søn 14. mar 2010 20:37
... tja, manta (kører du klassisk Opel?), synes jo selv, at det er god spas at læse om andres projekter - så må man jo selv bidrage en smule. Og, dermed tid til en lille opdate.
PF stripped, renset og poleret og samtlige spoler m. mekanismer renset og gennemgået (tidligere ejer har været flittig med forkert anvendelse af smøreolie) og pærefatninger gennemgået. Fandt så ud af, at 4-5 fætre på lampe pcb'en er gået. Jo, denne maskine bliver helt sikkert maskinen, som slår rekorden med reservedelsindkøb - men hvad fanden, det er jo hobby. Værst er de små flipper akser (shafts), som jeg skal hente i USA - de 150 kr. til PostDK toldbehandling piner mig (selvom det jo ikke er mere end 3 fadbamser) - hvorfor fanden smider tidligere ejere delene ud?? En ting er, at man afmonterer og påfører fin tape på PF, hvor der før var flippere. Men hvorfor så ikke bare smide resterne i kabinettet til det andet skidt og møg.
Nå, men, er startet genmontage som det ses på billederne. Hvis nogen af jer ligger inde med akserne som ses på nedenstående billede eller 3-4 metalposter også på billede er i meget velkomne til at PB mig. Ellers må der handles i udlandet i løbet af ugen.
Bemærk i øvrigt massiv gennemspilning ved drain og loopet midt på PF. Store dele af den restende PF er dækket af mylar. Mylaren er umulig at fjerne på disse gamle maskiner, ærgerligt, fordi det aldrig står så flot som uden. Men sliddet udenfor mylaren viser tydeligt, at havde det ikke været for den, ville PF være slidt helt i bund. Så nu bliver det en del af charmen, selvom lakken sagtens ville kunne modstå den fremtidige spillemængde til husbehov.
/Ole
- Vedhæftede filer
-
- PF wear
-
- PF mylar, poleret
-
- PF efter
-
- PF før
-
- Metalpost
-
- Zipper shaft
- SI Zipper + shaft.jpg (7.97 KiB) Vist 5563 gange