SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 18. apr 2024 11:36

Hjælp til selvhjælp - byg selv projekt...

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

jakabov

  • Indlæg: 27
  • Tilmeldt: lør 21. okt 2006 11:34
  • Geografisk sted: Vodskov
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Hjælp til selvhjælp - byg selv projekt...

Indlægtirs 1. mar 2011 12:54

Hej

Har lige behov for lidt assistance. En kammerat og jeg er ved at bygge en mame-maskine efter Koenigs Weecade-design. Bliver 2-player med 4 knapper til hver, derudover skal der bruges 1P- og 2P-knapper samt knap på hver side (til fx. pinball). Og måske et par ekstra knapper til fx. powerknap til pc osv. Gode joysticks skal vi også bruge, har læst lidt om at man skal være opmærksom om det er 4-way/8way, findes der noget som kan bruges nemt til det hele?

Men så er det vel I-pac man skal bruge når det er pc ikke? Samt ledninger.

Nogen der har nogle gode begynder tips til hvad vi skal købe? Vi vil begge gerne bare bruge dem til de gode gamle arkade-klassikere, så ikke vertikale shootere eller andet specielt.

EDIT: Har først set nu at jeg har postet i forkert kategori, har bedt en admin om at flytte tråden til projekter.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til selvhjælp - byg selv projekt...

Indlægtirs 1. mar 2011 13:02

jakabov skrev:Hej

Har lige behov for lidt assistance. En kammerat og jeg er ved at bygge en mame-maskine efter Koenigs Weecade-design. Bliver 2-player med 4 knapper til hver, derudover skal der bruges 1P- og 2P-knapper samt knap på hver side (til fx. pinball). Og måske et par ekstra knapper til fx. powerknap til pc osv. Gode joysticks skal vi også bruge, har læst lidt om at man skal være opmærksom om det er 4-way/8way, findes der noget som kan bruges nemt til det hele?

Men så er det vel I-pac man skal bruge når det er pc ikke? Samt ledninger.

Nogen der har nogle gode begynder tips til hvad vi skal købe? Vi vil begge gerne bare bruge dem til de gode gamle arkade-klassikere, så ikke vertikale shootere eller andet specielt.

EDIT: Har først set nu at jeg har postet i forkert kategori, har bedt en admin om at flytte tråden til projekter.


iPac2 til at forbinde joysticks og knapper til pc via usb stik

HAPP knapper (ell. lignende) i concave design.

Mht. joysticks, så kommer det an på hvad man bedst kan lide at holde ved? euro/us bat-stick eller jpn balltop? Tror at alle joysticks er 8way, men der medfølger 'restrictor plates' så man selv kan indstille den til 2/4/8 way.

JPN BALLTOP STICKS

mag stick plus er et fedt bat-top joystick hvor man kan omskifte fra 4way til 8way uden at skulle åbne maskinen. Man skal blot løfte op i sticket og dreje.
Mag Stick Plus

Dennis

  • Indlæg: 1128
  • Tilmeldt: tirs 9. nov 2010 12:56
  • Geografisk sted: Køge
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til selvhjælp - byg selv projekt...

Indlægtirs 1. mar 2011 20:25

Jeg ønsker jeg al held og lykke med jeres Mame projekt, glæder mig til a se billeder.

Her er et link til mine mame maskiner, se det til lidt insperation ;-)
Link:

http://www.youtube.com/watch?v=v1MkKgPK ... re=related

&

http://www.youtube.com/watch?v=W-Jzoq-QgHY

Mvh
Dennis
Køb/salg/bytte af Flippermaskiner.
Brugeravatar

jakabov

  • Indlæg: 27
  • Tilmeldt: lør 21. okt 2006 11:34
  • Geografisk sted: Vodskov
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til selvhjælp - byg selv projekt...

Indlægtirs 1. mar 2011 22:30

1up, tak for gode svar. Ipac2 it is og knapperne ser også fine ud. Mht. joystick tror jeg at jeg er mest til noget a la JS10, og hvis det er nemt nok at "skifte" mellem 4/8 way på sådan et går jeg nok efter noget i den stil. Prøver også at holde et fornuftigt budget så det må gå an til at starte med. :-)

Dennis, skal nok tage billeder gemmen forløbet og smække dem på herinde når vi har noget der er værd at vise. Bliver nok ikke lige så fede som dine, men noget i nærheden vil nok også være ok. :-)
Brugeravatar

jakabov

  • Indlæg: 27
  • Tilmeldt: lør 21. okt 2006 11:34
  • Geografisk sted: Vodskov
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til selvhjælp - byg selv projekt...

Indlægtors 3. mar 2011 09:15

Nu er jeg stille og roligt startet på opsætning af Hyperspin. Virker fornuftigt nok. Har dog overvejet at melde mig på emomovies, så jeg kan hente video-snaps til spillene, er det en god ide? Syntes man får lidt blandede resultater mht. tilfredshed når man googler.

Maskinen er en P4 2,8Ghz med 1GB ram, skal køre XP, hvad vil i anbefale så, Hyperspin eller Maximus Arcade? Eller måske noget helt tredje?
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til selvhjælp - byg selv projekt...

Indlægtors 3. mar 2011 09:32

jakabov skrev:Nu er jeg stille og roligt startet på opsætning af Hyperspin. Virker fornuftigt nok. Har dog overvejet at melde mig på emomovies, så jeg kan hente video-snaps til spillene, er det en god ide? Syntes man får lidt blandede resultater mht. tilfredshed når man googler.

Maskinen er en P4 2,8Ghz med 1GB ram, skal køre XP, hvad vil i anbefale så, Hyperspin eller Maximus Arcade? Eller måske noget helt tredje?


HyperSpin eller Maximus Arcade er helt klart de fedeste frontends pt. Med din maskine kan du godt køre HyperSpin, men det bliver den skrabede udgave.

hyperspin native opløsning er 1024x768, så det vil køre bedst i denne opløsning, da temaer er lavet til denne opløsning. Dvs. CPU og Grafik ikke bliver ekstra belastet fordi det skal scalere billedet.

Dog med din maskine skal du også slå transitions, animated backgrounds og alt andet ekstra lir fra, så det kører flydende, og stadig skal bibeholde de flottede animerede temaer.

jeg kunne godt køre hyperspin på mit mame projekt, men det irriterede mig grænseløst at det ikke kørte flydende, så derfor skiftede jeg til Maximus Arcade.

Det er endnu nemmere at sætte op end HyperSpin, men ikke nær så blæret.

Konto til emumovies er et must, da det er meget federe at se en video af spillene istedet for bare et screenshot. De er også ret gode til at tilføje nye titler når de bliver tilgængelige i f.eks. MAME.

maskine: AthlonXP 1,5ghz, 512mb ram, 64mb grafik
Video af HyperSpin fra mit solgte MAME projekt

Maximus Arcade opstartsbillede + menu
SF IV mini sitdown

mchay

  • Indlæg: 596
  • Tilmeldt: man 22. okt 2007 13:24
  • Geografisk sted: Svendborg
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til selvhjælp - byg selv projekt...

Indlægtors 3. mar 2011 09:33

Købte lifetime adgang til emumovies for et par år siden - det kostede 15$, hvilket jeg mener er ganske billigt for hvad der bliver tilbudt. Det er selvfølgelig muligt at finde det materiale andre steder, men det var bestemt noget jeg ville støtte op omkring økonomisk.
Brugeravatar

jakabov

  • Indlæg: 27
  • Tilmeldt: lør 21. okt 2006 11:34
  • Geografisk sted: Vodskov
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til selvhjælp - byg selv projekt...

Indlægtors 3. mar 2011 10:01

Ok, må prøve at kigge på Maximus Arcade så, ser nu også ganske udemærket ud. Jeg kunne selvfølgelig lige prøve om et passivt kølet gfx vil hjælpe men vil hellere have at det kører 100% fremfor at det skal se pænt ud. :-) Men prøver lige at tweake lidt hist og pist, også med opløsningen, håber det vil hjælpe lidt. Og ja, ender også med at købe adgang til emumovies. Vil næsten betale bare for at få den her:

http://emumovies.com/forums/index.php?/ ... tro-movie/

mchay, lifetime adgang koster 60$ nu, mens 1 år koster 30$. Så jeg ender nok bare med at købe lifetime. :-)

mchay

  • Indlæg: 596
  • Tilmeldt: man 22. okt 2007 13:24
  • Geografisk sted: Svendborg
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til selvhjælp - byg selv projekt...

Indlægtors 3. mar 2011 10:08

Ja, jeg kan godt se at priserne er steget i takt med at der er kommet blevet mere materiale tilgængeligt - men jeg mener bestemt at det er pengene værd.
Brugeravatar

jakabov

  • Indlæg: 27
  • Tilmeldt: lør 21. okt 2006 11:34
  • Geografisk sted: Vodskov
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til selvhjælp - byg selv projekt...

Indlægtors 3. mar 2011 11:43

Det tror jeg også. Min smag er nu heller ikke så nuanceret, så mon ikke der er snaps og andet til det meste.

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst