SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 20:53

Classic Controller

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

lillelars

  • Indlæg: 90
  • Tilmeldt: lør 28. dec 2013 13:14
  • Geografisk sted: Aalborg/Aars
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Classic Controller

Indlægman 8. dec 2014 21:19

Kør en tur i den lokale malerforetning, du kan få 3/4 l bøtter, HUSK en god grunder!!, men slibdet så ren du kan for spraymaling først!!, og så køb en slikemat(glans 30)sort toplak til den, spørg hvad de ville anbefalde til dit projekt, ellers må du smide det her op, så maler jeg det for dig
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Classic Controller

Indlægtirs 9. dec 2014 08:39

Jeg har fundet noget sort silkemat i en 2.5L spand som jeg vil prøve. Jeg er stadig i chok over hvor ringe et resultat der kom ud af den spraymaling. Jeg skulle nok have brugt grunder først, men troede det kunne reddes med 1 låg, slibning og så 3 lag mere. Det er vel det man kalder lærepenge 8)
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Classic Controller

Indlægons 10. dec 2014 07:46

Fandt en spand med 2,25L Granit farvet maling, i håb om at det er mørkegråt, så de sort knapper, balltop og trackball kommer til at skille sig lidt ud.

Regner med at rulle det første lag på søndag 8)

Så en video på YouTube fra Galloping Ghost og der så jeg en Sonic the Hedgehog maskine med 3 trackballs? Det var et assymetrics 3 player sonic coop spil. Det havde jeg aldrig set før.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Classic Controller

Indlægons 31. dec 2014 13:02

Inden jul fik jeg malet kassen et par gange, og så manglede jeg kun at give den lak. I en lettere rus for et par dage siden fik jeg den geniale idé at male lidt med sort for at bryde monotoniteten på den store grå æske, og jeg er ikke helt sikker på hvad jeg synes om det efter jeg er blevet ædru? :?

Den bliver ihvertfald ikke malet om. Nu skal den lakeres, så jeg i den kommende weekend kan få samlet og testet dyret.

Billede
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Classic Controller

Indlæglør 3. jan 2015 19:21

Idag holdt kassen endeligt op med at stinke af lak, så jeg fik sat knapper og joystick i. Fik ikke trackball'en monteret, da jeg ikke kan finde de lange bolte jeg havde købt til formålet? :oops:

På sidste billede kan I se hvor stort sticket er. Tror det bliver super godt til Pinball Arcade. 8)

Billede
Billede
Billede
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Classic Controller

Indlægfre 9. jan 2015 23:51

Så blev controlleren samlet færdig. Fik lavet kabler med kabelsko er til aften, og fik monteret hele skidtet. USB-hub'en fik en tur med limpistolen så den sidder fast, så ledningen ikke kører ud og ind *hø*hø*
Billede

Og efter at jeg havde testet at det hele virkede som det skulle, så skruede jeg bundpladen på og klistrede nogle filtpuder på
Billede

Og her er så det færdige resultat, mens der testes, med en velfortjent kold øl, i Pinball Arcade
Billede
Billede

Mr. Multiball

  • Indlæg: 831
  • Tilmeldt: søn 13. maj 2012 14:47
  • Geografisk sted: Hele Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Classic Controller

Indlæglør 10. jan 2015 07:25

Hvor er du dog dygtig.
Brugeravatar

dorkvonwaterfall

  • Indlæg: 861
  • Tilmeldt: tirs 26. jun 2007 22:56
  • Geografisk sted: midtgylland....nærmere betegnet Ikast
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Classic Controller

Indlæglør 10. jan 2015 09:06

jeg forstår ikke ,når nu man gør så meget ud af det, at man vil "lade sig nøje" med skruehoveder der stikke op over det hele på toppladen....det kan altså laves skjult nedefra

og de par skruer i bunden skal altså undersænkes :wink:
Ex EFTLW,HS,SMB .... and now:
98
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Classic Controller

Indlæglør 10. jan 2015 12:26

Ja, der er et par småting der godt kan forbedres, og det bliver det nok også på et senere tidspunkt. For at nedsænke boltene ved trackball'en, og skruerne i bunden, skal jeg vel bruge sådan et specielt bor i nedsænkning? Ved ikke hvad de hedder, men det er kegleformet. Sådan et har jeg ikke. Dem rundt om sticket er strammet så hårdt at de faktisk er plan med pladen, selvom det ikke helt ser sådan ud da hovederne er runde.

Jeg har dårlig erfaring med skjulte skruer i MDF. Dette er kun 12mm, så der er ikke så meget at gribe fat i, og ved voldsomt brug, så kan jeg forestille mig at de river sig løs. Det er ihvertfald sket for mig før. Men kunne også have lavet toppladen lavere og lagt plexi ovenpå, så kunne boltene skjules under evt. artwork. Jeg har også nogle skruer med indvendigt gevind man kunne bore i nedefra og så skrue fast i dem, men de var for lange i forhold til pladens tykkelse.

Men dette projekt skulle være simpelt og billigt, og man må sige at det er ret simpelt, og det eneste jeg har været ude at købe er træ til kassen.

Og idag, da jeg pakkede alt mit ledningsværk væk, så fandt jeg den 24mm usb dims jeg ville have så i kassen, så den ikke behøvede at have fast usb-kabel :evil: Så det grimme hul hvor ledningen kommer ud, skal bores op, så jeg kan få den usb connector dims i.

Men lige nu er jeg glad for at det endeligt er færdigt, så nu skal det bruges, og så må jeg lave "finishen" senere 8)
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Classic Controller

Indlæglør 10. jan 2015 13:40

Det ser sgu godt du. Nice job :)

1up skrev:For at nedsænke boltene ved trackball'en, og skruerne i bunden, skal jeg vel bruge sådan et specielt bor i nedsænkning? Ved ikke hvad de hedder


Det hedder bare et undersænkningsbor

Ang boltene til joysticket, så synes jeg faktisk det ser fedt ud med de rundhovede bolte. Og så er du sikker på at det holder.

Hvor har du fundet boltene? Var nemlig i min lokale bauhaus og der havde de ingen.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

dorkvonwaterfall

  • Indlæg: 861
  • Tilmeldt: tirs 26. jun 2007 22:56
  • Geografisk sted: midtgylland....nærmere betegnet Ikast
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Classic Controller

Indlæglør 10. jan 2015 15:34

du kunne bare have boret hullerne til selve boltene lidt under mål således at der var lidt modstand når du skruer dem i (hvis det nu var 6 mm bolte, så laver du 4,5 eller 5 mm hul, evt låst med lidt locktite) og self. lavet huller til hovederne så de var undersænket og spartlet ovenpå
men jeg kan godt se med 12 mm gods er der ikke meget at gøre med :wink:
evt kunne man også bruge dem dersens islagsmøtrik fætre og monteret hele balladen nedefra med bolte i den rigtige længde

de der bolte med rundt umbraco hoved hedder iøvrigt buttonhead ;-) de fåes hos den lokale jern&stål eller sanistål og lign steder
Ex EFTLW,HS,SMB .... and now:
98
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Classic Controller

Indlægsøn 11. jan 2015 23:35

dorkvonwaterfall skrev:de der bolte med rundt umbraco hoved hedder iøvrigt buttonhead ;-) de fåes hos den lokale jern&stål eller sanistål og lign steder


Er det sådan nogle der er brugt til at fastholde joysticket? ... Jeg trode at det var helt rundhovede bolte. Altså sådan nogle uden nogen former for kærv, og det er den type jeg søger.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

dorkvonwaterfall

  • Indlæg: 861
  • Tilmeldt: tirs 26. jun 2007 22:56
  • Geografisk sted: midtgylland....nærmere betegnet Ikast
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Classic Controller

Indlægman 12. jan 2015 07:05

det ligner altså buttonhead med umbracohoved

tænker du på brædderbolte?
Ex EFTLW,HS,SMB .... and now:
98

m1chelsen

  • Indlæg: 43
  • Tilmeldt: tirs 10. jul 2012 06:28
  • Geografisk sted: Sønderborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Classic Controller

Indlæglør 24. jan 2015 07:51

Smukt arbejde 1up! :)
Foregående

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster