SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 20. apr 2024 16:52

Arcade-O-Matic MAME projekt

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægman 3. aug 2009 15:54

så er der bestilt arcade parts til mit projekt:

I-Pac mini inkl. wiring harness
push button wrench
2x seimitsu LS-32-01, red ball top
2x LS-32-01 shaft extender
16x HAPP standard concave buttons, black
1x 1p start button, black
1x 2p start button, black
2x pcb mounting feet kit
2x panel clamp x2
3x guard iron 112mm x3
1x special pushbutton, red
Brugeravatar

Gedeskæg

  • Indlæg: 39
  • Tilmeldt: ons 22. jul 2009 15:15
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægons 5. aug 2009 07:36

1up skrev:Fik også Playstation emulator til at virke og det kører bare uden problemer.

Hvilken emulator brger du? Til alle dem jeg har forsøgt at bruge har jeg altid manglet diverse filer. :?
1up skrev:Fra man trykker på knappen til man er inde i HyperSpin frontenden, går der 45 sekunder. Ikke dårligt, men skal have rodet med InstantSheller, så skulle boot tiden gerne nå ned på 15-20 sekunder 8)

Det var pænt hurtigt - og du kører vel XP ind først?
Har du nogen gode links til mere info om Hyperspin? (tweaks osv.)
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægons 5. aug 2009 07:58

til Playstation 1 bruger jeg ePSXe 1.70. man skal dog bruge bios filer for at det fungerer, men de er ret nemme at finde via google søgning. Mener også ePSXe har forskellige plugins til cddrev, controllers, lyd og grafik osv. men det er ikke svært at finde rundt i. Jeg har bare valgt 1 til hver, og typisk den der var downloaded flest gange. 8)

De 45 sekunder startop tid er boot af Windows XP, og derefter HyperSpin (har lagt en shortcut i "start" mappen)

På HyperSpins forum er der alt det info man skal bruge. Der er tråde til hvordan man sætter det op, samt en support sektion hvis man har problemer.

http://www.hyperspin-fe.com/
Brugeravatar

Gedeskæg

  • Indlæg: 39
  • Tilmeldt: ons 22. jul 2009 15:15
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægons 5. aug 2009 11:53

1000 tak - jeg kigger på sagerne lidt senere. :)
Brugeravatar

Gedeskæg

  • Indlæg: 39
  • Tilmeldt: ons 22. jul 2009 15:15
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægtors 6. aug 2009 13:15

Nu har jeg hentet Hyperspin - men jeg kan ikke engang boote XP på 45 sekunder. :p
På nuværende tidspunkt ligger tiden på 4.25 minutter før den er inde i hyperspin. Det er sgu da godt nok noget længere end jeg havde regnet med, selvom det er en gammel kværn i kabinettet.

Måske skulle man køre en gang format c: det er flere år siden sidst. Den er dog lige blevet defragget.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægtors 6. aug 2009 13:30

den maskine jeg skal bruge til mit kabinet er formateret med XP, og der er ikke installeret andet end Windows XP, diverse drivers og HyperSpin 8)
Brugeravatar

indigocc

  • Indlæg: 222
  • Tilmeldt: ons 30. jul 2008 15:10
  • Geografisk sted: Stenløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægtors 6. aug 2009 16:19

Der er en god guide til at få XP til at starte hurtigere her:
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,1768298,00.asp

Og der en god guide til at "gemme windows xp", så den ikke viser startup-screen og lign. her:
http://www.digitalworldz.co.uk/183183-m ... ndows.html

God fornøjelse. :-)

/Finn
Flippere: STTNG, TZ, MB, T2, RFM, SM, TRON, BOP, LOTR, TAF, SS, B2K, CV
Har haft: HS2, TOTAN, WCS94, JP, DESW
På ønskelisten: TSPP, FG, F14, PM, TOM
Arcade: Taito Egret II, Compugame kabinet, xxxx-in-1, MAME, Daphne, iCade
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægfre 7. aug 2009 08:26

Her er et link til InstantSheller
InstantSheller tutorial

der er en svær og en nem måde. Den nemme måde er at køre en applikation en gut har lavet hvor man bare klikker det af man vil have væk. Ret simpelt :mrgreen:

Billede
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægfre 7. aug 2009 12:13

sidder lige og prøver at udregne størrelse på mit artwork som jeg skal have på mit control panel.

det skal være dpi, så hvis nogen lige kan hjælpe med at checke om jeg har udregnet det rigtigt.

panelet er 60cm x 30cm
knapperne er 2,8cm
hullerne til joysticks skal være 2,4cm

så først laver jeg det om til inches
panelet er 24" x 12"
knapperne er 11/8"
hullerne til joysticks skal være 15/16"

og så 300dpi
panelet er 7200px x 3600px
knapperne er 336px
hullerne til joysticks skal være 288px

fandt frem til på nettet at formlen var følgende:
width in inches X dpi
height in inches x dpi

= width in pixels x height in pixels
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægfre 7. aug 2009 13:35

De fleste ordentlige billedbehandlingsprogrammer, såsom Photoshop og sandsynligvis også det gratis Gimp, regner både i pixel og cm, så det letteste ville være at oprette et dokument i den rigtige størrelse og derefter prøve at placere det forskellige artwork.

Vektorbaseret artwork, som du eksempelvis kan finde hos Localarcade, kan i øvrigt skaleres op eller ned uden at miste kvalitet.
Brugeravatar

Gedeskæg

  • Indlæg: 39
  • Tilmeldt: ons 22. jul 2009 15:15
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægfre 7. aug 2009 14:02

Tak for linksene indigocc og 1up. Jeg er ved at formatere den gamle pc nu, så jeg håber at den bliver bare LIDT hurtigere, end de 4.25 minutter. Og så skal den jo også bare buges til emulators fra nu af - så det burde hjælpe lidt.

Med hensyn til størrelsen på di control panel, så er det ikke normalt at regne om til pixels, men hvis du gerne vil, så find linealerne frem i photoshop (ctrl+r så vidt jeg husker) og hvis du højreklikker på linealen, kan du skifte mellem de forskellige mål (pixels, cm, inch, osv.) Hvis det hjælper dig.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægons 12. aug 2009 08:31

en lille update:

fik bestilt en mini forstærker med treble/bass/volume kontrol. Den kostede 112,- inkl. fragt og gør mit liv en del nemmere mht. lyd. Med denne fikse lille forstærker slipper jeg for at finde et pc højttaler sæt med ekstern volumekontrol, som jeg så skal modificere til at passe med et sæt autohøjttalere 8)

Rodede lidt mere med frontenden, og kan meddele at MAME delen snart er 100% færdig. Så mangler jeg Nintendo 64, Super Nintendo og Playstation 1.

Har også besluttet at installere Visual Pinball på den. Det kræver ikke ligeså meget af PC Hardwaren som Future Pinball, og så er det meget 4:3 venligt.
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægons 12. aug 2009 13:33

FP kræver ikke det helt store, så vidt jeg erindrer. Jeg formåede i hvert fald at få det til at køre flydende uden den store opsætning, på en P4 2GHz, med et ATI kort tilsvarende et GeForce 6200.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægfre 14. aug 2009 09:50

har modtaget den første pakke idag. Det var den fra Arcadeshop.de som indeholdt joysticks, extenders og 1p+2p knap 8)

Som lille bonus lå der en arcadeshop.de lighter med donkey kong lignende billede på. :mrgreen:
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Arcade-O-Matic MAME projekt

Indlægfre 14. aug 2009 10:49

Creek skrev:FP kræver ikke det helt store, så vidt jeg erindrer. Jeg formåede i hvert fald at få det til at køre flydende uden den store opsætning, på en P4 2GHz, med et ATI kort tilsvarende et GeForce 6200.


Jeg har lidt problemer med load tider på min gaming bærbar mht. Road Girls, Dead Hunters og et tredje tabel jeg ikke lige kan huske, der fylder en del mere end de andre tables.

Mit projekt hardware tror jeg dog ikke kan klare Future Pinball, da det kommer til at køre HyperSpin, og maskinen har kun 2x 256mb sd-133 ram.

Bøvler pt. med at få HyperSpin til at fatte at den skal køre Visual Pinball istedet for at fryse ved splash screen :evil:
ForegåendeNæste

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron