SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er søn 28. apr 2024 20:06

HVEM KAN HJÆLPE PÅ SYDSJÆLLAND MED ARCADE-MAME-MASKINE

Om MAME, Daphne og andre emulatorer samt frontends osv.
  • Forfatter
  • besked

spacefractal

  • Indlæg: 188
  • Tilmeldt: fre 14. apr 2006 16:59
  • Geografisk sted: Bagsværd
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 29. jan 2007 23:17

Det der med mameversion:
Det kan være meget svært, hvis man ikke har skrevet det ned, eller ikke står på dvd'en eller lignende. herfra må man updater til den nyeste version af en burner.

Hvis bruger en forkert version, så vil en hel del roms ikke virke.

Du kan dog nemt finde stort set alle mame versioner på den officielle hjemmeside, også selvom at den ikke er listet.

Det eneste J-Pac endeligt gør, er at den sender nogle key strokes, præcist som en normal keyboard gør. Så det er bare remappe, så den passer til opsætning til J-Pac (lige som man ville gøre i f.eks. config i mame). Det er ingen måde svært.

GameEX og Maximum Arcade er begge nemme og gode frontend til opsætning, men de koster begge penge (25$ for begge). Jo første nævnte kan bruges gratis, men har en meget irreternede nag. Der er en demo til den sidste.

Mamewah er mere besværeligt at sætte op. Men når det endeligt lykkedes, er det hele besværet værd.

Der er osgå andre frontend, som kan ses på wiki.arcadecontrols.com

Håber fra os alle at det lykkedes at få det til at virke.

danskmester

  • Indlæg: 26
  • Tilmeldt: tirs 12. sep 2006 13:43
  • Geografisk sted: Næstved
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 3. feb 2007 01:05

Efter mange timers slid i dag er jeg tæt på... det hele virker med normal skærm, men når jeg sætter arcadevga-kortet i og starter op i fejlsikret tilstand og forsøger at indstallere driver til kortet beder den om directx 8 og der ligger jo i forvejen directx 9 på maskinen??? kender I det problem? GameEx kræver jo version 9 så hvad gør jeg? fuck jeg havde troet jeg skulle spille hele aftenen.

spacefractal

  • Indlæg: 188
  • Tilmeldt: fre 14. apr 2006 16:59
  • Geografisk sted: Bagsværd
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 3. feb 2007 18:41

directx 8, kan du ikke sige nej til denne dialog? Hvis ikke, så skulle directX 8 installationen selv finde udaf, at der findes en nyere installation, hvormed den så afbryder denne. Sker det alligevel, at den installere, kan du installer Dx9C igen efter gentstart.

Jeg regner med at det er 7200 versionen af ArcadeVGA du har? Den kan godt være besværligt at då den til installer korrekt under XP. Når den først er installerert og virker, så skulle det ikke være nogen problem.

danskmester

  • Indlæg: 26
  • Tilmeldt: tirs 12. sep 2006 13:43
  • Geografisk sted: Næstved
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlæglør 3. feb 2007 19:20

jeg tror også det er 7200 versionen jeg har.. der står ikke noget på kortet. og nej man kan ikke sige nej til directx 8. så må jeg prøve om jeg kan finde en sådan version... og så indstallere 9 igen bagefter... er der andre fordele ved det nye kort. hold op jeg er træt af det her l...

spacefractal

  • Indlæg: 188
  • Tilmeldt: fre 14. apr 2006 16:59
  • Geografisk sted: Bagsværd
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 4. feb 2007 00:46

9200 versionen (nu 9250 i den seneste version) er er en hel del hurtigere, især til PC konvertninger af arcade spil (læs: Virtua Tennis, Crazy Taxi og andre). Driveren er meget nemmere at have med at gøre, da man kan installer den på normal vis fra driver cd. Det er dog muligt at den stadig spørger efter DX8, men jeg huske at det ikke gav probler her.

Ja, netop driveren kan netop drille en hel del under XP, hvilket også står på Ultimarch FAQ side.

Når den først endeligt lykkedes, så skulle det meget gerne virke fremover. Du skal bare ikke prøve at updatere til den officielle ATI driver, kun den fra cd'en...
Brugeravatar

bozze

  • Indlæg: 184
  • Tilmeldt: søn 6. nov 2005 17:36
  • Geografisk sted: Stenløse (3660)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægsøn 4. feb 2007 15:44

Min 7200 køre perfekt, bare den sidder i maskien fra starten man instalere xp, Jeg har aldrig haft problmer med driveren

Men prøver man af skifte kort efter xp er instaleret driller det også mig :evil:

spacefractal

  • Indlæg: 188
  • Tilmeldt: fre 14. apr 2006 16:59
  • Geografisk sted: Bagsværd
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægman 5. feb 2007 12:55

men det burde lade sig gøre, da jeg huske det lykkede her. Jeg tror at Bozze har 100% ret her (og at jeg desværre kan have taget fejl her), at årsagen kan være der.

Det er KUN installationen af driveren, der kan give problemer.

danskmester

  • Indlæg: 26
  • Tilmeldt: tirs 12. sep 2006 13:43
  • Geografisk sted: Næstved
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

har nu købt et nyt arcadevga-kort

Indlægtirs 13. feb 2007 15:35

Det er endt med at jeg har købt et nyt arcadevgakort. 9250 og har installeret driveren. GameEX kører også og jeg kan spille. Dog er billedet noget uklart. jeg troede kun det var ren xp-skærm der ville være uskarp, men jeg oplever det også i spillene. hvordan fintuner man skærmen? er det via softwaren eller skal jeg have hovedet ind i maskinen og lede efter knapper? :shock:
Brugeravatar

bozze

  • Indlæg: 184
  • Tilmeldt: søn 6. nov 2005 17:36
  • Geografisk sted: Stenløse (3660)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Indlægfre 16. feb 2007 17:02

Der sidder 2 justeringer på højspænding trafoen 1 til gitter forspænding nix pille og 1 til focus drej lidt på den 8)
Foregående

Tilbage til Emulering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 22 gæster