SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 29. mar 2024 09:52

mame projekt! Spørgmål til kabinet?

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

hoei

  • Indlæg: 7
  • Tilmeldt: ons 27. maj 2009 15:44
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: mame projekt! Spørgmål til kabinet?

Indlægtirs 25. aug 2009 09:55

Vi købte vores sider (16 mm MDF) på kvadratmeterpris i Bauhaus. Ved ikke hvordan det er andre steder, men i Hillerød har de et savværk med en ganske flink savfører(!) som man bare giver målene så skærer han det pænt ud. Og jeg mener faktisk at det blev en hel del billigere end hvis vi skulle have købt de store 2.4x1.2 m plader.

Vi har i øvrigt også brugt Happ knapper, som passer i selv de tykkeste plader! Det var også et must for os med konkave knapper for det var sådan jeg huskede knapperne fra min barndom i spillehallerne.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: mame projekt! Spørgmål til kabinet?

Indlægtirs 25. aug 2009 10:00

Hov, det var da en mulighed jeg ikke havde tænkt over. Vil lige høre I min lokale Bauhaus om de vil skære plader i 12mm mdf. Det ville spare en masse tid og besvær (bøvl med kæresten pga. svineri + rengøring).

hoei

  • Indlæg: 7
  • Tilmeldt: ons 27. maj 2009 15:44
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: mame projekt! Spørgmål til kabinet?

Indlægtirs 25. aug 2009 10:11

Nemlig :wink:

Vores kontrolpanel er iøvrigt 12 mm MDF og jeg vil ikke anbefale at vælge noget tyndere. Vi har undersænket monteringspladerne (flangerne) til joysticks'ne med en overfræser så de kan monteres oppefra og ligge plant med MDF pladen. Man ser dem ikke når der ligger artwork ovenpå.
Vedhæftede filer
DSC00360.JPG
Her kan man se udfræsningen til undersænkning af joysticks
DSC00360.JPG (56.3 KiB) Vist 3315 gange
CIMG1529small.JPG
Færdigt kontrolpanel, 12 mm MDF + artwork + 3 mm plexi
CIMG1529small.JPG (79.99 KiB) Vist 3316 gange
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: mame projekt! Spørgmål til kabinet?

Indlægtirs 25. aug 2009 11:04

haha 'Kom An Do' nice touch.

ja, jeg ville også have valgt at bruge en overfræser hvis jeg ikke var på et stramt budget. Jeg valgte at købe shaft extenders som alternativ og monterer sticks nedenunder.
Foregående

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster