SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 23:00

problemer med at forbinde møntindkast til encoder i min MAME

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

Thelundsgaard

  • Indlæg: 2
  • Tilmeldt: ons 27. maj 2015 01:00
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

problemer med at forbinde møntindkast til encoder i min MAME

Indlægons 27. maj 2015 01:12

Jeg har forbundet mit møntindkast til et bilbatteri (ledningerne for 12 og jord) for at teste om det virker og det gør det, men jeg har problemer med den sidste af de tre ledninger. Hvilket er den hvide ledning, som er til mønten så min computer kan registrere møntindkastet i spillet. Den hvide "coin" ledning skal sidde i min encoder (det gule printkort på billedet så alle er med) men det ser ikke ud til at den kan passe i min encoder. For det første har jeg to encoders, en til player 1 og en til player 2 så kan jeg mon på en eller anden måde forbinde den til begge? På det ene af de vedhæftet billeder kan man se hvilken connector jeg brugte player 1's sorte knap til at udløse møntindkast funktionen med inden jeg købte mit møntindkast (for enden af min klamme sorte finger). På det andet billede kan i se de to ledninger der fulgte med knapperne til at forbinde dem, sammen med den hvide coin ledning og den sorte knap jeg brugte førhen. Er det overhovedet så muligt at forbinde den hvide ledning så det kommer til at virke i min mame emulator? Jeg ved at på ipac enconderen er der en connector til at forbinde ledningen med møntindkast funktionen. (de to jeg har hedder "pcb encoder board") Men hvad skal jeg så gøre? Jeg har prøvet at sæt den hvide sammen med den sorte og røde ledning og kun med den røde og hvide for den sorte er jord, ik?
Det ser lidt umuligt ud, men håber at nogen kan klare problemet. Tak!
- Esben
Vedhæftede filer
11029899_10205743462417404_4797992821698545966_n.jpg
11329948_10205743462457405_3035258047558309088_n.jpg

dusted

  • Indlæg: 25
  • Tilmeldt: fre 29. maj 2009 03:34
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: problemer med at forbinde møntindkast til encoder i min

Indlægtirs 28. jul 2015 08:13

Hej,

Din enkoder kan virke på 2 forskellige måder, alt efter model:
1. Den afgiver tastetryk når spændingen går fra 0 til 5 volt.
2. Den afgiver tastetryk når spændingen går fra 5 til 0 volt.

Den øverste er ofte brugt, og det er sådan min egen virker.
Jeg bruger 2 møntindkast i min maskine.

Pulsen som mit møntindkast giver, skulle være 12 volt, og meget kort og svagt, jeg har ikke lige noget skop til at se om det er tilfældet.
Men det jeg gjorde, var, at bygge en lille forstærker med en transistor og en modstand foran hvert indkast, og det gjorde forskellen.

Se eventuelt "diagram" og billede på mit indlæg: viewtopic.php?f=32&t=3975&p=20753

Jeg tror godt at du kan aktivere begge enkodere med samme indkast, men det ville resultere i 2 simulatne tryk, som måske vil forvirre nogle spil, jeg ville nøjes med at koble det til een enkoder, og i stedet indstille softwaren til at samme knap betyder indkast både for player 1 og 2.

Thelundsgaard

  • Indlæg: 2
  • Tilmeldt: ons 27. maj 2015 01:00
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: problemer med at forbinde møntindkast til encoder i min

Indlægman 28. sep 2015 16:15

Ok dusted, mande tak for dit svar!
Tror du at man kan finde tutorials på evt youtube for at se hvordan man bære sig ad med
at lave sådan en forstærker? Jeg har nemlig ingen erfaring med det.
Har været inde at kigge på dit diagram og det er jo sådan set tegningen for
det du har lavet på "pladen"... Den brune tingest med alle de huller i... Ja ved ikke engang hvad den hedder,
men i bund og grund så det jeg har forstået det er at de hvide ledninger blev målt
til at give en spænding på 1volt så de skulle forstærkes til 5volt for spændingerne fra et møntindkast kunne blive registret, ikke?

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster