SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 20:23

Ipad som spillemaskine

Om MAME, Daphne og andre emulatorer samt frontends osv.
  • Forfatter
  • besked

femax

  • Indlæg: 30
  • Tilmeldt: søn 16. dec 2007 22:14
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Ipad som spillemaskine

Indlægsøn 10. dec 2017 17:23

Hej..

Jeg har læst en tidligere tråd omkring det at spille mame roms på sin ipad, men denne tråd stoppede i 2015 så er der sikkert sket meget siden.

Er der en der kan fortælle mig på forståeligt og simpelt om/hvordan jeg får det til.
Jeg har en xtra ipad liggende (ipad 2) og vil købe dette joystik:
F74F1A90-F170-4F10-BFF1-B7A7F2289A85.jpeg


Jeg har alle mame roms ligge på men arkademaskine i stuen, kan jeg bruge de roms til at spille på ipaden ??

P. Michel
Brugeravatar

Bosse

  • Indlæg: 798
  • Tilmeldt: tors 19. jan 2012 01:50
  • Geografisk sted: Århus
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Ipad som spillemaskine

Indlægsøn 10. dec 2017 18:52

Jeg kender ikke det joystick du viser billede af. Men den eneste måde (mig bekendt) at tilslutte et joystick til en ipad2 er via bluetooth (eller via et ombygget kompatibelt keyboard tilsluttet en kameraport-adapter på ipadén).

Nu har jeg kun prøvet med en ipad2 og en icade, og vil bestemt ikke anbefale det. Idéen er super-fed, men den lille forsinkelse der er ved joystickbevægelser og tryk på knapper når det kører via bluetooth gør at det på ingen måde er en god spilleoplevelse.
Pcb'ere søges: Bagman - Bubbles - Championship Sprint - Defender - Dig Dug - Frisky Tom - Joust - Kung Fu master - New Rally-X - Paperboy - Penta - Pole Position - Pole Position II - Radical Radial - Rally-X - Rolling Thunder - Robotron 2084 - Rug Rats - Q*bert ..... Ikke så vigtigt om det er originale eller bootlegs. Send endelig en pm.

Tilbage til Emulering

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron