SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 20. apr 2024 12:35

48in1 prototype spillemaskine

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

nico

  • Indlæg: 346
  • Tilmeldt: lør 3. okt 2009 15:00
  • Geografisk sted: Østjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

48in1 prototype spillemaskine

Indlægfre 19. feb 2010 11:01

Jeg har i længerer tid tænkt om det var muligt at bruge et multiboard direkte i en lille bordmodelsspillemaskine...
Jeg har lavet et lille kabinet og brugt en lille 15 tommer fladskærm som jeg havde liggende, et 48in1 board, jammastik, strømforsyning, knapper og joystick, især lyden var jeg spændt på om det kunne trækkes ud af jammastikket, det er ikke et problem jeg fandt en lille højttaler og forbandt den til klemmerne(der er dog en phone udg. ved siden af vga udgangen) samt er der 2 små serviceknapper sat i til at opsætte boardet
Jeg fandt ud af der er mange som gerne vil spille med joystick/arcademaskinefølesen og især de gamle spil som man (dem omkring de 40år) kan huske fra 80'erne i den lokale grillbar :D
Her skal der ikke rodes med emulator, opsættes pc'er, osv. det er pulg'and'play...
samt det er en lille handy maskine som nemt kan flyttes rundt (børneværelset, herreværelset, klubben, fødselsdage, campingvognen, 80'er festen) og den bringer gensynsglæden frem i hukommelsen.

Jeg har som skrevet lavet en portotype hvor jeg har forsøgt mig med forskellige matrialer m.m.
Jeg ved artworken ikke er fuldent, men det vigtigste er at den virker :lol: og så er det jo kun fantasien der sætter grænser på hvad man vil have udsmykket maskinen med..
video: http://www.youtube.com/user/michaelmame ... zmH9WE57Ps
Vedhæftede filer
48i1 (3).jpg
48i1 (2).jpg
48i1 (1).jpg
Senest rettet af nico tirs 2. nov 2010 19:57, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 48in1 prototype spillemaskine

Indlægfre 23. apr 2010 11:55

har du nogen af de kabinetter i 16mm MDF med udskæring til T-molding?
Brugeravatar

nico

  • Indlæg: 346
  • Tilmeldt: lør 3. okt 2009 15:00
  • Geografisk sted: Østjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 48in1 prototype spillemaskine

Indlægsøn 25. apr 2010 19:28

1up skrev:har du nogen af de kabinetter i 16mm MDF med udskæring til T-molding?


Ja, jeg har kabinet sider forberedt for T-mol, det er en fullsize model og en minipacman model, hvis du ønsker en bordmodel er det jo muligt at korte siderne af således du får den højde på kabinettet du ønsker.

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster