SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tirs 23. apr 2024 08:29

Push Buttons

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

Noobsie

  • Indlæg: 1
  • Tilmeldt: man 16. mar 2009 11:54
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Push Buttons

Indlægman 16. mar 2009 12:05

Halløjsa,

Jeg er kommet dertil i mit liv hvor en spillemaskine er et must - selfmade selvfølgelig. Men inden jeg begynder på noget som helst må jeg lige have afklaret følgende;

-Er der forskel på Swana Buttons og Puchbuttons, andet end størrelse og design ? Hvorfor skal man vælge én slags frem for den anden ?

-Hvad betyder det at knapperne hedder Pushbutton, Pushbutton SL og Pushbutton SL-CV ?

og sidste

-Hvad er forskellen på JLF-TP-8YT Swana (http://www.arcadeshop.de/Joysticks-JLF- ... a_627.html) og JLW-TM-8 Swana (http://www.arcadeshop.de/Joysticks-JLW- ... a_723.html)

Nu håber jeg bare der er nogen der kan hjælpe...

Hilsen Noobsie
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Push Buttons

Indlæglør 25. jul 2009 17:30

Noobsie skrev:-Er der forskel på Swana Buttons og Puchbuttons, andet end størrelse og design ? Hvorfor skal man vælge én slags frem for den anden ?


man kan dele push buttons op i 2 kategorier. Japansk og "de andre". Japanske knapper (sanwa og seimitsu) har bedre microswitches og er flade. De trykkes let ned, og knappen aktiveres uden at knappen trykkes i bund. De andre, f.eks. amerikanske HAPP, de kan fåes både flade som de japanske, men også med concave. Nogen mener at der er mere friction i concave knapper de inddybningen i selve knappen gør det muligt at man kan trykke dem skævt ned.

Noobsie skrev:-Hvad betyder det at knapperne hedder Pushbutton, Pushbutton SL og Pushbutton SL-CV ?


Pushbutton SL er navnet på knappen. Ser ud til at det er en slags noname. Denne knap er concave dvs. knappen har en udhulning i midten.

SL-CV er convex dvs- de er flade som japanske knapper

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron