SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 25. apr 2024 12:30

Ide til dansk arkadehal

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlægtirs 24. aug 2010 08:24

Jeg hilser et hvert initiativ til flippermasiker med offentlig adgang i København velkommen. Men jeg tror desværre ikke rigtig på det, da der sandsynligvis ikke er nogen penge at hente i den branche længere. Tvært imod.

Spillehaller har altid levet af, at kunne tilbyde folk noget nyt og vildere end de kunne få derhjemme. Det fik nysgerrige folk, der faktisk ikke er særlig gode til spillene, til at putte massere af penge i automaterne. Også en af grundene til, at spil fortrinsvis blev tilbudt i biografer, tivoli, bowlinghaller, grill mv. Hvor folk alligevel kom af anden årsag.

Turneringer mv. er glimrinde, men hvis spillene kun tiltrækker ekspertspillere, er det lig lange spil og lille indtjening.

For mig at se, er den bedste løsning, at opstille på cafeer, der tilfældigvis har et egnet område (ikke som B&J), de ikke har brug for. Og hvor de ikke har noget imod, at folk kommer for at spille. Opsætte videoovervågning og ellers have en aftale med cafeen om at holde lidt øje med det. Hvis det er et lokale, der kan aflåses, kan det evt. have begrænset åbningstid. Men det kræver nok et sammenfald af rigtige omstændigheder. For eksempel en cafeejer, der også er flipperentusiast.

Noget andet, der ville hjælpe er, hvis flipper blev genopdaget af en ny generation. Man har jo lov at håbe.

Noget andet der taler i mod er det evige mas med at holde flippere kørende. Dyrt og tidskrævende.

God vind herfra. Undersøg evt. hvilket setup de har i Sverige. For det kan tingene jo tilsynladende lade sig gøre.
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlægtirs 24. aug 2010 08:47

Det kommunalt drevne bowlingcenter i Bellahøj, havde for et halvt år siden en Road Show stående (plus noget mere spil, bamsekran mv.) Måske de var interesseret i at mande op på udstyret i et samarbejde med entusiaster, der vil spille, holde det ved lige og skabe interesse via turneringer. De har massere af plads. Men sikkert også massere af restriktioner angående det økonomiske.

http://kubik.kk.dk/groendalcentret/bowling-2


Hvordan ser kælderen i Palads ud for tiden? Det er et stykke tid siden jeg selv var forbi, og der var den sidste flipper forsvundet. Hvis ikke de bruger pladsen til andet endsige noget de tjener penge på, så er de måske med på at ligge lokale til.
Brugeravatar

Mikkel

  • Indlæg: 622
  • Tilmeldt: man 23. apr 2007 17:14
  • Geografisk sted: København NV
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlægtirs 24. aug 2010 14:33

Palads har de samme gamle bil-, skyde og kamp-spil som altid + et par slotmachines.. Ikke noget der er værd at besøge!

Vi er masser der gerne vil ud at konkurrere om highscores, hvis muligheden viser sig :)
Brugeravatar

chrisstoffer

  • Indlæg: 520
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2009 13:54
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlægtirs 24. aug 2010 15:05

Som sagt holdes det i gang af os som vil det. Dvs. er der ikke nogen flippermand der har en maskine han vil holde kørende, kommer der ikke en flippermaskine...
Selv donerer jeg noget Arcademaskine når/hvis vi starter op. En kælder kunne være ret godt. Desværre er det ret vigtigt at vi har en frihed i projektet. Til konkurrencer og længe åbent i weekenden osv.

Men spred ordet og lad os håbe at der er flere der ønsker det samme. Om ikke andet ender man vel med en mindre klub der så kun tillader medlemmer der spille på hinandens maskiner. Det synes jeg dog skal være absolut sidste løsning. Arcade er jo designet til offentlig brug.



Det sker at man oplever folk smider maskiner til storskrald og/eller bare giver dem væk. Det tvivler jeg på skyldes manglende lyst til at spille, men nok nærmere pladsmangel og anderledes designstil i privaten :) og ikke mindst muligheden for reparation og hjælp/know-how fra andre.

Man kan vel egentlig oprette sig som forening? Foreninger får tildelt lokaler af kommunen ... Nogen der ved mere om dette? Jeg ved der findes bands som har gjort det for at få øvelokale (=LARM!) og kravet umiddelbart var brugerbetaling (som de satte til omkring 100 kr pr år pr medlem)
Billede
Bip Bip Bar
Phone 31255003, mail: chrisstoffer@gmail.com

manta400

  • Indlæg: 1424
  • Tilmeldt: ons 22. jul 2009 20:50
  • Geografisk sted: viborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlægons 1. sep 2010 18:54

du har ret ang det med forening, men du skal kontakt din kommune og høre hva de kan tilbyde.

min lille bror laved en gang en forening noget med computer. og de fik gratis lokaler. hvor de kunne game hele natten :roll:

mvh rico
Brugeravatar

chrisstoffer

  • Indlæg: 520
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2009 13:54
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlægtors 2. sep 2010 08:44

jeg er gået videre forenings-ideen :)

Og ja, jeg ansøger i Albertslunds kommune hvor jeg bor. Dog får jeg brug for medlemmer så hold jer ikke tilbage med at melde ud om du synes om ideen. Der skal være en slags general forsamling på et tidspunkt og der er en del som skal opfyldes. Tilsyneladende alt sammen noget vi kan uden for mange problemer.

Men det er vigtigt vi har medlemmer i foreningen, hvorvidt de skal bo her skal jeg nok finde ud af. Vi har som forening bare det ene krav, at vi skal have et lokale 24/7. Ved ikke om det ødelægger for meget.
Vi får at se!
Billede
Bip Bip Bar
Phone 31255003, mail: chrisstoffer@gmail.com
Brugeravatar

Sumez

  • Indlæg: 231
  • Tilmeldt: søn 9. jan 2011 22:42
  • Geografisk sted: København NV
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlægman 7. feb 2011 09:12

Jeg tillader mig lige at lege thread necromancer, nu hvor jeg alligevel er ved at gennemgå en række gamle tråde her på forummet, og gerne vil melde min støtte.

Vi har jo snakket om noget lignende der her før, for længe siden, så du ved at jeg er frisk, men vil da gerne lige melde offiecielt ud også.
Brugeravatar

chrisstoffer

  • Indlæg: 520
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2009 13:54
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlægman 22. aug 2011 08:33

@Sumez - ser desværre først nu at du har skrevet. Men vi får brug for al den støtte vi kan få.

Men for nu:
Hvis nogen kender et godt lokale til leje og til billige penge, så smæk mig en pm. Vi leder pt.
Billede
Bip Bip Bar
Phone 31255003, mail: chrisstoffer@gmail.com
Brugeravatar

chrisstoffer

  • Indlæg: 520
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2009 13:54
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlægons 7. sep 2011 20:50

I kan følge os lidt her: http://gunk.dk

Men på et tidspunkt vil jeg nok oprette en anden tråd.
Billede
Bip Bip Bar
Phone 31255003, mail: chrisstoffer@gmail.com
Brugeravatar

Sumez

  • Indlæg: 231
  • Tilmeldt: søn 9. jan 2011 22:42
  • Geografisk sted: København NV
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlægtors 8. sep 2011 09:58

Nuværende ønskeliste indeholder joysticks. Vi har pt. ingen på disse maskiner.


Please-please-please køb nu nogle ordentlige sticks! Du ved jeg går op i den slags. :)
Man kan bare ikke spille seriøst med de "standard-sticks" der er indbygget i JK eller CG kabinetter - jeg har prøvet.

Bare køb en batch Sanwa og Seimitsu fra Tyskland og træk momsen fra.

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlægtors 8. sep 2011 10:20

Kanon ide Christoffer.
Har aldrig selv oplevet de glade 80'er med arkadehaller, så håber virkelige det lykkes at få noget i gang..
BilledeBillede
Brugeravatar

chrisstoffer

  • Indlæg: 520
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2009 13:54
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlægtors 22. sep 2011 17:03

vi har købt de forste 6 sticks nu Sumez. Håber de er okay, altså vi har jo ikke et crazy budget og vil hellere åbne nu og så forbedre løbende. Vi stiler jo efter det bedste, men realistisk set kommer det som forbedringer.

Disse http://chassisarcade.dk/chriss/nye-sticks/
Billede
Bip Bip Bar
Phone 31255003, mail: chrisstoffer@gmail.com
Brugeravatar

chrisstoffer

  • Indlæg: 520
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2009 13:54
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlægtors 22. sep 2011 17:04

fliplismc

Vi arbejder da på det :)
Billede
Bip Bip Bar
Phone 31255003, mail: chrisstoffer@gmail.com

fliplismc

  • Indlæg: 1110
  • Tilmeldt: tirs 23. nov 2010 00:38
  • Geografisk sted: Vejle - Jylland
  • Highscores: 18
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlæglør 8. okt 2011 18:59

kanon. ;) keep on the good work!
BilledeBillede
Brugeravatar

chrisstoffer

  • Indlæg: 520
  • Tilmeldt: lør 19. sep 2009 13:54
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ide til dansk arkadehal

Indlægtors 10. nov 2011 07:21

vi er igang med at få kontrakt på lille baglokale i Jægersborggade.
Fingers crossed.

Det vil give os mulighed for åbningstider tirsdag - lørdag.
og plads til ca. 7 maskiner.


Lad os se hvad der sker - ville være et ideelt start sted til en fair pris.
Billede
Bip Bip Bar
Phone 31255003, mail: chrisstoffer@gmail.com
ForegåendeNæste

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron