SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 13:26

MAME og Intel Compute Stick hakker lyd og billede

Om MAME, Daphne og andre emulatorer samt frontends osv.
  • Forfatter
  • besked

Flopstar

  • Indlæg: 54
  • Tilmeldt: fre 9. aug 2013 08:05
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

MAME og Intel Compute Stick hakker lyd og billede

Indlægons 20. jan 2016 10:18

Hej

Jeg har lidt problemer med at få min Intel Compute Stick med Mame og Maximus 210 til at kører rent, den hakker når jeg spiller, både i lyd og grafik. :-/
Er der nogen som har prøvet at få en stik til at virke uden problemer?
PS den kører Windows 10. uden antivirus osv. og den har ekstern power.
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: MAME og Intel Compute Stick hakker lyd og billede

Indlægons 20. jan 2016 13:32

en hurtig google søgning gav mig nogle specs på sådan en pc pind. 1.3ghz intel atom quad core, 1gb ram og intel hd graphics. Jeg kan også se at du roder rundt i bunden af de krav microsoft stiller til Windows 10.

Windows 10 kræver 1ghz cpu og 1gb ram, eller bedre

Dvs. din pc pind bruger alle sine ressourcer på at køre windows, men så oveni beder du den om at køre Maximus og derefter MAME. Der er nok lige langhåret nok, og kunne være grunden til at det hakker. Kunne godt lyde som om den laver en sidefil fordi alt din ram er brugt?

Hvilken version af MAME bruger du? Jo nyere version af MAME jo mere CPU kraft skal du bruge.

En løsning ville være at køre windows xp og en tidligere version af MAME.

Flopstar

  • Indlæg: 54
  • Tilmeldt: fre 9. aug 2013 08:05
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: MAME og Intel Compute Stick hakker lyd og billede

Indlægtors 21. jan 2016 09:52

Hej 1Up :-)

Tak for dit svar, men det er den udgave med Windows pre. installeret, den har 2 gb ram og 32 gb SSD
RAM 2 GB 1333 MHz
SSD HD Kapacitet 32 GB
Og når jeg ser på CPU/RAM ressourcer som er frie, så er der rigelig fri ram og cpu når Maximus kører.
Jeg mener at jeg kører MAME v 0.151.
Men er der ingen her inde som har prøvet at bruge en Intel Compute Stick til Mame andre en mig. ? :-)
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: MAME og Intel Compute Stick hakker lyd og billede

Indlægtors 21. jan 2016 12:13

Jeg har tilbage i 2010 prøvet at lave et MAME setup med et intel atom mini-itx board som har samme specs som det stick, dog med alminde sata harddisk istedet for ssd. Mener jeg kørte MAME 0.131, og der kunne den godt være lidt udfordret. Grunden til at de nye versioner kræver mere er at de gennem tiden har opdateret de forskellige drivers der skal emulere de forskellige chips der sad på arcade printene. Og med hver opdatering bliver emuleringen bedre og bedre, men kræver mere CPU kraft til beregningerne.

"Jamen, MAME kan køre på smartphones, tablets, raspberry pi osv."

Ja, men de versioner af MAME der kører på de maskiner tager udgangspunkt i MAME 0.37B som udkom omkring årtusindeskiftet, og kunne dengang køre helt find på en Pentium 4 2.8ghz single core.

Mit forslag er at prøve at køre en ældre version af MAME. MAME 0.106 fra 2006 er meget populær, da den i mange år var den emulator der SKULLE bruges hvis man ville sende verdensrekord forsøg til Twin Galaxies. Den burde også køre uden problemer på den pc pind.

Flopstar

  • Indlæg: 54
  • Tilmeldt: fre 9. aug 2013 08:05
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: MAME og Intel Compute Stick hakker lyd og billede

Indlægtors 21. jan 2016 14:38

Jeg tror at jeg har en gammel 0.28 på en CD el eller andet sted. :-) Tak jeg prøver det i aften

Tilbage til Emulering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster