SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 25. apr 2024 15:03

Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

Dennis

  • Indlæg: 1128
  • Tilmeldt: tirs 9. nov 2010 12:56
  • Geografisk sted: Køge
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Indlægons 2. feb 2011 19:35

Vil meget gerne høre hvordan, den køerer mame med intel extreme grafikkortrt onboard ;-)
mvh
D
Køb/salg/bytte af Flippermaskiner.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Indlægtors 3. feb 2011 09:02

Dennis skrev:Vil meget gerne høre hvordan, den køerer mame med intel extreme grafikkortrt onboard ;-)
mvh
D


tror det kommer til at køre ok, da jeg kører i en opløsning der hedder 800x600, og MAME kræver ikke det vilde af ens GPU så længe man ikke leger for meget med settings, og holder opløsningen på et sobert niveau. Ellers må jeg jo bare tage toppen af og bruge det FX5900 fra den anden pc.

Fik en mail om at den bliver afsendt idag, så jeg skulle gerne have den imorgen 8)

Dennis

  • Indlæg: 1128
  • Tilmeldt: tirs 9. nov 2010 12:56
  • Geografisk sted: Køge
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Indlægtors 3. feb 2011 11:05

Jamen, ka se de sælger mange a disse pcer på qxl.

Du må meget gerene lige teste det med onboard kortet først, kører det godt, vil jeg også byde på sådanne een maskine ;-)

Håber du snart kan nyde dit projekt ;-=

mvh
Dennis
Køb/salg/bytte af Flippermaskiner.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Indlæglør 5. feb 2011 16:45

kom ikke igår, så jeg regner først med at den dukker op på mandag. Nu havde jeg ellers gjort drivers, mame og maximus klar så det var lige til at overføre 8)
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Indlægons 9. feb 2011 15:03

var på posthuset og hente min 'nye' pc idag. det er en gammel sag med Pentium 4 2,8ghz processor, 512mb ram og et intel graphics extreme 2 onboard grafikkort. Fik det hurtigt sat til, og bootede med det samme, da den fra refurb allerede havde windows xp installeret (licens medfulgte). lagde maximus, mame osv. ind og fik det sat op på 5min 8)

det spiller bare :mrgreen: Har dog kun mono lyd, da jeg kom til at knække en ledning til venstre højttaler. easyfix, men har ingen loddekolbe hjemme pt.

blev nødt til at hente en almindelig commandline mame, da den jeg selv havde kompileret uden 'ok' skærme og inkl. high score save, var optimeret til athlon xp. så bruger denne almindelige mame med de irriterende skærme indtil jeg får kompileret en ny senere idag.

Og til Dennis, så kører spillene/maximus upåklageligt. prøvede med Ketsui og Street Fighter III 3rd strike og de kørte 100%. Faktisk var 3rd strike noget hurtigere til at returnere til menuen end på den gamle maskine. Det varede blot 14 sekunder mod 48 sekunder på den gamle spand.
3D spil som Tekken 2 og Cruis 'n USA crasher dog, så denne pc løsning er ikke til 3D spil.

oplevede dog lidt langsom opstart af Neo Geo? Men tror lidt det er pga. af rammene. Skal lige se om blokkene fra den anden pc passer over i.

Nu mangler jeg:
Artwork
Bagplade
- bore luft huller
- montere lås
- montere hængsler

Dennis

  • Indlæg: 1128
  • Tilmeldt: tirs 9. nov 2010 12:56
  • Geografisk sted: Køge
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Indlægons 9. feb 2011 18:07

Hej min ven, TAK for hurtig info, det lyder rigtig godt.
Så må jeg hellere igang med at købe een fra qxl, de har godt nok mange tilsalg af denne maskine derinde.
Så gfx er "fint" til de gamle opgaver ;-)

Tillykke med projektet, så sker der noget va?
mvhj
Dennis
Køb/salg/bytte af Flippermaskiner.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Indlægtors 10. feb 2011 07:30

ja nu sker der lidt igen. men nu er den jo funktionsdygtig, så det er svært at bygge færdig istedet for at spille :lol:

Dennis

  • Indlæg: 1128
  • Tilmeldt: tirs 9. nov 2010 12:56
  • Geografisk sted: Køge
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Indlægtors 10. feb 2011 14:47

Ha hahahaha, kender til (problemmet)

;-)
Køb/salg/bytte af Flippermaskiner.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Indlægtors 10. feb 2011 19:03

fik da lavet lidt efter arbejde. har fået 'monteret' pc'en i maskinen. den var lige lang nok med kabler på til at den kunne være i kabinettet, så jeg har sat nogen kroge i som den hænger vertikalt i. Så dæmper det også lidt på vibrationerne.

Fik kompileret en ny MAME version 141 så man ikke skal trykke OK hver gang man starter et spil, og der er heller ikke de der andre skærme med at der kan være problemer med lyden i spillet osv.

Og så er den kompileret med high score support, så i størstedelen af spillene gemmer den nu min high score 8)

fandt en sjov feature i maximus. når den har stået i menuen i x antal minutter, så går den i screensaver mode. Dvs. at den selv starter et spil op og lader den køre i et par minutter, så skifter den til et nyt spil.

Fik også sat en ramklods i på 256mb (DDR400mhz), så det samlede antal ram nu er 768mb. Det hjalp lidt på load tiden af Neo Geo roms. Synes også det hele kører bedre med den nye compile af MAME 8) Var tæt på at slå min rekord i Metal Slug X igår...
Vedhæftede filer
menu.jpg
ophæng.jpg
speakers2.jpg
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Indlægfre 11. feb 2011 07:13

Idag har jeg et par timer, hvor jeg gerne ville have lavet det sidste færdig. Skal have lavet bagpladen færdig, og have den monteret, og så skal jeg have integreret 'Instant Sheller', så jeg kan få boot tiden ned, og få den til at boote direkte til Maximus Arcade istedet for, først at loade windows først.

Lige nu er boot tiden 59 sekunder fra man trykker på power knappen til man kan vælge i menuen i Maximus Arcade. Er spændt på at se hvad boot tiden kommer ned på når instant sheller bliver integreret? Regner ihvertfald med at det skærer boot tiden ned til det halve.

Så mangler jeg kun artwork til marquee og instruction plate. Har et stort street fighter iv billede jeg vil bruge til marquee, men jeg skal selv igang med det kreative til instruction strip, men kan ikke helt beslutte mig for hvad det skal være endnu. Tænker lidt på at lave 2-3 billeder på stribe der viser de forskellige funktioner og genveje på joysticket i henholdsvis menu og spil. Men det bliver først når der ruller flere penge på kontoen 8)

Dennis

  • Indlæg: 1128
  • Tilmeldt: tirs 9. nov 2010 12:56
  • Geografisk sted: Køge
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Indlægfre 11. feb 2011 10:32

Ohhh, hva det nu, det med halvering a boot tiden ku jeg godt bruge til mine ninjaer ;-)
Vil gerne høre om det hjælper,, og hvordan det sættes op.
Og forresten, hvordan får du gang i det der pause skærm på maximum? jeg kører 0,140
mvh
D
Køb/salg/bytte af Flippermaskiner.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Indlægfre 11. feb 2011 11:02

Dennis skrev:Ohhh, hva det nu, det med halvering a boot tiden ku jeg godt bruge til mine ninjaer ;-)
Vil gerne høre om det hjælper,, og hvordan det sættes op.


Har skrevet lidt om Instant Sheller i min gamle projekt tråd

Dennis skrev:Og forresten, hvordan får du gang i det der pause skærm på maximum? jeg kører 0,140
mvh
D


Options -> Screensaver

man skal sætte flueben i activate screensaver.
så kan man vælge hvor længe den skal stå inaktiv i menuen før den går i screensaver mode, og neden under kan man sætte hvor mange minutter den skal blive i spillet før den skifter
Brugeravatar

Sumez

  • Indlæg: 231
  • Tilmeldt: søn 9. jan 2011 22:42
  • Geografisk sted: København NV
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Indlægfre 11. feb 2011 13:10

Har du skruet sticket fast på kassen?
Hvis du bare kan pille det fra og sætte det til en PS3 eller X360 er det jo fint nok, men jeg synes det er ærgerligt at ofre sådan et badass stick til fordel for en maskine hvor du ligesågodt kunne skrue sanwa-dele direkte i "kabinettet" (der må da være en simpel måde at sætte sådan nogle switches direkte til et PC board?) og få en tilsvarende god, eller endda bedre arcade-fornemmelse.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Indlægfre 11. feb 2011 13:51

Sumez skrev:Har du skruet sticket fast på kassen?
Hvis du bare kan pille det fra og sætte det til en PS3 eller X360 er det jo fint nok, men jeg synes det er ærgerligt at ofre sådan et badass stick til fordel for en maskine hvor du ligesågodt kunne skrue sanwa-dele direkte i "kabinettet" (der må da være en simpel måde at sætte sådan nogle switches direkte til et PC board?) og få en tilsvarende god, eller endda bedre arcade-fornemmelse.


Du skal huske på, at meningen med projektet er at det skal være nemt og billigt. Jeg kunne godt lave et joystick specifict til projektet, da jeg har delene til at lave sådan et stick. Men det er ikke nemt :) Og direkte i kabinettet, det går ikke, for så får den jo ikke de rigtige proportioner i forhold til det jeg tager udgangspunkt i.

Den nemme løsning er at bolte mit eksisterende mad catz stick direkte på. Hele projektet er bygget op omkrings sticket og stickets artwork 8)

Mit Mad Catz stick er boltet fast, og kan godt pilles af igen hvis det var det jeg ville, men da jeg forudser at alt min spilletid på MAME fremover kommer til at foregå her, så kommer sticket ikke af igen. 8)
Brugeravatar

Sumez

  • Indlæg: 231
  • Tilmeldt: søn 9. jan 2011 22:42
  • Geografisk sted: København NV
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Indlægfre 11. feb 2011 14:44

Okay, jeg tænkte bare at et MadCatz TE stick IKKE ligefrem er den billige løsning. :P
ForegåendeNæste

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron