SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 25. apr 2024 17:17

Ide til dansk arkadehal

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

chrisstoffer

  • Indlæg: 520
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2009 13:54
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Ide til dansk arkadehal

Indlæglør 21. aug 2010 09:53

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at Danmarks hovedstad ikke kan tilbyde en spillehal. Tilsyneladende mener en del forretningsfolk at arkadespillere/flipperspiller hører fortiden til. Det er jeg ikke enig i, og mener derfor man bør tænke lidt anderledes end rent overskud.

Jeg har længe tænkt over et koncept som jeg håber på vil blive støttet op omkring fra ligesindede. Ideen er ret simpel, men kræver mest af alt administration (som jeg nok skal tage mig af). Jeg skaffer et lokale til maskinerne på ca. 3000 kr om måneden. Største udfordring til dette er faktisk brandsikkerhed, men jeg vil gå videre med det, hvis interessen er for det derude. I det lokale stiller vi så i fællesskab maskiner op. Vi splitter simpelthen lejen imellem os, men hver person vælger selv antal maskiner, pris pr. spil og får ubeskåret denne indkomst til lejen. Alt efter type af spil og pris personen sætter (samt succes for hallen som følge deraf) vil man forhåbentligt kunne tjene lidt på det. Det er dog ikke det som skal drive værket, men nærmere interessen for at have været med til at få gang i arkade i Danmark igen.

For at være helt ærlig, så savner jeg virkelig et sted at tage hen og spille. Sætte scores mod ”hallens” scoreboard og ansigt til ansigt. Konkurrencer og egentlig træningsgrundlag. Samtidig er jeg ret sikker på dette vil bidrage til esportens udbredelse i DK.


Er der nogen friske sjæle derude der synes ”hallen” skal føres videre? Det er klart at der kan komme perioder hvor man ikke just får overskud, men som jeg ser det, så er det ikke anderledes end det øvelokale jeg betaler til med mit band. Jeg giver gerne et par hundrede for at have en spillehal i DK.
Fordele med freeplay for dem som er med i projektet må vi snakke om i fællesskab. Jeg har ingen sær-krav, vil bare gerne igang.
Billede
Bip Bip Bar
Phone 31255003, mail: chrisstoffer@gmail.com
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlæglør 21. aug 2010 10:06

hvad med bemanding? Der skal vel være en til stede for at kunne løse problemer når de opstår? åbningstider?

det er en god ide om at gå sammen om at splitte omkostningerne, da hvis man er 4-6 man kan skæres kraftigt ned. Men det er bemandingsspørgsmålet der løfter sådan et projekt. Hvad skal denne person have i løn?

jeg har selv leget med ideen, og kom frem til følgende.
åbningstider = uden for skoletid så man kan få nogle folk i butikken, dvs. aften efter 16.00.
husleje, strøm, vand, forsikring
maskiner + vedligeholdelse
bemanding

en god måde at få kunder i butikken + omtale(reklame) er ved at afholde turneringer.
Brugeravatar

chrisstoffer

  • Indlæg: 520
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2009 13:54
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlæglør 21. aug 2010 10:24

Der skal helt klart laves turneringer!

Mht. bemanding: Det kommer an på hvor mange vi er om projektet. Jeg går ud fra at vi selv gerne vil være dernede, og når alt kommer til alt er der kun 7 dage i en uge. Der er ret sikkert også folk udefra som vil hjælpe, hvis ikke for andet så for free play. Placeringen er lige nu jægersborgsgade som udgangspunkt. Det ligge Ruben & Bobby også, og jeg kan forstå på Bobby at han også er interesseret. Han har selv åbent i dagstimerne, måske noget samarbejde der også kan finde sted. Men du har helt ret, der skal være åben når folk har fri og jeg ser også fredag og lørdag som oplagte nætter.

Ideen er at hver deltager i projektet selv står for det som er i hallen. Altså har man sat en maskine op som virker og ikke skal fixes videre er det jo gevinst for ejeren :) Personligt vil jeg selv forsøge at lave hvad der skal laves når det sætter ud. Det gør jeg med det i tankerne at der ret sikkert vil være stillet maskiner op fra personer som ikke bor på djævleøen men som stadig ønsker denne hal.

Jeg håber da folk kan se det som motivation, at sætte en god maskine op der virker og som folk vil spille på for at tjene lidt.


Hvordan og hvorledes med udgifter til vand, forsikring osv. er noget vi snakker om når vi ser hvor stor tilslutning der er. Det er klart, jo flere vi er, jo billigere bliver det pr. person. Størrelsen af hallen, tilladelser osv. ser jeg på når jeg ved at projektet bliver en reel mulighed for DK.
Billede
Bip Bip Bar
Phone 31255003, mail: chrisstoffer@gmail.com
Brugeravatar

chrisstoffer

  • Indlæg: 520
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2009 13:54
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlæglør 21. aug 2010 10:29

Jeg har forresten et certifikat der lovliggør at jeg serverer og behandler mad. Så lidt fries bliver måske muligt. Det og andre ideer er noget som projektets deltager beslutter i fællesskab. Det er bare vigtigt at vide, at det ikke er hensigten at lave et udstillingsrum. Det er en arkadehal hvor vi gamer, dog med det in mente at folk typisk er kommet forbi teenageårene og finder respekt i glæden ved at spille og dermed behandler udstyret ordentligt.
Billede
Bip Bip Bar
Phone 31255003, mail: chrisstoffer@gmail.com
Brugeravatar

dorkvonwaterfall

  • Indlæg: 861
  • Tilmeldt: tirs 26. jun 2007 22:56
  • Geografisk sted: midtgylland....nærmere betegnet Ikast
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlæglør 21. aug 2010 10:37

var du ikke også igang med en cafè-agtig ting også?

er den oppe at køre?
Ex EFTLW,HS,SMB .... and now:
98
Brugeravatar

chrisstoffer

  • Indlæg: 520
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2009 13:54
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlæglør 21. aug 2010 10:52

Det er jeg.
Men det er to forskellige ting. Dog samme gade (hvis alt går som det skal).
Faktisk kom arkadehallen som led i det. Jeg var nede i "Ruben & Bobby" for at snakke muligheder. De sælger jo også retro spillemaskiner og spil. I samme gade er der så åbnet en cafe nu. Der er derfor ikke super meget run på, da Bobbys udvalg bliver større og større. Vi faldt så i snak om hvordan man kan udvikle retro spilscenen i DK. Vi var begge enige om at en arkadehal helt klart manglede. Det er den ide jeg her er gået videre med her.


Retro Game Cafeen er i midlertid ikke lagt på hylden. Vi har set på lokaler, jeg går pt. mest af alt og venter på vores med-"partner" (altså ikke damen) skal flytte til byen. Hans lejlighed er sagt op og jeg har selv lige været det samme igennem. Mht. sortiment til butik-delen har jeg et RET godt udvalg efterhånden. Det tager desværre bare rigtig meget tid, og min egen flytning har haft hovedfokus på det sidste.
EDIT: Vi har ikke overtaget lokaler endnu. Men prisniveauet disse tider ser ud til at vi kan betale uden at låne i banken.

Men det er to forskellige projekter.
Billede
Bip Bip Bar
Phone 31255003, mail: chrisstoffer@gmail.com
Brugeravatar

chrisstoffer

  • Indlæg: 520
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2009 13:54
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlæglør 21. aug 2010 10:59

@ dorkvonwaterfall: Jeg vil også tilføje at jeg er ved at lave et online retrogamer forum. Ser jo at du er til Commodore 64 og tænker du måske er interesseret. Du kan se de første skridt her:
http://retrogamersunited.co.nr/

- kan forstå forvirringen, men det bunder alt sammen i fascination af retro gaming og irritation af den manglende udbredelse i DK.


Men denne tråds hensigt er at se om der er interesse for en arkadehal og om vi kan stable et team på benene. Det er mest bare for at stikke en finger i jorden og se om jeg skal gå videre med det ...
Billede
Bip Bip Bar
Phone 31255003, mail: chrisstoffer@gmail.com
Brugeravatar

Allan

  • Indlæg: 954
  • Tilmeldt: søn 25. jun 2006 10:05
  • Geografisk sted: Sønderborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlæglør 21. aug 2010 21:06

Lyder som en fantatisk ide, jeg kunne da godt være sponsor for 2 maskiner incl spil, alle indtægter fra disse maskiner går så til projektet men det er stadig arcadeshoppen som ejer maskinerne og spil hvad siger du til det ? Så kunne du jo sætte et reklame skilt op for min web shop ?? Jeg bor godt nok lidt langt væk fra KBH (man kan hvis ikke bo længere væk hehe) men vil gerne være der til åbning.
Brugeravatar

chrisstoffer

  • Indlæg: 520
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2009 13:54
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlægsøn 22. aug 2010 06:55

jo men det lyder da som et fedt tilbud!

