SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 19. apr 2024 12:39

Ny her - og nyt projekt

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

Sletho

  • Indlæg: 12
  • Tilmeldt: man 20. jun 2011 21:09
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Ny her - og nyt projekt

Indlægtirs 26. jul 2011 19:41

Hejsa alle

Nu har jeg læst en del tråde igennem både herinde og på forum.arcadecab og er også kommet rigtig godt igang med at skære plader ud og konfigurer en pc til formålet.
Det bliver et fullsize kabinet, hvor jeg lige har lånt lokesens tegnigner fra hans hjemmeside (Så mange tak for dem :D )
Men jeg har jo lige lidt spørgsmål:

1. Jeg har bestilt knapper med led lys fra arcadeshoppen - meeen jeg aner ikke hvordan jeg får dem til at lyse!? Hvor skal jeg slutte de sidste to "stik" til for at den lyser?

2. Mht t-mold, så aner jeg ikke hvordan jeg skal sætte det fast. Har været lidt rundt og kigge, men kan ikke finde et fræse jern (Hedder det vel!?) som laver så lille en rille - så hvordan får jeg skåret ud til t-molden? Eller hvor kan jeg evt købe sådan et fræse jern?

3. Bezels og andet artwork, hvor får i dette printet henne? Er der muligvis en hjemmeside folk bestiller fra?

4. Hvis jeg skal kunne slukke og tænde computeren fra en knap i toppen af kabinettet, hvordan gør jeg så? Hvordan tilslutter jeg den knap til pc'en?

5. Jeg bruger MaximusArcade som frontend og ePSXe som playstation emulator - Men har et problem med en af mine knapper. Jeg har tilsluttet hele player1 (6 knapper og et joystick) til en i-pac, og når jeg skal konfigurere controlleren i ePSXe ved knap 2, vælger den samme knap som pause knappen i emulatoren. Det vil altså sige, at hvor gang jeg skal bruge knap 2 i et spil, så sætter den på pause. Hvordan ændrer jeg dette? (Hvis i forstår det altså :lol: )

Der kommer sikkert flere spørgsmål hen ad vejen, men lige nu går det egentlig ret godt fremad takket være en masse hjælp herindefra.
Når projektet er færdigt sætter jeg lidt billeder og info ind af det hele :)

-Sletho

(Er der evt en som bor i Horsens området, som kunne tænke sig at få besøg? :lol: Så kan jeg jo lige suge lidt viden til mig, og se din(e) maskine(r) )

Fjeder

  • Indlæg: 158
  • Tilmeldt: tirs 5. apr 2011 18:12
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ny her - og nyt projekt

Indlægtirs 26. jul 2011 20:45

1 tjah øh.. du skal evt bruge sådan en her:
http://arcadeshoppen.dk/index.php?route ... uct_id=241

til at få liv i lyset i knapperne, ellers også skal du koble, stel sammen i en daisy chain og så X volt på den anden... Kan ikke lige huske hvor meget de skal have, derfor X.

2 Tjah, det er et godt spørgsmål.. Tror du er inde på noget af det rigtige med overfræser og fræsejern.. Men tag evt fat i Nico og spørg ham, for han sælger færdig udskårne kabinetter du selv skal samle :) Og hans "plader" har nemlig rille til t-mold :)

3 kig evt på denne tråd, den omhandler det samme:
viewtopic.php?f=6&t=5666

4 Det er ikke så svært, det er bare sætte en knap til på bundkortet, der hvor du plejer at sætte et kabinets tænd knap til.. Du kan jo starte en pc bare ved at sætte en skruetrækker til de 2 ben, den skal kun lige kortslutte dem kortvarigt :D

5 kan jeg ikke hjælpe dig med - desværre, er ikke nået så langt selv endnu... :(

Men velkommen til fra en anden newbie :D du spørger bare, folk herinde er rigtig søde og rare og hjælpsomme :D

Sletho

  • Indlæg: 12
  • Tilmeldt: man 20. jun 2011 21:09
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ny her - og nyt projekt

Indlægfre 29. jul 2011 05:44

Mange tak. :D Nu er jeg også ved at have styrpå det meste :D
Mangler bare lige et svar på den med ps1 emulatoren. Ingen som kan hjælpe der? :(

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron