SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 11:55

Arcade-O-Matic MAME projekt

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægfre 14. aug 2009 21:27

aaaaaaaaaaaaaargh det her front end pjat driver mig til vanvid. Det er jo sindsygt så lang tid det tager at rename artwork x4, rom navne og xml filer.

Tror i første omgang at jeg nøjes med at inkludere snes og mame, da det næsten er helt færdig, og så må psx, n64 og visual pinball komme på senere.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlæglør 15. aug 2009 07:00

Mindre tilbagefald for mit projekt. Her til morgen, da jeg skulle have overført xml filer og temaer osv. til projekt hardware begik grafikkortet harakiri.

Så nu bliver jeg nødt til at bruge mit geforce 4 mx440 m/64mb ram igen :( Så får jeg da i det mindste ikke problemer med varme :mrgreen:
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægsøn 16. aug 2009 22:54

Er nu 85% færdig med front end delen, puha, det tager en del længere tid end jeg regnede med.

Har fået alt til at spille med mame, snes, n64 og playstation. Mangler nu kun preview videoer til Nintendo64, så hvis nogen kender en side der ligger inde med disse, så skriv endelig.

Skal stadig have kigget på Visual Pinball, og have fået det til at virke i HyperSpin. Så er jeg helt færdig. 8)

Resten af mine arcade dele skulle gerne lande i næste uge.
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægsøn 16. aug 2009 23:33

Her er et par links du måske kender i forvejen.

Emumovies preview videoer.
Pleasuredome, et andet sted du kan finde emumovies preview videoer, m.m.

Og dengang jeg kortvarigt rodede med HyperSpin, fandt jeg denne side meget behjælpelig:

Hyperion
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægtirs 18. aug 2009 07:57

Creek skrev:Her er et par links du måske kender i forvejen.

Emumovies preview videoer.
Pleasuredome, et andet sted du kan finde emumovies preview videoer, m.m.

Og dengang jeg kortvarigt rodede med HyperSpin, fandt jeg denne side meget behjælpelig:

Hyperion


Hyperion kunne jeg godt have brugt tidligere til renaming. Det har godt nok taget mig lang tid at få det hele renamet, da mit romset ikke passede med database xml og artwork.

pleasuredome har ikke psx eller nintendo 64 preview videoer, så det ser ud til at jeg skal donere til emumovies 8)

Fik pakke #2 igår med alle knapperne og i-pac. Nu går jeg igang med at lave artwork. Regner med at købe materialer til kabinettet i uge 36, hvor jeg også forventer at projektet er færdigt.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægfre 21. aug 2009 19:36

Lille update. Har nu fået alle mine dele undtage den mini forstærker jeg bestilte fra USA. Regner med at den lander i næste uge.

Har fået lavet absolut INGENTING mht. artwork
*1up shakes fist at Street Fighter IV*

Har leget lidt med Visual Pinball. På min bærbare (dual core 2.26ghz, 4gb ram, x1200 gfx) kører det bare af H til. Skide grimt, masser af jaggies, firkantede lys OVERALT og MEGA dårlig framerate??? Har prøvet alt muligt, men intet virker. Tænkte så at jeg måske bare skulle prøve Future Pinball istedet, da det ser rigtig godt ud, men kræver lidt mere. Måske man kunne være heldig at det kørte nogenlunde på projektspanden.

Men nej, kunne ikke engang starte skidtet, da den brokkede sig over noget Glide something :cry:

Nå, prøvede så alligevel Visual Pinball, og det virkede. Det var over alt forventning. kørte det i 1024*768 32bit. Grafikken er skarp, tables ser rigtig flotte ud og frameraten er perfect. :mrgreen:

Nu skal jeg bare have fundet ud af at få det installeret i frontenden.
Brugeravatar

Gedeskæg

  • Indlæg: 39
  • Tilmeldt: ons 22. jul 2009 15:15
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlæglør 22. aug 2009 09:40

1up skrev:Har fået lavet absolut INGENTING mht. artwork
*1up shakes fist at Street Fighter IV*

Ha ha - nå, du er også ramt? :mrgreen:
Hadouken! Fireshot!! Messiah Kick!!!
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægman 24. aug 2009 19:33

Så kan jeg mærke at tiden er ved at nærme sig. Jeg fik min mini forstærker med posten idag, og den ser bare nice ud.

Har fået Visual Pinball til at virke i HyperSpin så nu virker det hele bare. Mangler nogle vidoer til N64, men de må komme på senere, da jeg ikke lige har penge nok til det hele.

Kabinet byggeriet starter i næste uge. Skal lige have bestilt 2 støjsvage 80mm blæsere samt nogle 4" auto højttalere.

Skal nok tage en masse billeder, og skyde noget video af frontenden.

Artwork SKAL være færdigt og bestilles i denne uge. Har nogle ret gode ideer, og vil se om jeg ikke kan trylle i photoshop imorgen. Det bliver noget ink splatter i street fighter IV stil 8)
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlæglør 29. aug 2009 19:42

så har jeg brugt nogle timer her lørdag på at få lavet artwork til mit projekt. Billedet er nedforstørret. originalen er 230dpi. blev sådan, da den knap-skabelon jeg brugte var 230dpi.

inspireret af Street Fighter IV Tournament Edition stick artwork. Er spændt på at se om de mål holder når jeg modtager det med posten. :lol:
Vedhæftede filer
test.jpg
test.jpg (59.67 KiB) Vist 8332 gange
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlæglør 29. aug 2009 20:18

Det ser hamrende godt ud.

Har du selv klattet med en pensel i Photoshop, eller kender du til et godt site man kan finde den slags mønstre? :]
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlæglør 29. aug 2009 20:37

Creek skrev:Det ser hamrende godt ud.

Har du selv klattet med en pensel i Photoshop, eller kender du til et godt site man kan finde den slags mønstre? :]


jeg har selv klattet det, blev faktisk meget bedre end jeg havde forventet :lol:

jeg googlede på ink splatter brush, og så kom der nogle gratis brush plug-ins
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægman 31. aug 2009 18:43

puha de her priser er løbet helt ud af kontrol nu :shock: Har lige handlet materialer for 1000,- Mangler stadig hulsave + diverse småting.

foto biksen laver åbenbart kun kollage i 60x30, så skal have kontaktet dem med en pris på plakat størrelse. Og Lexan koster bare kassen i fragt. 4mm lexan i 60x30 + forsendelse ryger op på 449,-

tror lige jeg skal sunde mig. Måske kommer dette projekt til at trække lidt ud til jeg har lidt flere penge. Kan dog gå igang med at flytte pc hardware over på bundpladen. eller også skal jeg lave skidtet uden artwork...

går lige i tænkeboks 8)
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægman 31. aug 2009 21:10

ok, lærte en vigtig lektie her til aften. Mål hardware FØR man bestiller træ til kassen. Havde ikke lige taget højde for hvor højt bundkort/grafikkort combo kom til at sidde når der kom fødder på bundkortet.det kan lige gå med toppladen på MEN der er ikke plads til artwork/lexan og knapper/joysticks er for dybe og rammer imod :x Der skulle desuden også være plads til 2 4" højttaler magneter inden i kassen samt 2 80mmblæsere som hver er 2cm dybe.

Jeg skal åbenbart altid lære på den hårde måde :mrgreen:

Nå, men alt er ikke spildt jeg har købt en masse ind, og det kan sagtens bruges til et andet projekt. Jeg har nu 2 valgmuligheder. Spare penge sammen til et mini itx board/lexan og artwork, og fortsætte projektet (ca. 2000,-) eller spare sammen til en billig TFT/LCD og mere træ (ca. 800) og starte et andet projekt.

skal lige sunde mig lidt oven på dette epic fail...
Vedhæftede filer
DSC00282.JPG
DSC00282.JPG (26.85 KiB) Vist 8250 gange
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægtirs 1. sep 2009 08:12

så, nu har jeg sovet, og kom her til morgen i tanke om at jeg har en Dell Inspiron 6000 bærbar til at ligge som jeg ikke bruger mere. Hvis den kan klone skærmen til monitor 2, og køre med låget lukket, så bliver den smidt i projektet. Kræver dog et lille redesign af blæser placering, men det er til at have med at gøre 8)

Så også de havde plexiglas i Bauhaus igår nede ved Savværket, så mon de også kan skære det ud for én? Det ville ihvertfald spare mig en del penge.

venter på svar fra foto.com om de kan lave en plakat i 60x30 medmindre én herinde der kender et andet site der kan?
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægtirs 1. sep 2009 11:44

Ja, nogle af de ting vi lærte med vores projekt, var at være forberedt på uforberedte ting. :] Og så at projektet ender med at blive 25% til 50% dyrere end man fra starten regnede med.

1up skrev:Så også de havde plexiglas i Bauhaus igår nede ved Savværket, så mon de også kan skære det ud for én? Det ville ihvertfald spare mig en del penge.

Det gjorde de i vores tilfælde, så det skulle du nok kunne lokke dem til.

1up skrev:venter på svar fra foto.com om de kan lave en plakat i 60x30 medmindre én herinde der kender et andet site der kan?

Du kan se størrelserne her. En 60x40 plakat kan fås til rimelige penge og så har du 60x10 til diverse artwork. :]
ForegåendeNæste

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 29 gæster