Nu vil jeg lige understrege at intet er på plads. Det kræver vi er et team for at ikke i sidste ende skal brænde hele min privatøkonomi af på det :) Men 2 maskiner er super nice og jo, reklame skulle der nok blive plads til :D

Mange tak
Billede
Bip Bip Bar
Phone 31255003, mail: chrisstoffer@gmail.com
Brugeravatar

Allan

  • Indlæg: 954
  • Tilmeldt: søn 25. jun 2006 10:05
  • Geografisk sted: Sønderborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlægsøn 22. aug 2010 07:12

Problemet for mig er nok afstanden til KBH :-) men jeg vil gerne bakke op med de maskiner.
Brugeravatar

chrisstoffer

  • Indlæg: 520
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2009 13:54
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlægsøn 22. aug 2010 07:41

Det er i hvert fald en god undskyldning for ikke at sætte flere scores ;P

hehe, ej, men maskiner er jo alfa omega - så det er cool! Dog må jeg ærligt indrømme at jeg ikke ser det her som en guldmine og egentlig forventer at sætte lidt til selv. Men jo flere vi er, jo mindre bliver det pr. måned. Dog kan alle som er en del af teamet jo være med til at bestemme/beslutte og sætte deres personlighed og deres præg på projektet.

Synes bare det er værd at fx betale 200 kr pr. måned for at have kørende. Men hvis det går bedre end værst, jamen så skulle man jo nok tjene på det :) Udgangspunktet er bare at have et sted hvor der games som det altid har været meningen at der skulle. Og det opnår man i disse tider ved at henvende sig til dem som allerede er igang tror jeg.
Billede
Bip Bip Bar
Phone 31255003, mail: chrisstoffer@gmail.com
Brugeravatar

varmtvand

  • Indlæg: 271
  • Tilmeldt: tors 3. jul 2008 12:38
  • Geografisk sted: københavn s
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlægsøn 22. aug 2010 09:05

Fedt initiativ.
Håber det bliver til noget.
Jeg giver jo 3250,- i husleje om måneden i jægersborggade. Så det er jo ikke så meget.
Jeg ved der er en tilsvarende fri. Så det er med at søge. Så man kan se om man kan få det.
Tror det bliver svært at gå det til at løbe rundt hvis man ikke tjener på kaffe/øl og lignende. Man kunne kombinere med din retrocafe chris's? Så kunne du få 1/2 delen af de penge der kom i. Og et start gebyr måske.
Brugeravatar

chrisstoffer

  • Indlæg: 520
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2009 13:54
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlægman 23. aug 2010 07:07

Det er sandt at det som start nok ikke helt løber rundt. Men selv ville jeg altså ikke have noget i mod at sætte lidt til for at have hallen. Ser det ikke så meget som forretning, men mere som en mulighed. Desuden, hvis jeg som medejer har freeplay, så er de penge hurtigt tjent ind - hvis vi er nok om projektet vel at mærke.

Jeg gætter på at der skal være noget drikkelse osv. Det ville være irriterende andet samt en indtægtskilde som der er dum at misse.

Om det er muligt med kombination af retro-cafeen og spillehallen er svær at sige. Gik og tænkte meget over det siden du skrev. Tror måske lokalerne er for små og konceptet ved en "spillehal" spænder ben for sig selv, hvis det bliver halv butik og halv retro-cafe med games, når lokalerne ikke er større. Men jeg kan meget nemt tage fejl.
Billede
Bip Bip Bar
Phone 31255003, mail: chrisstoffer@gmail.com
Brugeravatar

varmtvand

  • Indlæg: 271
  • Tilmeldt: tors 3. jul 2008 12:38
  • Geografisk sted: københavn s
  • Highscores: 3
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlægman 23. aug 2010 12:43

Det lyder virkelig fedt. Lad os se om man kan få fat i et lokale.
Måske man kunne finde en invester, der har lidt gamer penge på kistebunden.
Brugeravatar

chrisstoffer

  • Indlæg: 520
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2009 13:54
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlægman 23. aug 2010 15:26

vi kan jo håbe, men lige meget hvad - så ja, lad os gå videre med det! Jeg tror på projektet og tror på at det kan lade sig gøre. Teamet bag skal bare se ideen med at være del i en større samling maskiner, hvor vi kan spille frit (hvis vi i teamet beslutter det skal være sådan) og så ellers trykke den af. Et evt. beløb der skal betales per person vil blive så lille at det klart overskygge glæden ved at være en del af det.
Billede
Bip Bip Bar
Phone 31255003, mail: chrisstoffer@gmail.com
Næste

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron