SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 18:03

G-loc flyver igen :)

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

perolsen

  • Indlæg: 377
  • Tilmeldt: tirs 19. dec 2006 21:16
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: G-loc flyver igen :)

Indlægtors 14. aug 2014 11:46

Dagens update

Så fik jeg liv i de to blæsere, kablet der skulle gå der op lå rent faktisk i maskinen :D

Det var bare at skrue blæserne fra hinanden og montere ledningen igen, vupti så er der også blæs på de to :)

2014-08-12 21.00.09.jpg
Mvh
Per Olsen
Se mit game room OPDATERET SEPTEMBER 2023!
https://www.youtube.com/watch?v=mPhUhzPt9w4

perolsen

  • Indlæg: 377
  • Tilmeldt: tirs 19. dec 2006 21:16
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: G-loc flyver igen :)

Indlægman 18. aug 2014 11:15

Update 18.08.14
Både godt men også skidt :cry:

Så kom G-loc på plads i game roomet - den er blevet samlet osv - den spiller bare max! :D :D
2014-08-16 17.18.48.jpg
Gloc på plads


Fik spillet en del spil og alt var som det skulle - manglede lige at montere de to låse i coinbox, men syntes ikke jeg gad mere - så hellere et spil mere inden man skulle i seng, MEN da jeg så tænde maskinen KNALD! og meget grim lugt :cry: :cry: :cry:

Det viste sig at den ene af de to strømforsyninger der driver højre og venstre motor var stået af...ARRRGH!
Jeg fik jo oprindeligt to fra USA - men som bekendt tog jeg livet af den ene ved at smide 220V ind hvor den var sat til 110V....

Tænkte om jeg ikke kunne finde fejlen i den, og bruge stumper fra de to defekte - havde jo en der virkde som jeg kunne bruge til reference måling... gik i gang med at måle transistore, og ja der var sørme to der var kortsluttet og en der lå lidt høj.. Skifted dem og VUPTI der var liv i den, ihværtfald på arbejdsbordet hvor den fik den indbyggede blæser til at køre rundt (klap på skulderen) MEN intet er godt før det er testet - der er jo en højspændings sektion som kun bliver aktiveret når den får impuls fra spillet...

2014-08-17 11.48.20.jpg
Strømforsyning rebuild


Satte strømforsyningen i G-loc og krysede fingere og bad til arkede guden :D

MEN KNALD igen AAAARGH for fanden da den døde også - skildte den så af og opdagde til min ærgrelse at der var et af de midserste ben på en af transistorene der rørte ved en køleribbe - for fanden da!!

Nå op på hesten igen - fik en anden strømforsyning til at virke.. men der er selve printet der styre motor åbenbart defekt, for der køre den ene side op, men ikke ned.. den futter da i det mindste ikke af...

Så næste træk, finde en af de 3 defekte hvor styre print virker, flytte transistore, modstande og alt det andet jeg ikke aner en meter om hvad er over... arrgh.. for f.. man bliver træt...

Så er der nogen der høre om strømforsyninger til g-loc så giv mig et praj...

Mvh
Ham som der trode at g-loc projekt kunne afsluttes, men har en der er vingeskudt :(
Mvh
Per Olsen
Se mit game room OPDATERET SEPTEMBER 2023!
https://www.youtube.com/watch?v=mPhUhzPt9w4
Brugeravatar

MK83

  • Indlæg: 435
  • Tilmeldt: ons 26. sep 2007 23:03
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: G-loc flyver igen :)

Indlægman 18. aug 2014 11:29

Hej Per.

Det er fandme surt med din g-loc. Den har du ikk været så heldig med. :-(

Jeg kan ikk tåle og se dig lide mere. :-)
Prøv og give mig alle specs på den strømforsyning som du skal bruge, så vil jeg se om jeg kan skaffe en til dig. ;-)

Giv mig gerne serie nummer og model.

Mvh. Morten
Flipper: Getaway, Corvette, Indianapolis 500, Circus Voltaire, Roadshow, Flintstones, Johnny Mnomic, Scared Stiff.
Arkade: Battle Gear 4 Tuned, Daytona Usa 2 Power Edition, Mame Maskine, Compugame med hyperspin.

Se Mit Gameroom -----> https://youtu.be/6riobBwahCw

perolsen

  • Indlæg: 377
  • Tilmeldt: tirs 19. dec 2006 21:16
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: G-loc flyver igen :)

Indlægman 18. aug 2014 11:33

MK83 skrev:Hej Per.

Det er fandme surt med din g-loc. Den har du ikk været så heldig med. :-(

Jeg kan ikk tåle og se dig lide mere. :-)
Prøv og give mig alle specs på den strømforsyning som du skal bruge, så vil jeg se om jeg kan skaffe en til dig. ;-)

Giv mig gerne serie nummer og model.

Mvh. Morten


Hejsa Morten

Det lyder godt :) jaee den giver ikke op uden kamp :)

Jeg ser lige når jeg kommer hjem hvad der står på låget af dem, så giver jeg lige et praj og med et par billeder af dyret :)
Mvh
Per Olsen
Se mit game room OPDATERET SEPTEMBER 2023!
https://www.youtube.com/watch?v=mPhUhzPt9w4
Brugeravatar

Lubeck

  • Indlæg: 126
  • Tilmeldt: fre 26. apr 2013 12:07
  • Geografisk sted: Asnæs (vestsjælland)
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: G-loc flyver igen :)

Indlægtirs 19. aug 2014 20:21

Den er godt nok blevet flot, og super godt gået med at få den op og "flyve" igen... Selvfølgeligt også super ærgerligt at du løber ind i problemet hele tiden, men tænk på alt det du lærer og ny viden du får.. Lærte ret meget da jeg sloges med min sega outrun i over 3 måneder, men ny viden er altid kærkommen. :)
Nå jeg en gang dør, så håber jeg ikke min kone sælger mine maskiner for det jeg har sagt jeg har givet for dem..!
Se mere sjov og spas på min facebook side
https://www.facebook.com/RetroKonsol2/

perolsen

  • Indlæg: 377
  • Tilmeldt: tirs 19. dec 2006 21:16
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: G-loc flyver igen :)

Indlæglør 30. aug 2014 22:07

Update pr. 30.08.14

Hejsa Alle

Der er stadig liv i g-loc projektet, sevom det driller så holder jeg stadig fast :D

G-loc projektet er stadig vingeskudt - det kan spilles men der er ik meget bevægelse i røven, det tager lidt nydelsen fra spillet, så jeg er så smådt gået i gang med endnu engang at "renovere" strømforsyningerne/styreprint.

Det er noget af en muldfuld for en som ikke har prøvet det før, men som Lubeck skriver så er det jo den måde man får erfraing og lære, så jeg tager kampen op :)

Brugte en tre timer i aften og har fået luset nogle dele ud på to af de i alt tre strømforsyninger/styreprint jeg har som er defekte - heldigvis har en 1 som er 100% ok så det hjælper mig da lidt hen af vejen (håber jeg)

Har bestilt 8 transistore af typen K1250 i kinaland, de er sendt af sted, så går og venter på ham manden i det røde tøj så jeg kan få dem sat på.

Jeg kunne ikke finde dem her i DK, så brugte 111.23 danske kr på at få 8 fra kina land - nu håber jeg at post dk og skat ikke syntes at de vil ha penge :cry: - men afsender har da være så venlig af give mig en gave :D

Et lille billede af de to strømforsyninger/styreprint som jeg håber at jeg kan få liv i
2014-08-30 20.11.56.jpg


Indtil nu er følgende røjet af
2014-08-30 20.11.11.jpg


Tror jeg har været de fleste af komponenterne igennem i aften, dem jeg har kunnet måle og se mig frem til er blevet skiftet, mangler kun de K1250 så HÅBER jeg....

Ps. min T2 har også syntes at den vil have opmærksomhed, Arnold er åbenbart blevet pigesur over at der er en anden maskine der kræver opmærksomhed, så han har valgt at slukke, så T2 er pt. ude af drift, men han må lige vente lidt :roll:
Mvh
Per Olsen
Se mit game room OPDATERET SEPTEMBER 2023!
https://www.youtube.com/watch?v=mPhUhzPt9w4
Foregående

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster