SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 25. apr 2024 02:49

2-player encoder

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

badeflue

  • Indlæg: 9
  • Tilmeldt: tors 13. aug 2009 15:28
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

2-player encoder

Indlæglør 24. mar 2012 12:50

Hej folkens.

Jeg er igang med at bygge min hjemmelavede multi-emulerings-frankenstein-arkade maskine.

Jeg overvejer at bruge denne hersens 2-player encoder fra arkadeaction.dk, men jeg syntes måske de 10 x knapper til hver spiller er for lidt da jeg agter at have 8 knapper + coin + start knap til hver spiller og også diverse admin knapper som volume, ud / ind af emulators og så et par flipperknapper.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide om man muligvis kan bruge 1 stk 2-player encoder til hver spiller, altså både bruge player1+player2 indgangene på en 2-player encoder til en enkelt spiller og derved få 20 mulige knapper per person i stedet for de 10.. håber det giver i hvert fald lidt mening hvad jeg skriver, og på forhånd tak for hjælpen :)

Morten050479

  • Indlæg: 194
  • Tilmeldt: tors 8. sep 2011 20:41
  • Geografisk sted: Nordjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 2-player encoder

Indlæglør 24. mar 2012 14:54

Med en 2p encoder kan have 9 knapper til hver player + 2 player knapper og 1 coin knap :)
Brugeravatar

Jeppedk

  • Indlæg: 339
  • Tilmeldt: søn 8. maj 2011 22:14
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: 2-player encoder

Indlægsøn 25. mar 2012 21:47

Det blir da et knap helvede med alle de knapper! Du ku måske købe to encoders. Den ene til de to joy + knapper, og den anden til kontrolknapper fx volumen, tænd, sluk osv.

Eller retænke setup'et lidt, og finde en anden løsning til fx lyd, og credits kunne klares med mønt indkast osv.

Pas på ikke at flade i fælden med overgøre din arcade, så den kan ALT. De projekter ender ofte som store helvedes maskiner der fylder 9 kvm, sluger hele blokkens strøm, og har 467 knapper, hvor man ofte kun bruger de 5.

Hver mand sin smag selvfølgelig ;)


Hør evt dennis fra arcadeaction.dk om hvad der kan lade sige gøre. Han er altid super hjælpsom.

Du kan finde ham her på forummet, han har terminater som ikon.

Held og lykke med projektet, og smid endelig et par billeder op.

PS. Du kan i øvrigt se mit første projekt her viewtopic.php?f=20&t=6377
Jeppe.

jeg har aldrig vundet noget i en bamsekran

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron