SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 29. mar 2024 02:30

Weecade Klon.

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

nappefugl

  • Indlæg: 13
  • Tilmeldt: ons 17. dec 2008 10:40
  • Geografisk sted: Lidt nord for Aalborg.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Weecade Klon.

Indlægons 31. dec 2008 13:16

Hejsa.

Efter at have set Koenigs imponerende arbejde måtte jeg selv igang med at lave en weecade klon. Jeg har dog lavet lidt om på control panelet og søger lidt råd omkring dette, inden jeg får lavet det færdigt. Vil det give problemer hvis jeg kun holder mig til 3-knapper til hver player. Regner med kun at spille ældre arcade games.

Billede

Råd modtages gerne :-)

Og her er lige et status billede.. går og venter på min I-pac som jeg var så smart at bestille samme dag som de gik på juleferie, :( .

Billede

Mvh. Bo

mchay

  • Indlæg: 596
  • Tilmeldt: man 22. okt 2007 13:24
  • Geografisk sted: Svendborg
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Weecade Klon.

Indlægons 31. dec 2008 13:41

Hvis du kun ønsker at spille ældre arkadespil - så vil det være rigeligt med 3 knapper pr. spiller.
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Weecade Klon.

Indlægons 31. dec 2008 15:06

Ja tre knapper er rigeligt til alle ældre arkadespil også de fleste af de nyeste, på nær kampspil, såsom Street Fighter, Mortal Kombat og lignende.

Det vigtigste til de ældre spil, er dog at du har et 4 way joystick (op, ned, venstre højre). Nogle kan omstilles fra 4 til 8 way (op, ned, venstre højre + diagonaler) via en switch i bunden. Vi købte specifikt et joystick der kunne omstilles ved at løfte sticket og derefter dreje det, da vi gerne ville have muligheden for at spille alle spil og ikke gad at afmontere kontrolpanelet hver gang det skulle omstilles. :]

Og at spille Donkey Kong eller Pac-Man med et 8 way joystick bringer ikke andet end frustrationer. Spillet registrerer nemlig ikke diagonalerne, så selvom man tror man har rykket joysticket til højre, så fortsætter man i samme retning, hvis man har ramt en af diagonalerne i stedet.

nappefugl

  • Indlæg: 13
  • Tilmeldt: ons 17. dec 2008 10:40
  • Geografisk sted: Lidt nord for Aalborg.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Weecade Klon.

Indlægons 31. dec 2008 15:32

ok. Det med 4/8 way havde jeg ikke lige set komme. Det må komme an på et forsøg. jeg takker for info :-)

nappefugl

  • Indlæg: 13
  • Tilmeldt: ons 17. dec 2008 10:40
  • Geografisk sted: Lidt nord for Aalborg.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Weecade Klon.

Indlægtors 1. jan 2009 20:56

Hej Igen Creek.

Det joystick du nævner med at løfte pinden og dermed skifte fra 4 til 8.. hvad hedder det ?? og hvor kan det købes ?

Mvh. Bo

mchay

  • Indlæg: 596
  • Tilmeldt: man 22. okt 2007 13:24
  • Geografisk sted: Svendborg
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Weecade Klon.

Indlægtors 1. jan 2009 23:43

Der er tale om Mag-Stik Plus, som kan købes på ultimarc.com.

Personligt kan jeg anbefale deres ultrastik 360.
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Weecade Klon.

Indlægfre 2. jan 2009 01:09

Korrekt. Det er et Mag-Stik Plus.

Ultimarc har modificeret et T-Stik, som vi til at starte med bestilte 4 styk af. T-Stik'et kan omstilles fra bunden, via en hvid switch, men ikke fra toppen som vi først troede. Derfor bestilte vi et enkelt Mag-Stik Plus til player 1, da de ældre spil som kræver 4-way oftest spilles på tur. Det eneste multiplayer spil vi er faldet over, som benytter 4-way til 2-, 3- og 4-player er Bomberman serien i Mame.

Mag-Stik Plus joysticket inkl. 4 knapper gav vi i 2006 342 kr. for fra England, inkl. ekspedition og forsendelse.

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron