SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 26. apr 2024 04:44

joystick / pushbutton erfaringer?

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

joystick / pushbutton erfaringer?

Indlægons 22. jul 2009 09:17

Jeg havde tænkt at jeg skulle bruge Seimitsu LS32-01 sticks til mit projekt, da disse er særdeles velegnede til fighters. Men mit projekt er low budget, og jeg har problemer med tykkelsen på mit kontrol panel, så enten skal jeg vælge dem inkl. nogle shaft extenders eller også skal jeg vælge nogle andre sticks med længere stænger som magstick plus eller lignende.

Samme gælder for knapperne. Jeg havde tænkt mig at bruge Sanwa OSBN-30 knapper, men igen tykkelsen på kontrol panelet gør at jeg nu retter blikket mod HAPP concave knapper, da max grænsen for tykkelsen af kontrol panelet er hele 30mm mod sanwas 11mm.

nogle erfaringer med de forskellige slags knapper / pushbuttons I vil dele? Evt. nogle der har prøvet begge slags?
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: joystick / pushbutton erfaringer?

Indlægons 22. jul 2009 21:36

kan se på arcadeshop.de at de sælger noget der hedder anti-slam knapper som de foreslår at man bruger til funktions knapper i MAME som f.eks. ESC, Save State etc.

ikke nogen yderligere beskrivelser der siger hvad disse knapper kan ud over almindelige pushbuttons?
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: joystick / pushbutton erfaringer?

Indlæglør 25. jul 2009 12:05

nogen der ved om de Pushbuttons -> Action buttons på arcadeshop.de er HAPP knapper eller NoName knapper?

Og så vil jeg lige høre om der er nogen der ved hvad de her hedder på dansk:
http://www.ultimarc.com/controls.html#mountingkits
og om man kan få dem i almindelige byggemarkeder.

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron