SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 26. apr 2024 09:57

Lidt billeder fra vores projekt

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked

spacefractal

  • Indlæg: 188
  • Tilmeldt: fre 14. apr 2006 16:59
  • Geografisk sted: Bagsværd
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 18. sep 2006 16:44

Horfor have 6 knapper til player 3 og 4? Det findes ingen mame spil, der bruger mere end 4.

Selv ved jeg ikke engang om de bruger mere end 3 knapper for player 3 og 4 (dog er mange 4 player kabinetet set med 4 knapper til disse 2), når man snakker om 4 player spil, fordi jeg endnu ikke har set det?

Ellers er det rigtigt nydeligt ud, og flot kabinet.

Iøvrigt, skal du ikke have en lyspistol, f.eks LCD Topgun eller lignende lyspistol med?
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 18. sep 2006 16:58

spacefractal skrev:Horfor have 6 knapper til player 3 og 4? Det findes ingen mame spil, der bruger mere end 4.

Det er for at helgardere. MAME er kun én af flere emulatorer vi har tænkt os at få til at køre. Og når der nu er plads til det, så ka' man da lige så godt udnytte det. Om ikke andet, kan man altid lave det om til et lysshow. :)

spacefractal skrev:Iøvrigt, skal du ikke have en lyspistol, f.eks LCD Topgun eller lignende lyspistol med?

Nok ikke lige på dette projekt, men måske det næste, eller det næste efter det. :)
Brugeravatar

KFJ

  • Indlæg: 209
  • Tilmeldt: søn 2. jul 2006 02:12
  • Geografisk sted: Amager, Danmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 18. sep 2006 21:21

KFJ skrev:Så håber at Jan læsser grafikkortet på ryggen af en skildpadde næste gang for det er vist mange gange hurtigere end kurer-firmaet DPD.


Jubii, så lykkes det endelig :-)
Modtog idag den 18. september det grafikkort Jan (http://www.arcadeshop.de) sendte første gang den 4. AUGUST.

I torsdags, efter at DPD har haft pakken i deres varetægt siden 4. august, fik Jan pludselig pakken retur og fik den så sendt samme dag igen, efter aftale med mig med Deutsche Post. Og så var pakken her ved døren i morges, tilmed en ung smilende pige som aflevede den.

Aldrig mere DPD her....

Det skal lige bemærkes at Jan er helt uden skyld i dette. Skylden ligger alene på DPD's skuldre.
Med Venlig Hilsen,

KFJ1972
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 18. sep 2006 21:38

KFJ skrev:I torsdags, efter at DPD har haft pakken i deres varetægt siden 4. august, fik Jan pludselig pakken retur og fik den så sendt samme dag igen, efter aftale med mig med Deutsche Post. Og så var pakken her ved døren i morges, tilmed en ung smilende pige som aflevede den.

Aldrig mere DPD her....

Det skal lige bemærkes at Jan er helt uden skyld i dette. Skylden ligger alene på DPD's skuldre.

Nej, DPD holder jeg mig også langt væk fra i fremtiden. Det er utroligt at tænke på, at de kan leve af at levere pakker..

Lad os håbe Jan dropper DPD fremover, når det gælder forsendelser til Danmark. :) Jeg vil ihvertfald prøve at overtale ham til at benytte Deutsche Post næste gang jeg skal have noget fra ham.
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 24. sep 2006 21:44

Så fik vi tilsluttet joystickene og en del af knapperne på vores kontrolpanel. Og vi fik da også testet lidt. :)

Så mangler vi at få tilsluttet de sidste knapper og sat "jord" på det hele, så skal der bare en liste på indvendigt hele vejen rundt, så bunden kan skrues op i.

Billede
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 7. okt 2006 12:27

Nu har vi så fået tilsluttet alle joysticks og knapper, sat bund i og monteret det på kabinettet. I går fik vi også lavet en powerknap som vi skal have boret hul til i toppen af kabinettet. Den går så via en ledning direkte ned på "power on" switchen på bundkortet af PC'en, og kan også finde ud af at lukke pænt ned, når man giver den et enkelt tryk i Win XP. :)

Mick skrev:Creek, hvad har I gjort mht. TV-Out ? SKAL I bruge en fjernbetjening, hver gang I starter maskinen, for at få den på AV ?

Vi rodede lidt med det igår. Vi fandt ud af at der bare skulle en spænding på pin 8 i scartstikket, som koluda rigtig nok siger. Vores TV skulle bruge mellem 10-12 Volt, så vi har tænkt os at købe en 5-stik USB skinne, som vi kan sætte PC, PC speakere, marquee armatur, TV og en 12V transformer i, og så lodde trafo'en til pin 8 på scartstikket. Så kan vi tænde og slukke for hele skidtet på vores nylavede powerknap. :)

Så længe der er 12V på pin 8, finder TV'et selv ud af at skrue over på AV kanalen, uanset om det stod tændt når den fik spændingen, eller om spændingen var der, når man tændte TV'et. Så det' jo lige sådan det skal fungere. :)
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 15. okt 2006 09:35

Så fik vi boret ud til højttalerne, samt powerknappen og fik det hele monteret.

Billede
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 21. okt 2006 12:59

Mere arbejde på dyret udført.
  1. Erstattet sattelithøjttalerne på vores Creative 2.1 PC speakersæt med de 2-vejs JVC autohøjttalere vi har købt.
  2. Lamineret fronten af monitorhylden.
  3. Skruet lister op til bezel + akrylplade.
  4. Udsavet en finerplade til bezel.
  5. Spraymalet finerpladen sort (20 kr. for en dåse mat sort i Harald Nyborg).
  6. Savet akrylpladen til i Bauhaus (0 kr., flinke folk).
  7. Monteret bezel + akrylplade. Indtil videre hviler det bare på monitorhylden/listerne, da vi helst vil undgå skruer eller lister på fronten.
  8. Loddet en 10V trafo på pin 8 i scart stikket, så det automatisk skifter til AV2 kanalen.
  9. Isat en USB spareskinne (30 kr. i Harald Nyborg) og testet en hel del, da maskinen sender strøm ud gennem USB stikket, selvom maskinen er slukket. Har derfor måttet sætte et PCI kort i med USB stik. Så funker det.
Nu skal vi så have lavet artwork til marquee og få det printet ud og monteret.

Billede

Mick

  • Indlæg: 195
  • Tilmeldt: ons 19. apr 2006 14:07
  • Geografisk sted: Silkeborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 21. okt 2006 17:51

Gider du ik tage nogle billeder og evt. lave en lille guide til det Lodning på scart pin8 ?
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 21. okt 2006 18:35

Mick skrev:Gider du ik tage nogle billeder og evt. lave en lille guide til det Lodning på scart pin8 ?
Har sendt dig en PM med de billeder vi har taget.

Hjulben

  • Indlæg: 11
  • Tilmeldt: fre 22. sep 2006 08:27
  • Geografisk sted: 9610 Nørager
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 21. okt 2006 23:03

Har fulgt jeres fine arbejde.. ...

er ved at lave noget lignende .. hvad bruger i af mame emulator..

og får i det til at køre stabilt og præcis hastighed ??

Har afprøvet diverse.. og det bedste jeg fandt var xmame til linux, men noget omstændigt..

mvh

HK
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 21. okt 2006 23:46

Hjulben skrev:er ved at lave noget lignende .. hvad bruger i af mame emulator..

og får i det til at køre stabilt og præcis hastighed ??

Hardware:
Pentium III 1GHz, 512MB ram, Grafikkortet er et ældre Radeon med TV-Out.

Software:
Windows XP, GameEx, mame (dos version)

Det kører tilfredsstillende, på nær en mindre detalje. Lyden skratter en smule og det er som om der er enkelte lydmæssige lags i mame spillene af og til. Det skal undersøges på et tidspunkt, men det er ikke generende nok til at have førsteprioritet. :)

Mick

  • Indlæg: 195
  • Tilmeldt: ons 19. apr 2006 14:07
  • Geografisk sted: Silkeborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 22. okt 2006 09:39

Har det samme problem med MameEX at lyden den hakker. På min low spec comp. Har ikke samme lag på Bærbar 2ghz :( Hvis I finder en løsning så husk lige at skrive den her.

Ellers er der MameWAH som jeg efterhånden har fundet ud af at bruge. Meget nice hvis man har noget graffisk snilde :)

Mine forsøg:

BilledeBillede
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 22. okt 2006 10:17

Mick skrev:Har det samme problem med MameEX at lyden den hakker. På min low spec comp. Har ikke samme lag på Bærbar 2ghz :( Hvis I finder en løsning så husk lige at skrive den her.

Jeg har nøjagtigt samme lag og hakken i lyden på min Core 2 Duo 2.4GHz maskine med et Creative X-Fi lydkort. Så jeg mistænker nogle processer der kører i baggrunden.
Brugeravatar

trennel

  • Indlæg: 115
  • Tilmeldt: ons 31. maj 2006 18:27
  • Geografisk sted: Greve
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 24. okt 2006 07:55

bruger selv mamewah med mame32 og det er jeg meget tilfreds med er selv lidt grafiks skruet sammen her er noget af det jeg har lavet
org er 800*600 og laver den så om til 640*480 så den passer til min mame maskine hvis der er nogle der er interesseret i skinnet kan jeg godt ligge det op her
Billede

og sådan ser det ud i mamewah

Billede
ForegåendeNæste

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster