SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 14:58

Hjælp, Hjælp..

Om MAME, Daphne og andre emulatorer samt frontends osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Graupner

  • Indlæg: 52
  • Tilmeldt: man 11. sep 2006 19:34
  • Geografisk sted: KBH V
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 1. nov 2006 13:05

Hej alle sammen!

Tusind tak for alle jeres vejledninger, råd og svar! Hvor er det super fedt at I gider hjælpe mig på den måde! :D

Jeg harv læst og bagefter har jeg læst igen og blevet endnu mere forvirret! Det er med at holde tungen lige i munden når man bevæger sig ud i dette univers! :?: :?: :?: :?: :?:

Har mistet lidt modet, både fordi jeg ikke kan de med ledninger, men også fordi jeg slet ikke kan finde ud af det med alle de forskellige emulgator. :shock:

Jeg skal nok smide nogle billeder op, hvis jeg kommer i gang med projektet i løbet af vinteren!

Hyg Jer i snevejret :wink:
Brugeravatar

Graupner

  • Indlæg: 52
  • Tilmeldt: man 11. sep 2006 19:34
  • Geografisk sted: KBH V
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægons 1. nov 2006 13:07

Der er ikke tilfældigvis en af Jer der kommer fra Århus, som man evt. kunne logge til at installerer det mod betaling? :oops:

spacefractal

  • Indlæg: 188
  • Tilmeldt: fre 14. apr 2006 16:59
  • Geografisk sted: Bagsværd
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 4. nov 2006 11:44

Du må da gerne spørge, hvad du savner svar på,så du ikke bliver forvirreret. Det er jo fordi vi kan have lidt forskellige menninger at begribe dette emne på, fordi det er jo et stort univers.

Jeg ville gerne hjælpe, men bor lige tæt omkring København.

Hvis du ikke er god med ledninger, burde en jamma basereret arcademaskine nok det nemmeste valg (hvis du ikke har en i forvejen?), og så herefter eventuelt få tilføjet flere knapper.

Få først og fremmest mame til at virke (via en frontend og commandline version af mame), samt en frontend (AtomicFF, GameFE eller Mamewah). Andre emulators kan jo godt vente, da de kan andre jo komme på senere.
Brugeravatar

Graupner

  • Indlæg: 52
  • Tilmeldt: man 11. sep 2006 19:34
  • Geografisk sted: KBH V
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 6. nov 2006 08:55

spacefractal skrev:Du må da gerne spørge, hvad du savner svar på,så du ikke bliver forvirreret. Det er jo fordi vi kan have lidt forskellige menninger at begribe dette emne på, fordi det er jo et stort univers.

Jeg ville gerne hjælpe, men bor lige tæt omkring København.

Hvis du ikke er god med ledninger, burde en jamma basereret arcademaskine nok det nemmeste valg (hvis du ikke har en i forvejen?), og så herefter eventuelt få tilføjet flere knapper.

Få først og fremmest mame til at virke (via en frontend og commandline version af mame), samt en frontend (AtomicFF, GameFE eller Mamewah). Andre emulators kan jo godt vente, da de kan andre jo komme på senere.


Hey Spacefractal

Jeg har en Jamma basereret maskine. Købte en Killer Instinc (eller hvordan det staves) for ca. 3 uger siden. Så jeg har maskine og den har endda 6 kanpper pr. player! Så den er jo perfekt til Mame.

Men tak fordi du lige fik gjort det simpel for mig. Dvs. jeg starter med at få Mame til at virke. Hvad er forskellen på Frontend og Commandline?

Mht. Frontend, det er vel bare den jeg synes mest om jeg instalerer, ikk? Men det skal jeg lige have kigget lidt mere på..

Tusind tak for hjælpen.. Nu er det blevet lidt mere struktureret i mit hoved og jeg ved hvor jeg skal begynde..

Go' mandag, K

spacefractal

  • Indlæg: 188
  • Tilmeldt: fre 14. apr 2006 16:59
  • Geografisk sted: Bagsværd
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 6. nov 2006 11:06

der findes mame32, som har indbygget gui, men den arbejder dersværre dårligt med diverse frontend, og er derfor ikke anbefalet.

Da du har en jamme maskine, er ArcadeVGA fra ultimarc og J-Pac (håber at det passer til din maskine). det nemmeste løsning (som mange også forskriver). Det er ren plug in play. Du skal dog muligvis flytte nogle ledninger for knap 4-6 for at disse skal virke.

J-Pac er som standard configureret direkte til mame, så config af tastaturet er ret nemt. Det er kun angående de forskellige skærmopløsninger, der kan tage lidt tid (således at mame IKKE bruger opløsninger, som din skærm ikke kan lide).

GameFE og AtomicFE er ret nemme at installér, og Mamewah kan være noget teknisk. Det nemmeste at prøve at få dem til at virke på en test maskine først (f.eks. på den, du skriver disse indlæg her).

Jeg kender dog ikke GameFE og AtomicFe setup, men der er nok andre herfra, der gør (men de skulle være meget nemme at installér). Her er dog dig, der bestemmer, hvilket en du vil bruge.

Iøvrigt du skal kun bruge den mame version, som du har rommene til, og den skal du altid holde dig til.

Så har du f.eks. rommene til mame .104, brug så kun den version (alle versioner kan nemt finde på mame.net, selvom at de er skjult). hvis du opgrader, vil flere af spillene nemlig ikke virke, da de kan være updateret.
Foregående

Tilbage til Emulering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 29 gæster