SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 20. apr 2024 04:02

Mit første mame projekt

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

Benja

  • Indlæg: 224
  • Tilmeldt: man 26. nov 2007 17:23
  • Geografisk sted: Skive
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Mit første mame projekt

Indlægman 31. mar 2008 10:28

Jah, det har været længe undervejs.. Jeg startede mellem jul og nytår og er endnu ikke færdig.. Har haft det som et hygge projekt.. :D

Det startede med jeg købte et kabinet af Allan til en god pris, men som i kan se trængte det til en kærlig hånd..


Billede

Der blev skiftet et par plader, bunden som var af metal blev skiftet til træ, der blev spartlet lidt rundt omkring og alt det defekte indmad blev pillet ud..

Så fik jeg den en omgang hos en autolaker, så den slap for den lilla farve..

Så skulle min gamle 19" CRT computerskærm monteres i, så vi lavede et par nye beslag, da den selvfølgelig ikke havde samme mål som arkadeskærmen.

Højtalere var jeg i T-hansen og købe. Der monterede jeg den ene i kabinettet og tilsluttede den en pc-subwoofer, og det spiller udemærket..

Herefter fik jeg bukket en ny plade til kontrolpanelet, hvor jeg brugte hyldepapir i stedet for det compugame plastic der var på før, det skal lige siges at man ikke skal skrue sine joysticks fast fra toppen, men derimod skrue møtrikken fast fra bunden for ikke at ødelægge hyldepapiret, men det ved jeg til næste gang..

Joysticks og knapper var bestilt hjem fra arcadeshop.de.

Computeren var blevet sat op til mame mens jeg gik og ventede på alt det grove blev færdigt.. :D

og her er resultatet ind til nu..

Billede

Nu mangler jeg T-molding som er bestilt.. Et par låse til diverse plader og så art work til sider og til marquee..

Så snart dette er på plads skal jeg langt om længe igang med flippere, har endelig fundet pladsen hertil.. Så det glæder jeg mig meget til at skulle ud og lede efter de rigtige maskiner.. :D
Ville have været ude og finde den første i januar, men uforudsigelige udgifter kommer jo desværre til tider..

Men jeg vil da sige en tak til Allan for handlen med kabinet og en tak til alle der har hjulpet til.. Der er flere som har fået interesse for sådan en gammel maskine under dette forløb.. :D
Benjamin Jacobsen
Brugeravatar

Allan

  • Indlæg: 954
  • Tilmeldt: søn 25. jun 2006 10:05
  • Geografisk sted: Sønderborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 31. mar 2008 11:00

Hejsa

Det ser da nice ud ind til videre, jeg følger jo med i hvad du laver hehe

/Allan

Benja

  • Indlæg: 224
  • Tilmeldt: man 26. nov 2007 17:23
  • Geografisk sted: Skive
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 1. apr 2008 10:11

Hej Allan!
Jah, det er blevet okay indtil nu.. Er okay tilfreds indtil videre, nu er den da spilbar, og det er hovedsagen..
Jeg er bare lidt træt af jeg først har fået et ordentligt kamera nu.. Kunne godt have brugt nogle billeder af opbygningen..
Men sådan er det, så nu skal jeg bare have fundet ud af hvordan jeg får lavet artwork så det passer til sidernes dimensioner.. :D
Og så skal der bare spilles..! :D
Benjamin Jacobsen

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron