SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 22:37

Forslag til min samling?

Brugernes private spillemaskine- og spil samlinger
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

duo

  • Indlæg: 2
  • Tilmeldt: søn 20. maj 2012 07:55
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Forslag til min samling?

Indlægsøn 20. maj 2012 15:26

Hej
Jeg er så småt ved at starte min Maximus Arcade maskine op.
Nu er det store spørgsmål så, hvilke games der skal være på.
I stedet for bare at smide "uendeligt" mange spil på, skal det kun være de absolut bedste.

Så derfor er mit spørgsmål til dig:
"Hvad synes du der skal på, og hvorfor hører det spil til blandt de absolut bedste?" og gerne med anekdoter!

Alle spil der egner sig til joystick og knapper er mulige kandidater :) Nyere spil er også velkomne!

Mange tak :)
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Forslag til min samling?

Indlægsøn 20. maj 2012 15:59

Hej duo... Velkommen til :)

Skal det være til vertikal eller horisontal skærm? .... og hvad er din alder?
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Forslag til min samling?

Indlægman 21. maj 2012 08:55

MAME er vel oplagt, men der er 4000+ spil i den komplette samling, så derfor ville det være smart at vælge sine favoritter for at det bliver overskueligt. Da jeg lavede mit DIY xxx in 1 PCB (MAME maskine) der var der omkring 300 titler.

Dreamcast ville være oplagt, da det er næsten identisk med Naomi arcade hardware, og de fleste titler er arcade perfect, og derfor gode til arcade controls. Det kommer jo an på hvilke genrer man er til, men jeg kan da anbefale:
fighting:
Capcom vs SNK 2, synes det er et af de bedste crossover fighting spil med elementer fra king of fighters og street fighter
Marvel vs Capcom 2, crazy fast action med meget hurtigt gameplay

shoot em up:
Under Defeat, G.REV shmup af høj kvalitet. Der er kælet for detaljerne, og så er det nemt at gå til for de uøvede.
Ikaruga, går under betegnelsen som det perfekte shmup (af anmeldere)

Der findes også en del gode titler til Playstation 1 som er gode til arcade controls. Her er et par af mine favoritter, men igen, så kommer det jo an på hvad man er til.
Shoot em up:
Einhänder, Square (final fantasy) har udviklet dette udemærkede horizontale shmups
R-Type Delta, synes dette r-type spil er det bedste i serien

puzzle:
Mr. Driller G, det bedste mr. driller spil. Rigtig fed musik og sjovt gameplay

fighting:
Soul Blade, fedt 3d fighting game med våben.
Tekken 3, det er tekken og det er sjovt, og der er mange characters at vælge imellem
Brugeravatar

duo

  • Indlæg: 2
  • Tilmeldt: søn 20. maj 2012 07:55
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Forslag til min samling?

Indlægman 21. maj 2012 16:40

@1up: Fed post du har lavet der, der er pæcis den slags inspiration jeg efterlyser :)

Soul Blade havde jeg fuldstændig glemt! fedt spil, har spillet soul calibur utrolig meget til Dreamcast, men også Soul Blade/Calibur til PS1.

MAME skal der helt klart på. Bubble bobble kan man vel ikke komme udenom?

@Bosse: Det bliver vel egentlig en horisontal skærm, for et af de primære spil jeg har tænkt på er Sensible World of Soccer til amigaen. Jeg er 31 år og det Arcade spil som står lysende klarest i min hukommelse er Out Run ;)

hcs

  • Indlæg: 24
  • Tilmeldt: ons 16. maj 2012 07:57
  • Geografisk sted: Højelse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Forslag til min samling?

Indlægman 21. maj 2012 18:31

Hej Duo.

Jeg ved ikke om det er for gammelt, men Stargate er en af mine favoritter, der er fuld fart på.
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Forslag til min samling?

Indlægman 21. maj 2012 19:10

Nu er jeg jo selv tilhænger af arcade-spil på en arcade-maskine, og grundet min alder er jeg selv mest til spil fra omkr. 1979-1985 (af nostalgiske grunde).

Til horisontal skærm vil jeg der anbefale dig nogle af spillehal´s klassikerne som feks.: Bubble bobble (som du jo selv nævner), Green baret, Ghosts´n´Goblins, Moon Patrol, Popeye, Elevator Action, Rally-X, Tapper

Dog må jeg jo tilstå at de fleste klassikere som jeg husker fra grillbarerne og spillehallene i den tid er til vertikal skærm: 1942, Bomb Jack, Burger Time, Dig Dug, Donkey Kong, Frogger, Galaga, Galaxian, Gyruss, Ladybug, Mr. Do, Ms. Pac-Man, Pac-Man, Pengo, Scramble, Space Invaders, Pooyan, Bagman, Burnin´Rubber (hvis du laver drejbar skærm på din maskine vil de bestemt være fedest at spille).

Jeg fik min første computer, en Commodore 64, i maj 1984, og et diskettedrev dertil i august 1984 (efter at have arbejdet som is-dreng hos Polar Is hele sommerferien for at tjene de 4000,- som 1541-drevet kostede..og 50,- pr. diskette, hehe)

Derefter var spillehaller ikke helt så interessante mere, for nu kunne man jo spille tilsvarende spil hjemme. Og man så jo også hvor hurtigt det gik ned af bakke for arcade-spillene efter denne storhedstid. Og hvor hurtigt det gik fremad med spille-konsoller til hjemmene: NES, SNES, N64, PSX osv.

Måske er det nostalgikeren i mig, men jeg kan bedst lide at spille arcade-spil på en arcade-maskine, og hvis jeg skal spille feks. N64 spil (jeg har desv. ikke en N64) så smider jeg en PC til mit tv og sidder med et gamepad, for at komme tættest på de oplevelser gennem min barndom og ungdom som jeg husker for magi, teknik-interesse, glæde og fed underholdning :)

Så tjaaa... min pointe er at anbefale dig klassikerne fra arcadespillenes storhedstid ´79-85. Dengang hvor der der ikke var andre reelle alternativer end at cykle ned på grillen, eller at opleve suset i spillehallerne når man var i de større byer :)
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

Allan

  • Indlæg: 954
  • Tilmeldt: søn 25. jun 2006 10:05
  • Geografisk sted: Sønderborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Forslag til min samling?

Indlægman 21. maj 2012 19:28

Glem ikke Wonderboy :D

Billede
Billede
Billede
Billede

Tilbage til Min samling

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster