SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 19. apr 2024 10:57

Space Invaders... mean motherfucker

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

Pharma

  • Indlæg: 54
  • Tilmeldt: fre 3. aug 2007 11:30
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Space Invaders... mean motherfucker

Indlægsøn 7. feb 2010 20:54

... ja, så kom næste udfordring i hus.
Den virker noget træt (intet liv i MPU), et par manglende filippere, 5 døde displays (måske link til MPU fejl), en smule PFwear - men det bagglas og kabinet gør det til en fed opgave.
/Ole
Vedhæftede filer
1xs.jpg
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Space Invaders... mean motherfucker

Indlægsøn 7. feb 2010 23:13

Godt at se at der er andre Space Invaders maskiner i omløb, vores er blevet godt brugt gennem årene og er stadig et samlingspunkt i klublokalerne. :]

Her er en video, som min ven Tommy har lavet, kort efter vi fik liv i den igen (efter en lang periode hvor den var ukampdygtig). Forbered dine ører på et musiknummer med en sanger der må være testikulært udfordret.

http://www.youtube.com/watch?v=ZSbMPd8Pqi0

Pharma

  • Indlæg: 54
  • Tilmeldt: fre 3. aug 2007 11:30
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Space Invaders... mean motherfucker

Indlægman 8. feb 2010 12:03

Ja, da… den video er set nogle gange før købet, tro mig. Faktisk meget godt klippet.
Det bliver spændende, at få skidtet genmonteret og gøre lidt let fejlsøgning. Det er første gang, jeg roder med de tidlige SS maskiner, men er da lykkes med en EM fra ’78 og et par DMD fra 90’erne – så mon ikke, at der kommer liv i den ”nye” også. Batteriet sad stadig på MPU’en (indtil 2 min. efter købet), men lidt svært at gennemskue skaden endnu. Sælger er lykkes med at få et par lyde ud af den, og han købte den af en gut, som fortalte at maskinen pludselig gik sort. Det kunne være et godt tegn, eller også et godt salgstrick 8)

Umiddelbart findes et par gode erstatningsboards, især på MPU og ensretter siden. Men det er der jo ikke meget sport i, så lad os nu se om der ikke kan pumpes liv i de gamle.
Vedhæftede filer
B.jpg
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Space Invaders... mean motherfucker

Indlægman 8. feb 2010 12:16

Der er lidt arbejde i at reppe printbaner, med lidt udfordring skal man jo også have engang imellem.

Keep us updated, gerne med billeder osv...;)

morten

  • Indlæg: 479
  • Tilmeldt: tors 13. sep 2007 10:53
  • Geografisk sted: Kolding
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Space Invaders... mean motherfucker

Indlægman 8. feb 2010 19:01

Hej

Kan se jeg har en tilsvarende model med samme problem, jeg er dog kommet så langt, så jeg har fået købt et kit med stumper til dette. Nu er det så bare hvornår man får tid til at kikke på det :-)

Du har ret man kan da få et "universal" bord til at erstatte den gamle MPU, men ville jo være sjovere at få liv i den gamle og noget billigere !

morten
Leder efter : Road show, ToM, eller andet spændende

Pharma

  • Indlæg: 54
  • Tilmeldt: fre 3. aug 2007 11:30
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Space Invaders... mean motherfucker

Indlægsøn 21. feb 2010 19:51

IT'S ALIVE!

Ja, med lidt snyd. Reservedelspusheren BOP i Tyskland havde ikke de ønskede dele, og så er min tålmodighed jo ikke den største - så et Alltek MPU board måtte til. Dejligt at få bekræftet, at alt andet elektronik er OK - selv de 5 displays er der liv i til trods for, at de stopfodres med 230V fra et defekt højspændingsboard (190V er rigeligt). Lys og lyd skaber bare en fantastisk stemning som rammer midt i spillehjertet :o)

PF er også blevet stripped - og, ja, det bliver en større udfordring - mere om det senere.

Koluda, du er velkommen til at flytte emnet, hvis det hører bedre til uden for køb/salg.

MVH Ole
Vedhæftede filer
AliveXS.jpg
ALIVE
Brugeravatar

koluda

Site Admin

  • Indlæg: 4395
  • Tilmeldt: lør 23. jul 2005 11:52
  • Geografisk sted: Vestsjælland / Gørlev (4281)
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Space Invaders... mean motherfucker

Indlægsøn 21. feb 2010 20:45

Rykker den lige til projekter så.

Regner med de følger op på denne med billeder og tekst om hvordan det går jo...;)

manta400

  • Indlæg: 1424
  • Tilmeldt: ons 22. jul 2009 20:50
  • Geografisk sted: viborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Space Invaders... mean motherfucker

Indlægfre 12. mar 2010 17:47

kanon. der er nogen der smider nogle flipper projekter op her

Pharma

  • Indlæg: 54
  • Tilmeldt: fre 3. aug 2007 11:30
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Space Invaders... mean motherfucker

Indlægsøn 14. mar 2010 20:37

... tja, manta (kører du klassisk Opel?), synes jo selv, at det er god spas at læse om andres projekter - så må man jo selv bidrage en smule. Og, dermed tid til en lille opdate.

PF stripped, renset og poleret og samtlige spoler m. mekanismer renset og gennemgået (tidligere ejer har været flittig med forkert anvendelse af smøreolie) og pærefatninger gennemgået. Fandt så ud af, at 4-5 fætre på lampe pcb'en er gået. Jo, denne maskine bliver helt sikkert maskinen, som slår rekorden med reservedelsindkøb - men hvad fanden, det er jo hobby. Værst er de små flipper akser (shafts), som jeg skal hente i USA - de 150 kr. til PostDK toldbehandling piner mig (selvom det jo ikke er mere end 3 fadbamser) - hvorfor fanden smider tidligere ejere delene ud?? En ting er, at man afmonterer og påfører fin tape på PF, hvor der før var flippere. Men hvorfor så ikke bare smide resterne i kabinettet til det andet skidt og møg.

Nå, men, er startet genmontage som det ses på billederne. Hvis nogen af jer ligger inde med akserne som ses på nedenstående billede eller 3-4 metalposter også på billede er i meget velkomne til at PB mig. Ellers må der handles i udlandet i løbet af ugen.

Bemærk i øvrigt massiv gennemspilning ved drain og loopet midt på PF. Store dele af den restende PF er dækket af mylar. Mylaren er umulig at fjerne på disse gamle maskiner, ærgerligt, fordi det aldrig står så flot som uden. Men sliddet udenfor mylaren viser tydeligt, at havde det ikke været for den, ville PF være slidt helt i bund. Så nu bliver det en del af charmen, selvom lakken sagtens ville kunne modstå den fremtidige spillemængde til husbehov.

/Ole
Vedhæftede filer
PF1.JPG
PF wear
PF2.JPG
PF mylar, poleret
PF3.JPG
PF efter
PF4.JPG
PF før
post.JPG
Metalpost
SI Zipper + shaft.jpg
Zipper shaft
SI Zipper + shaft.jpg (7.97 KiB) Vist 5548 gange

manta400

  • Indlæg: 1424
  • Tilmeldt: ons 22. jul 2009 20:50
  • Geografisk sted: viborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Space Invaders... mean motherfucker

Indlægman 15. mar 2010 20:04

tja paharma hvis en gammel manta b cabiloet fra 85. og en wauxhall chevette fra 79 er classik så gør jeg.

også gør jeg i lidt flipper her om vinter.

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron