SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 13:30

Spejlvende billede??

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

perolsen

  • Indlæg: 377
  • Tilmeldt: tirs 19. dec 2006 21:16
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Spejlvende billede??

Indlægsøn 12. jan 2014 20:25

Hej

Kan godt være det er et dumt spørgsmål, men jeg kan ikke lige lure løsningen :)

Sagen er den at jeg har et gammelt arcade kabinet (under fire) som jeg er ved at bygge om til et mame kabinet.
Jeg vil gerne gøre brug af det spejl der er i kabinettet, men jeg kan ikke få billedet til at vende rigtigt :(

Jeg har lagt en fladskærm i kabinettet der hvor den orginale monitor har været.
Selvom jeg har vendt skærmen rundt i kabinettet, så bunden er mod bagvægen og vendt billedet i Windows så vender billedet stadig forkert når man ser det i spejlet!! :(

Har vendt skærmen endnu en gang rundt, og igen vendt billede i Windows så er det stadig spejlvendt...

Kan ikke lure hvordan jeg får billedet i spejlet til at vende korrekt.. syntes jeg har prøvet alle de muligheder der er...

Er det ikke muligt at bruge en fladskærm til at lave et spejl kabinet?

Det bør da i min verden være det samme om man bruger en rigtig arcade monitor eller en fladskærm...

Nogen der har rodet med det? og kan give et tip eller to..

Forstår det ikke :(

Hjælp :) :)

Hvis det ikke kan lade sig gøre så må spejlet jo bare ud af kabinettet og det må laves på normal vis,men jeg ville jo gerne beholde spejlet hvis det vil vende rigtig :)
Mvh
Per Olsen
Se mit game room OPDATERET SEPTEMBER 2023!
https://www.youtube.com/watch?v=mPhUhzPt9w4

perolsen

  • Indlæg: 377
  • Tilmeldt: tirs 19. dec 2006 21:16
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Spejlvende billede??

Indlægsøn 12. jan 2014 20:55

Måske det skal gøres i frontenden...? bruger pt. Advmame...
Mvh
Per Olsen
Se mit game room OPDATERET SEPTEMBER 2023!
https://www.youtube.com/watch?v=mPhUhzPt9w4
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Spejlvende billede??

Indlægsøn 12. jan 2014 20:57

perolsen skrev:Jeg vil gerne gøre brug af det spejl der er i kabinettet, men jeg kan ikke få billedet til at vende rigtigt :(

Jeg har lagt en fladskærm i kabinettet der hvor den orginale monitor har været.
Selvom jeg har vendt skærmen rundt i kabinettet, så bunden er mod bagvægen og vendt billedet i Windows så vender billedet stadig forkert når man ser det i spejlet!! :(

Har vendt skærmen endnu en gang rundt, og igen vendt billede i Windows så er det stadig spejlvendt...

Kan ikke lure hvordan jeg får billedet i spejlet til at vende korrekt.. syntes jeg har prøvet alle de muligheder der er.


Windows understøtter ikke at spejlvende billedet. Grafikkort-driverne understøtter kun at rotere billedet og ikke at spejlvende dem.

Jeg tror din eneste chance er at finde et tredieparts program som kan spejlvende billedet i windows så det kommer til at se korrekt ud i dit kabinet.... For flere år tilbage var der et program som hed pvcmirror, men jeg ved ikke om det er til at finde mere og om det overhovedet virker med de nyere windows-versioner.


perolsen skrev:Det bør da i min verden være det samme om man bruger en rigtig arcade monitor eller en fladskærm...

Det er det ikke. På en alm. billedrørsskærm kan du ved at flytte rundt på ledningerne mellem chassis og skærm BÅDE spejlvende og rotere billedet.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.

perolsen

  • Indlæg: 377
  • Tilmeldt: tirs 19. dec 2006 21:16
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Spejlvende billede??

Indlægsøn 12. jan 2014 21:06

Hej Bosse

Fandt løsningen :)

display_orientation mirror_x

Skulle skrives ind i config filen til advmane, så vender billedet korrekt i emulatoren.
Det er også fint nok, skal jo ikke bruge maskinen til Windows :)
Mvh
Per Olsen
Se mit game room OPDATERET SEPTEMBER 2023!
https://www.youtube.com/watch?v=mPhUhzPt9w4

perolsen

  • Indlæg: 377
  • Tilmeldt: tirs 19. dec 2006 21:16
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Spejlvende billede??

Indlægsøn 12. jan 2014 21:58

ÆV!

Når jeg så starter et spil så er det squ spejlvendt forkert igen.. må lige lure hvordan jeg får MAME til at vende X aksen..
Når man trykker TAP inde i MAME/spillet så kan man kun rotere spillet, men ikke på X aksen

Sådan noget tis :)
Mvh
Per Olsen
Se mit game room OPDATERET SEPTEMBER 2023!
https://www.youtube.com/watch?v=mPhUhzPt9w4

perolsen

  • Indlæg: 377
  • Tilmeldt: tirs 19. dec 2006 21:16
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Spejlvende billede??

Indlægman 13. jan 2014 19:14

Jubii :)

Rode lidt med mame.ini filen

Punktet flipx skulle blot sættes til 1 så spiller det sgu os når man starter spil :)

flipx 1
Mvh
Per Olsen
Se mit game room OPDATERET SEPTEMBER 2023!
https://www.youtube.com/watch?v=mPhUhzPt9w4
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Spejlvende billede??

Indlægman 13. jan 2014 21:49

perolsen skrev:Jubii :)

Rode lidt med mame.ini filen

Punktet flipx skulle blot sættes til 1 så spiller det sgu os når man starter spil :)

flipx 1


Fedt det lykkedes :)

perolsen skrev:Se mit game room (opdateret September 2013) - http://youtu.be/aKd-7Xn2NFs


Hold da helt kæft et lækker gameroom, det er da alt for fedt... og med bar og det hele... me like :D

Hehe, dog synes jeg det kunne være en forbedring at få de enarmede frugt/hasard-maskiner smidt ad H...... til og få hvad som helst ind i stedet.... Måske en vægophængt yatzy, mysticman/scramble, en photoplay og den du nu er ved at lave til mame-maskine :)
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster