SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er ons 24. apr 2024 12:19

Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

Dennis

  • Indlæg: 1128
  • Tilmeldt: tirs 9. nov 2010 12:56
  • Geografisk sted: Køge
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Indlægfre 11. feb 2011 16:05

Jeg synes det er en rigtig fed løsning, og artworket ser pisse fedt ud ;-)
Køb/salg/bytte af Flippermaskiner.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Indlægfre 11. feb 2011 16:57

Billig idet at jeg alligevel havde det til at ligge :mrgreen:

er blevet færdig med det sidste idag.

De næste 14 dage skal jeg have lavet artwork til marquee og en instruction strip der skal sidde mellem joystick og skærm. Bestiller det først når der kommer flere kroner i kassen.

Kan se på billederne at jeg lige skal have en klud over :oops:
Vedhæftede filer
miniSFIV_bagside.jpg
bagplade.jpg
lås.jpg
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Indlægtors 17. feb 2011 17:57

mens vi venter på at det bliver d. 1. marts så jeg kan få bestilt noget artwork :mrgreen:

Får faktisk spillet en hel del på den. Synes dog der bliver sindsygt varmt inde i kabinettet, så jeg propper nok en blæser derind på et tidspunkt...
Vedhæftede filer
IMAG0203.jpg

Dennis

  • Indlæg: 1128
  • Tilmeldt: tirs 9. nov 2010 12:56
  • Geografisk sted: Køge
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Indlægtors 17. feb 2011 19:52

Har du husket at bore huller til ventilation?
Køb/salg/bytte af Flippermaskiner.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Indlægtors 17. feb 2011 19:56

Dennis skrev:Har du husket at bore huller til ventilation?


jep, jeg har boret 4 huller i bagpladen ved siden af låsen. Men det hober sig åbenbart hurtigere op, end det kan nå at sive ud, så det skal have lidt hjælp :mrgreen:
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Indlægfre 25. feb 2011 21:33

der er sket lidt idag.

Har fået fat i en ny skærm. IBM 19" i sort med pivot funktion. Skærmen er nu sat fast på kabinettet.

Fik boret yderligere 3 huller i kabinettet, men kan høre at blæseren i computeren stadig brokker sig når den skal på arbejde, så jeg skal have installeret en enkelt stor blæser i bunden af kabinettet der kan smide noget koldt luft ind og få presset varmen ud.

Arbejder stadig på artwork, som jeg regner med at bestille engang i næste uge 8)
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Indlægman 4. apr 2011 12:56

update tid. der er da sket en smule mellem alle mine gaming sessions :mrgreen:

har fået monteret en power knap i bunden af bagpladen, så man ikke skal åbne kabinettet hver gang der skal strøm til.
Har boret dobbelt så mange huller i bagpladen i håb om at det er nok til at løse det varme problem jeg havde. Efter at have ladet maskinen stå ca. 8 timer i attract mode mens vi var på tur, kunne jeg konkludere at den stadig blev brændende varm,.... bogstavelig talt. Den bliver så varm at pc kabinettet inden i maskinen er så varm, at man brænder fingrene på det :shock:
Har i nogen tid rodet med pc kølere. Mit problem er at jeg ikke har nogle ledige molex connectors, og har forsøgt mig med 3pin til usb løsningen. Men USB er kun 5v mod molex/3pin 12v, dvs. skidtet kun kører halvt så hurtigt.
Så faldt jeg over en El-ventilator i harald-nyborg til 80,- Den kan flytte 100m2 i timen, så det burde være ok. Der stod at den var lydsvag, og det passede også ganske fint da jeg holdt den i hånden,....

... men monteret i kabinettet larmer den ligeså meget som en m-hætte på medium niveau. Men den køler så hurtigt at den kun behøves at blæse i 1-1½ minut før alt er normal temp igen. Har monteret en ekstern kontakt, så man selv kan tænde og slukke. Så når man lige holder pause hver 3. time kan man lige tænde den de par minutter man er væk, så er alt iorden 8)

Har også modtaget min marquee, men kom til at ødelægge den under laminering, så jeg skal have bestilt en ny.

Ud over marquee skal jeg have lavet sidste kontrol på alle romfilerne inden jeg bruger instant sheller.

Her kommer to billeder af mine test personer :lol:
Vedhæftede filer
IMAG0137.jpg
Min kæreste, der er ligeså høj som mig, har fundet den perfekte sidde position. En almindelig stol er lige en tand for høj, men denne sækkestol på højkant er perfekt.
IMAG0085.jpg
Min datter er vild med frogger eller "Den med frøen, far" som hun kalder den.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mini Street Fighter IV Sitdown (budget build)

Indlægons 22. feb 2012 10:41

Lige for at runde af, så blev projektet flittigt brugt. Solgte stick og PC, og kabinettet røg på genbrug. Grunden til projektets skæbne har jeg helt glemt, men en ting er sikkert. Projektet er savnet af alle beboere i hjemmet. :oops:

Overvejer lidt at bygge en ny, da jeg har fået fingrene i en 24" PC Skærm med pivot funktion.

Hele projektet endte med at koste 768,20 dkk, men det hjalp jo lidt at der var nogle gratis ting som f.eks. skærm. Det ville have været endnu billigere (368,20) hvis den oprindelige PC ikke var gået i stykker. Så hvis man kigger i gemmerne, eller kontakter folk der er i færd med at smide gammelt hardware ud, så kan man nemt/billigt lave et dedikeret MAME setup på et stramt budget.
Vedhæftede filer
cabs.jpg
R.I.P SF IV Mini Sitdown MAME Projekt
cabs.jpg (34.44 KiB) Vist 6174 gange
Foregående

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron