SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 19. apr 2024 16:52

Bartop (weecade klon) WIP

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

bredahl

  • Indlæg: 27
  • Tilmeldt: tors 15. okt 2009 15:25
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Bartop (weecade klon) WIP

Indlægons 28. sep 2011 11:01

Er godt i gang med en bartop, baseret på Kønig´s Weecade design. I har sikkert set mange af dem, men tænkte jeg alligevel ville lave en tråd. Har altid været vild med Weecade, og sikker for dum til at lave mit eget design, så beslutningen faldt hurtigt på noget der virker.

Alle pladerne er skåret på CNC maskine, så de er helt identiske og flotte.

Billede


Fået sat nogle streger til listerne.

Billede


Listerne skruet og limet på.

Billede


Bundkortet fra en laptop, skrottet pga. defekt monitor, men bundkort fejler intet og perfekt til dette. Denne er udstyret med en Core 2 Duo cpu på 1.66GHz, fint til langt de fleste spil. Det har mange fordele med laptop hardware, har brugt en magen til i mit JK kabinet, og den er helt lydløs.

Billede


Laserskåret kontrolpanel, med 6 knapper til hver spiller. Malet sort men kun for flottere finish, der skal grafik ovenpå, og hænger måske også bedre ved?

Billede

Billede


Er i gang med at male kabinettet, har ikke nogle billeder af det endnu. Den har fået 2 lag primer, og et enkelt lag maling indtil videre. Malingen er vandbaseret glans 50, på farvekortet var den petroleum "ish", men i virkeligheden vil man nok kalde den babyblå.

Der er også købt en mini forstærker, 4" højtalere, lys til toppen, samt en digital volume op+ned som skal hackes ind. Hvis jeg kan få den til at passe, kommer der en 19" monitor i, ellers bliver det en 17".

Fjeder

  • Indlæg: 158
  • Tilmeldt: tirs 5. apr 2011 18:12
  • Geografisk sted: Aalborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bartop (weecade klon) WIP

Indlægons 28. sep 2011 19:09

sweet.. det ser godt ud :) jeg vil i al fald glæde mig til at følge dit projekt :D .. Det bliver spændende med de planer du har for det, både med grafik og digital volumen :P

bredahl

  • Indlæg: 27
  • Tilmeldt: tors 15. okt 2009 15:25
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Bartop (weecade klon) WIP

Indlægons 5. okt 2011 11:27

Tusind tak skal du have, det er også meget sjov at arbejde i. Angående grafik er det nok mit største problem, er ikke god til at designe og arbejde med grafik. Men har fået lavet en skabelon i illustrator, som passer til kontrolpanelet og hullerne.

Tænkte jeg lige ville smide disse på.

Kabinettet samlet før primer og maling.

Billede


Huller i pladen til højtaler.

Billede

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster