen når den får det bedste hjørne i stuen, hehe..

Hvad er det for et program du bruger til jukebox ?
Brugeravatar

lokesen

  • Indlæg: 31
  • Tilmeldt: tirs 22. jan 2008 18:19
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 23. jan 2008 23:59

Tak for de flotte ord. Ja jeg glæder mig også til at lave et godt kontrolpanel selv, med nogle røde joysticks tror jeg :)

Jeg bruger GameEX som jukebox. Der er både playlist og hvad man ellers skal bruge. Kan klart anbefale GameEX, det er virkelig gennemført.
Brugeravatar

lokesen

  • Indlæg: 31
  • Tilmeldt: tirs 22. jan 2008 18:19
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtors 24. jan 2008 12:51

Så er der kommet rødt plexiglas foran subben, hjemmesiden er opdateret med nye billeder og lidt info.


og så røg der lige alternativ side-art på den :) Se det på hjemmesiden.
Brugeravatar

lokesen

  • Indlæg: 31
  • Tilmeldt: tirs 22. jan 2008 18:19
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 30. jan 2008 15:44

Så kom den store opdatering.

1. Nyt controllerboard - så kom jeg endelig af med X-arcade looket ;)
2. Nye og bedre Pioneer højttalere

Det eneste jeg venter på nu, er nogle Sanwa joysticks jeg har bestilt, samt andre farver knapper. Glæder mig til at få dem.

http://www.koenigs.dk/mame

Hjemmesiden er kun opdateret på forsiden, i aften kommer der en større opdatering med de nye tiltag.
Brugeravatar

trennel

  • Indlæg: 115
  • Tilmeldt: ons 31. maj 2006 18:27
  • Geografisk sted: Greve
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 11. feb 2008 22:02

det har du fandme lavet flot , godt stykke arbejde :D
Brugeravatar

KroeboCop

  • Indlæg: 915
  • Tilmeldt: ons 12. jul 2006 14:37
  • Geografisk sted: Aarhus N
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 11. feb 2008 22:28

Du får et STORT 5 tal af mig :D
Instagram: kroebocop
Brugeravatar

lokesen

  • Indlæg: 31
  • Tilmeldt: tirs 22. jan 2008 18:19
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 13. feb 2008 16:33

Jeg glæder mig meget til weekenden hvor jeg skal montere ny artwork, hjemmelavet selvfølgelig. Der kommer ny marquee, bezel og kickplate m.m. sådan det hele kommer til at hænge sammen. Glæder mig til at vise jer resultatet af en "færdig maskine" ;)
Brugeravatar

Allan

  • Indlæg: 954
  • Tilmeldt: søn 25. jun 2006 10:05
  • Geografisk sted: Sønderborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 20. feb 2008 10:45

Hold da helt kæ.. det er et super flot kabinet :-) totalt gennemført.

også et STORT 5 tal fra mig.

Allan

spacefractal

  • Indlæg: 188
  • Tilmeldt: fre 14. apr 2006 16:59
  • Geografisk sted: Bagsværd
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 4. mar 2008 18:09

http://www.pcworld.dk/art/9633?fpindex& ... lock&i=113 - PC World artikel angående dette projekt.
Næste

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron