SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er fre 19. apr 2024 00:22

Lidt billeder fra vores projekt

Om diverse projekter. Bygning af en MAME maskine, bygning af en supergun, service/rengøring af en flipper eller lignende. Lad de andre brugere følge dine projekter - måske får de selv lyst til at gå i gang...
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægtirs 24. okt 2006 11:21

Jeg har også tænkt mig at lege lidt med MameWah på et tidspunkt. Jeres menuer har ihvertfald ikke gjort at jeg har mistet interessen for den. :)

De ser godt ud.
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 4. nov 2006 13:46

Det er med stor glæde at vi nu kan annoncere at vores arkadekabinet er færdigt. :D

Det har været nogle sjove godt 3 måneder, hvor vi vel har brugt lige omkring 100 timers arbejde på den, hvis ikke mere. Vi har været fem personer om det og vores kendskab i starten til opbygning, montering og konfigurering har været meget begrænset. Men som vi har lært, er det ikke umuligt at få et godt resultat ud af det, bare man er dedikeret... og er indstillet på at det kommer til at koste mindst dobbelt så meget. :)

Omkostningen på alt det vi har købt ind lyder på kr. 8.465,15 og kunne sagtens have været højere, hvis vi ikke havde en PC og noget af værktøjet i forvejen, samt hvis vi ikke havde fået et godt tilbud på et billigt TV. Og ikke mindst artworket ville have kostet i omegnen af 2.500 kr., hvis vi skulle have været ude og købe det i byen.

Nu er der bare tilbage at konfigurere PC'en noget mere og prøve med nogle flere frontends, samt lave lidt artwork til kontrolpanelet. I fremtiden kunne vi godt tænke os at udvide kontrolpanelet med en spinner og en trackball, og måske noget lys til knapperne.

Og her lidt billeder af herligheden.

Billede

Billede

Billede
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 4. nov 2006 14:46

Og en lille timelapse halløj.

3 måneders arbejde på 25 sekunder. :)

Billede
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 11. feb 2007 15:51

Kom lige i tanke om, at jeg har glemt at smide billeder op af vores seneste tilføjelser. Vi har lavet lidt Pac-man artwork til kontrolpanelet, med tekst til knapperne. Det var ik' nemt at få hullerne til at passe, men det lykkedes. :)

Billede

Og så skulle vi selvfølgelig også lige ha' et par barstole.

Billede

Den næste tilføjelse bliver med al sandsynlighed en trackball på kontrolpanelet. Men det ka' være vi venter til efter vi har renoveret "arkadehjørnet". Der skal nok lidt sort maling på væggene og måske et foto af en spillehal blæst op så det fylder den ene væg. :) Og så bygger vi nok en væg op i rummet, for at adskille arkadehjørnet lidt mere fra spillerummet (maskinen står i en dataklub).

Det er vist et evighedsprojekt vi har rodet os ud i. :)

DL_DK

  • Indlæg: 59
  • Tilmeldt: man 14. nov 2005 12:19
  • Geografisk sted: Hillerød
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 11. feb 2007 19:04

Imponerende maskine - tillykke.
They live - Mame
Brugeravatar

ten-four

  • Indlæg: 26
  • Tilmeldt: ons 8. nov 2006 20:53
  • Geografisk sted: Aalborg, Denmark.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 11. feb 2007 22:52

Hej Creek...

Hvordan har I lavet Artwork på siderne i det store format ?

Og ligeledes jeres Marquee, om jeg må bé... :roll:
I'm Denmark's biggest fan of CBS Colecovision.
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 11. feb 2007 23:58

ten-four skrev:Hej Creek...

Hvordan har I lavet Artwork på siderne i det store format ?

Og ligeledes jeres Marquee, om jeg må bé... :roll:


Vi har fundet vectorbaseret artwork her, som kan blæses op i størrelse uden tab af kvalitet.

Det har vi så importeret i Photoshop og fiflet med. Screenshots er taget fra MAME og blæst op, eftersom det skal være pixelleret er kvaliteten som den skal. :)

Jeg mener PSD filen blev lavet i 150 eller 200 DPI, som kan gå an så længe man ikke har tekst i en lille fontstørrelse. De to PSD filer endte med at fylde ca. 100mb stykket, hvis jeg ikke husker meget galt. :) Marquee'en og kontrolpanel artwork er lavet på samme måde.

Og så er vi så heldige at have forbindelserne i orden, så vi ikke skulle give de ca. 1000 kr. pr. side for et filmbelagt klistermærke i den størrelse. Marquee'en er printet ud på noget transparent film og burde være dækket med sort film på bagsiden, så ikke lyset trænger igennem andre steder end på grafikken. Men den dækker fint uden.
Brugeravatar

ten-four

  • Indlæg: 26
  • Tilmeldt: ons 8. nov 2006 20:53
  • Geografisk sted: Aalborg, Denmark.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 14. feb 2007 14:11

[ "vi var så heldige at have forbindelserne i orden" ]

De 2 sideart er nok også der jeg tænker lidt over prisen.

Men hvis man kunne få A4 selvklæbende, kunne man jo måske printe de
forskellige figurer ud, laminere dem på forsiden, klippe ud.
For til sidst at klæbe dem på siden af kabinettet, men det ville blive en B løsning. :roll:
I'm Denmark's biggest fan of CBS Colecovision.
Foregående

Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron