SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 20:12

Mame på en ikke jailbreaket ipad?

Om MAME, Daphne og andre emulatorer samt frontends osv.
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mame på en ikke jailbreaket ipad?

Indlægfre 7. feb 2014 19:08

nico skrev:Mht. Icade :
sidder lige og tænker på om man kan flytte knap og joystick over i et andet kabinet ?
har nogle sider som disse liggende
http://www.bsam.dk/profilmiropacman.html :idea:


Det tror jeg sagtens du kan. Nu kender jeg ikke størrelserne på dine mini-kabinetter men du kan enten flytte hele kontrolpanel-delen over i dem eller du kan skille det ad og flytte det over.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mame på en ikke jailbreaket ipad?

Indlæglør 8. feb 2014 01:56

Nico, efter at have tænkt og søgt lidt omkring har jeg en idé som måske kan virke. Det kunne da i hvertfald være et forsøg værd.

Jeg synes ipad 2'en reagerer for langsomt på joystickbevægelser og når man trykker på knapperne på iCade'en (virker via bluetooth).... (efterredigeret: det er ikke så slemt alligevel. Batterierne i iCaden var blot dårlige, den reagerer nu acceptabelt)

Jeg fandt en video på youtube (http://www.youtube.com/watch?v=PihmWnBGEA8) hvor en fyr connecter et usb-tastatur til en ipad 1 eller 2 via en/et "Apple Camera Connection kit (USB)". Ved ikke om denne uoriginale kan bruges, men har bestilt én for at gøre forsøget (Den koster 12 kr. incl. forsendelse):

http://www.ebay.com/itm/161014971514?ss ... 1497.l2649

Hvis man så feks. laver en keyboard-encoder til mame ud af et gammelt usb keyboard alá:

http://www.instructables.com/id/Keyboar ... ME-arcade/

Så håber jeg at man kan få det til at virke. Men ved det jo ikke endnu :)

Hvis nogen andre herinde har en android-tablet hvor der er et usb-stik i kunne det være fedt hvis I ville gøre forsøget med bare at smide et usb-keyboard til tablet'en og se om man kan bruge keyboard-tasterne til MAME4droid.

I samme omgang kunne det også være interessant hvis nogen har en tablet i den billige ende af skalaen (under 1000,-), om de ville undersøge om en sådan kan afvikle MAME4droid og spil-roms tilfredsstillende (uden lag).

For hvis det virker vil det være en nem og billig måde at bygge sin egen lille tabletCade/iCade. :)
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mame på en ikke jailbreaket ipad?

Indlægons 12. feb 2014 15:34

Bosse skrev:Hvis nogen andre herinde har en android-tablet hvor der er et usb-stik i kunne det være fedt hvis I ville gøre forsøget med bare at smide et usb-keyboard til tablet'en og se om man kan bruge keyboard-tasterne til MAME4droid.

I samme omgang kunne det også være interessant hvis nogen har en tablet i den billige ende af skalaen (under 1000,-), om de ville undersøge om en sådan kan afvikle MAME4droid og spil-roms tilfredsstillende (uden lag).

For hvis det virker vil det være en nem og billig måde at bygge sin egen lille tabletCade/iCade. :)


I mit WeeCade Projekt der startede jeg med at prøve en Android MK809, som er en lille Android PC på størrelse med et USB stik. Men den futtede af... Nåede dog at få testet Mame4droid med den og alt før 1990 kørte ok. Jeg ved ikke hvad specs er på de billige android tablet men her er dem på MK809:
Rockchip RK3066 1.6GHz Cortex A9 Dual core
Android 4.1.1
1gb ram
8gm nand flash

og jeg testede med almindeligt logitech usb keyboard. Ligesom almindelig mame, så kunne man trykke tabulator og selv sætte knapperne op
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mame på en ikke jailbreaket ipad?

Indlægfre 21. mar 2014 09:16

1up skrev:I mit WeeCade Projekt der startede jeg med at prøve en Android MK809, som er en lille Android PC på størrelse med et USB stik. Men den futtede af... Nåede dog at få testet Mame4droid med den og alt før 1990 kørte ok. Jeg ved ikke hvad specs er på de billige android tablet men her er dem på MK809:
Rockchip RK3066 1.6GHz Cortex A9 Dual core
Android 4.1.1
1gb ram
8gm nand flash

og jeg testede med almindeligt logitech usb keyboard. Ligesom almindelig mame, så kunne man trykke tabulator og selv sætte knapperne op


Super, tak for det input 1up, så er det på plads med Mame4droid og usb-tastatur, og der er en idé mht. str. på en tablet.

-------------------------

Ang. forsøget med den tidl. beskrevne "Apple Camera Connection kit" så har jeg modtaget den og efterfølgende har jeg prøvet med de to forsk. usb-tastaturer som jeg har liggende. Det virkede desværre ikke :( ....... Men har dog tænkt mig at prøve igen når jeg falder over andre usb-tastaturer.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mame på en ikke jailbreaket ipad?

Indlægsøn 26. okt 2014 11:54

Fik foræret en iPad 1 af min nabo og tænkte at den skulle bruges helt og holdent til Mame.

Fik den jailbreaket, installerede Mame4ios og smidt en flok tidlig-firser-roms på den.

Men desværre må jeg konstatere at en iPad1 ikke er kraftig nok til afvikle selv spil som Galaga og Donkey Kong. Det hakker og lagger simpelt hen for meget.

Så kan bestemt IKKE anbefale at bruge en ipad1 til Mame.

Ps. Har dog tænkt mig at afprøve med iMame4all før jeg helt skrotter den, for den kører med noget ældre ROM-versioner, så det kunne jo være :) ... Melder tilbage hvordan det spænder af.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.

Jens P

  • Indlæg: 16
  • Tilmeldt: ons 11. maj 2011 23:22
  • Geografisk sted: Nørresundby
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mame på en ikke jailbreaket ipad?

Indlægtirs 13. jan 2015 23:21

Jeg har selv lige jailbreaket til min Icade og så der nu findes muligheder for at undgå jailbreak. Men alligevel er det ikke så besværligt, bare man lige får gjort de nødvendige backups. Som sædvanligt er der jo så et større arbejde med at finde Roms der virker. Bruger Mame4ios på Ipad2 vers 8.1.1
Brugeravatar

Jeppedk

  • Indlæg: 339
  • Tilmeldt: søn 8. maj 2011 22:14
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Mame på en ikke jailbreaket ipad?

Indlægsøn 18. jan 2015 20:35

Theoldcomputer.com har alt hvad du skal bruge.
Jeppe.

jeg har aldrig vundet noget i en bamsekran
Foregående

Tilbage til Emulering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron