SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 26. apr 2024 16:53

Jeg er ved at bygge en grillbarsarkade - se de fede fotos

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

Ninjasnegl

  • Indlæg: 4
  • Tilmeldt: ons 2. nov 2011 20:17
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Jeg er ved at bygge en grillbarsarkade - se de fede fotos

Indlægsøn 18. dec 2011 13:26

Jeg har fået nostalgifeber og er ved at lave en komplet hjemmelavet grillbarsarkade maskine. Jeg er indtil videre blevet færdig med selve kontrolboksen og forbindelsen til en gammel pc, og det virker perfekt! Jeg tænkte, at jeg lige ville vise et par fede billeder af kræet.

Arkade 1.JPG

Jeg har købt knapper, joystick og encoder hos Arcadeshoppen.dk. Det har været fedt at bestille det hos en dansk forhandler. Der er hurtig levering og mulighed for nemt at komme i kontakt med butikken. Check deres side ud her: http://www.arcadeshoppen.dk

Arkade 2.jpg

Man skal have en battleplan - det skal man jo. Denne her er udprintet fra den medfølgende dvd til bogen Project Arcade: Build Your Own Arcade Machine. Bogen er intet mindre end en bibel på området, og jeg kan varmt anbefale den. Find den på Amazon her: http://www.amazon.co.uk/Project-Arcade- ... 047089153X

Arkade 3.jpg

Min far havde nogle gamle MDF plader liggende, der passede perfekt til formålet. Jeg kan desuden anbefale, at man allierer sig med en, der har værksted og powertools. Win!

Arkade 4.jpg

Her er kontrolboksen med selvklæbende vinyl. Tip: øv dig på sider/bagpartiet før du kaster dig ud med fronten. Det er en smule besværligt. Sørg for at starte fra en side og gør det langsomt. Overskydende vinyl fjernes nemt med en hobbykniv. Det kom faktisk til at se meget bedre ud end, jeg havde forestillet mig.

Arkade 5.jpg

Her er undersiden af kontrolboksen. Bemærk at encoderen er skruet fast i midten. Hullet på bagenden er selvfølgelig til ledningen fra encoder til pc.

Arkade 6.jpg

Her har jeg sat knapper og joystick fast. Joystickene er skruet fast med skruer fra undersiden, der er så korte, at de ikke trænger igennem pladen (vigtigt). Man lærer sgu noget sløjd med sådan et projekt her!

Arkade 7.jpg

Her har jeg sat alle microswitches og ledninger til både signaler og ground på. Det drillede en del, men jeg fik god hjælp fra Allan fra Arcadeshoppen. Allan var ovenikøbet så flink at tage fotos af hvordan det skulle forbindes og maile det til mig. Fedt. God service.

Arkade 8.jpg

Taaadaaa! Sådan ser kræet ud nu. Den blev federe end jeg havde forestillet mig. Næste skridt bliver at peppe fronten op eventuelt med nogle seje 8-bits arkade figurer, der kan klæbes på. Derefter skal jeg have bygget et kabinet, lavet lyd og bare masser af lir. Oh yeah! Jeg håber I nød billederne. :)

manta400

  • Indlæg: 1424
  • Tilmeldt: ons 22. jul 2009 20:50
  • Geografisk sted: viborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Jeg er ved at bygge en grillbarsarkade - se de fede fotos

Indlægsøn 18. dec 2011 16:17

kanon. bare gå til den. vi følger med.

baker-street

  • Indlæg: 176
  • Tilmeldt: man 29. dec 2008 09:00
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Jeg er ved at bygge en grillbarsarkade - se de fede fotos

Indlægsøn 18. dec 2011 16:23

Flot flot arbejde 8) ...lad os få løbende billeder af forløbet Hilsen Baker-street 8)

Ninjasnegl

  • Indlæg: 4
  • Tilmeldt: ons 2. nov 2011 20:17
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Jeg er ved at bygge en grillbarsarkade - se de fede fotos

Indlægfre 6. jan 2012 11:58

Tak for det. 8)

Jeg arbejder pt primært med at få det tilkoblede pc til at køre så sikkert og autentisk som muligt. Er der nogen, der kan anbefale en god frontend? Jeg har kig på Maximus Arcade, men måske der findes lige så gode eller bedre gratis muligheder?
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Jeg er ved at bygge en grillbarsarkade - se de fede fotos

Indlægfre 6. jan 2012 13:29

Ninjasnegl skrev:Tak for det. 8)

Jeg arbejder pt primært med at få det tilkoblede pc til at køre så sikkert og autentisk som muligt. Er der nogen, der kan anbefale en god frontend? Jeg har kig på Maximus Arcade, men måske der findes lige så gode eller bedre gratis muligheder?


Jeg synes at Maximus Arcade er nemmest at sætte op, og ser også ganske anstændig ud. Man kan jo selv lave grafik til menuerne som jeg gjorde til mit mini sitdown projekt

En flottere løsning er HyperSpin, men det kræver en del af din PC for at køre ordentligt.

Ninjasnegl

  • Indlæg: 4
  • Tilmeldt: ons 2. nov 2011 20:17
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Jeg er ved at bygge en grillbarsarkade - se de fede fotos

Indlægons 8. feb 2012 14:55

Tak for tips, 1up. Og fedt billede til dit mini sitdown projekt!

Jeg sidder med et nyt problem, der driller. Jeg prøver forgæves på at få emuleringer af Amiga spil til at køre. Jeg bruger emulationsprogrammet Winuae (tror nok det hedder sådan), og det virker ikke. Er der nogen, der har erfaringer med emuleringer af amigaspil?

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster