SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 19. apr 2024 23:13

Komponenter til en habil HTPC/MAME maskine

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Komponenter til en habil HTPC/MAME maskine

Indlægons 24. aug 2011 07:34

Jeg har gået med tanken om at bygge en HTPC (Home Theater PC), som også skulle være i stand til at køre et frontend med diverse emulatorer samt lidt nyere pc spil, som egner sig til at spille med en gamepad.

Idéen er så at tilslutte et fighting stick og/eller en Xbox 360 controller til spillene samt have et HTPC tastatur såsom Sandbergs Mini Touchpad Keyboard eller et Ace C5 HTPC tastatur. To tastaturer jeg i øvrigt snart vil anmelde på Tom's Hardware DK.

Hvis der er andre der kunne føle sig fristet til en sådan løsning, eller som allerede er igang med planlægningen, så kan jeg anbefale følgende to artikler. Det er anbefalinger af de processorer og grafikkort der er bedst til prisen lige nu.

Bedste gaming CPU’er til prisen: Juli 2011

De bedste grafikkort til prisen: August 2011

Fjeder

  • Indlæg: 158
  • Tilmeldt: tirs 5. apr 2011 18:12
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Komponenter til en habil HTPC/MAME maskine

Indlægons 24. aug 2011 19:59

Jeg ved at xbmc har plugin til mame (opdagede det tilfældigt).. men ved ikke om der er plugins til andre emulatorer..

Men er selv i gang med at lave HTPC :D .. men er ikke nået til tastatur endnu, haha..
Dog har jeg valgt en lidt beskeden løsning, nemlig amd's fusion platform, den skulle være rigeligt stor til 720p, som tilfældigvis også er det mit tv kan klare ;) ...
Har lige købt en tv tuner til den i dag. Har tidligere købt joystick/knapper/encoder af 1up, da han holdt udsalg.
Så nu får vi se om ikke snart jeg får lidt gang i det :)

Men lad os holde den her tråd åben og udveksle erfaringer :D

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron