SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 15:43

NEO GEO - Værdi og spørgsmål til lag

Arcade boards , cartridges osv..
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

NEO GEO - Værdi og spørgsmål til lag

Indlægman 22. jul 2019 19:06

Hej Alle

Jeg har et par spørgsmål til NEO GEO spil. Jeg har været så heldig at få sådan et dual slot board til et arkade kabinet. Og det er et punkt jeg absolut ikke har kendskab til :-)

1: Der fulgte 5 spil / cartridges med til selve boardet (som ligner et Jamma board, men vist ikke er det helt?). Har board plus spil nogen speciel værdi? Umiddelbart virker det hele som forventet.

2: Er det normalt at spillene lagger når der sker meget på skærmen? Eller skyldes det en defekt på boardet eller måske at det er kopi spil eller noget? Det er ofte ved større eksplosioner feks i Metal Slug, eller ved store bosser i skydespillene.

IMG_20190722_144828_compress96.jpg

IMG_20190722_150127_compress1.jpg

IMG_20190722_150137_compress87.jpg
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: NEO GEO - Værdi og spørgsmål til lag

Indlægman 22. jul 2019 21:59

Det er velkendt at lige præcis Metal Slag 2 lagger helt vildt; det er nærmest uspilleligt. Ellers plejer det ikke at være et generelt problem med NeoGeo mig bekendt.

Hvis du oplever det i shmups, er du så sikker på at det ikke er slow-downs der er indlagt med vilje (du nævner boss fights)?
Har du evt krydstjekket med youtube-videoer?
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: NEO GEO - Værdi og spørgsmål til lag

Indlægman 22. jul 2019 22:04

Pulstar er temmelig eftertragtet og går derfor som regel for ret pæne priser. De andre spil tror er rimelig standard. Tjek evt med solgte spil på eBay.
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: NEO GEO - Værdi og spørgsmål til lag

Indlægman 22. jul 2019 22:42

Tak for svar :)

Ser ud til at Pulstar går for alt mellem 500 og 4000 kroner, eller også forstår jeg ikke eBay. Er som sagt ikke ekspert på det her område, så om det er et originalt eller noget kopi værk jeg har aner jeg ikke. Har desværre heller ikke den original pap boks mv.

Det var nu heller ikke nødvendigvis fordi det skulle sælges, men det er jo rart nok at vide hvad det er man ligger inde med.

Selve hoved boardet man sætter cartridges ned i lader til at være Jamma. Men er det det? Jeg fik et billede af noget NeoGeo pinout vs Jamma, og umiddelbart så det ud til at det var -5 volt der var den største forskel. Så jeg prøvede at fjerne -5 volt i mit JK kabinet, og koblede så NeoGeo boardet til via en Jamma -> JK adapter. Og så starter det fint op, og jeg kan styre spillet (Dog fyrer knap nummer 2 (b) og 3 (c) altid samtidig når jeg trykker på knap 2, men jeg mistænker det er mit kabinet der er kablet forkert, for jeg kan se at knap nummer 3 er eftermonteret.

Der fulgte faktisk et 2 player CG kabinet med NoeGeo boardet, men desværre virker skærmen deri ikke (ser ud til at være et Hantarex-900E chassis). Ideelt set skal det bare tilbage i det kabinet, men det kræver jeg enten selv er svine heldig at få liv i skærmen, eller finder en der kan hjælpe. Synes jeg har haft rigeligt med problemer med mit JK kabinet med 900 chassis (ikke E udgaven).

Er der tilfældigvis nogen der ved om 900 og 900E benytter same stik og forbindelser til strøm og signal? For så kan jeg jo evt tage mit 900 chassis/skærm fra JK kabinettet (som trods alt virker, selv om der er lidt småfejl) og sætte over i CG kabinettet, og så bare hakke de 2 stik i og prøve?
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)
Brugeravatar

toonz

  • Indlæg: 231
  • Tilmeldt: ons 31. aug 2016 10:21
  • Geografisk sted: Copenhagen
  • Highscores: 8
    Arcade winning challenges: 0

Re: NEO GEO - Værdi og spørgsmål til lag

Indlægtirs 23. jul 2019 21:11

Hej Michael,
Som Elgen skriver så er der flere spil som har slowdown. Nogen hvor det er meningen og spillet er programmeret til det og andre som Metal Slug der bare lider af det.

Jeg har et par single slot MVS boards og nogen 4 slot. Mit single slot bruger standard Jamma men der er en forksel på Audio delen på 4 slot. På Jamma er M brugt til Audio ground og på min MVS er det Test. Så du kan have kradsende / dårlig lyd, hvis du ikke ændre det. Du kan finde pinout her:
http://files.arcadeinfo.de/Universalaut ... 2-slot.pdf

Skulle det gå helt galt med skærmen så drop mig en PB. Har en del liggende til salg og bytte.
God legelyst. :wink:
Love 90's Fighter Games. Always interested in Midway cabinets. Looking for Primal Rage, Killer Instinct I, Street Fighter II and Konami 4 Player.
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: NEO GEO - Værdi og spørgsmål til lag

Indlægtirs 23. jul 2019 21:37

Lille rettelse til ovenstående:
På JAMMA er 10 Speaker+ og L Speaker-.
Speaker+ og Speaker- er i øvrigt ikke nødvendigvis det samme som hhv “lydsignal” og GND; men på nogle PCBer er det. Men generelt bør det betragtes som netop + og -; altså at + svinger fra GND og op og - fra GND og ned. Skal det korrekt konverteres til lydsignal og GND (fx til brug i en SuperGun), bør man anvende et specielt kredsløb til dette.
Brugeravatar

Michael_Randers

  • Indlæg: 460
  • Tilmeldt: søn 1. nov 2015 20:11
  • Geografisk sted: Randers
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: NEO GEO - Værdi og spørgsmål til lag

Indlægfre 26. jul 2019 19:25

Tak for input! Jeg må rode lidt med det, og se hvad der sker.

Tror jeg ender med at beholde CG Neo Geo kabinettet når / hvis jeg får liv i det. Og ellers må jeg have fat i Toonz og se hvad han har på lager :)

Nogen her der har erfaringer med det 161 i 1 cartridge man kan købe? Synes at have hørt enkelte af spillene der på kan have mindre grafik glitxhes, men at det ellers kører rigtig fornuftigt?
Mvh Michael Jensen

Billede

Giv et bib hvis vi skal sparke dæk sammen en dag :)
Brugeravatar

toonz

  • Indlæg: 231
  • Tilmeldt: ons 31. aug 2016 10:21
  • Geografisk sted: Copenhagen
  • Highscores: 8
    Arcade winning challenges: 0

Re: NEO GEO - Værdi og spørgsmål til lag

Indlægons 31. jul 2019 13:03

Jeg har det gule 161 cartridge. Jeg har ikke lagt mærke til nogen fejl på det men har nok også kun spillet ca 20 af spillene. Jeg er godt tilfreds med det. Har sat det op på jobbet idet jeg ikke er så øm om et multicart som jeg er om mine originale spil.
Love 90's Fighter Games. Always interested in Midway cabinets. Looking for Primal Rage, Killer Instinct I, Street Fighter II and Konami 4 Player.

Pomfrit

  • Indlæg: 31
  • Tilmeldt: tors 22. jan 2015 13:02
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: NEO GEO - Værdi og spørgsmål til lag

Indlægons 31. jul 2019 13:44

toonz skrev:Jeg har det gule 161 cartridge. Jeg har ikke lagt mærke til nogen fejl på det men har nok også kun spillet ca 20 af spillene. Jeg er godt tilfreds med det. Har sat det op på jobbet idet jeg ikke er så øm om et multicart som jeg er om mine originale spil.


Hvor arbejder du? Og er der nogle ledige stillinger? :D
Brugeravatar

toonz

  • Indlæg: 231
  • Tilmeldt: ons 31. aug 2016 10:21
  • Geografisk sted: Copenhagen
  • Highscores: 8
    Arcade winning challenges: 0

Re: NEO GEO - Værdi og spørgsmål til lag

Indlægons 31. jul 2019 14:33

@Pomfrit, håber du er netværksprogrammør, for der er findeløn for sådan en ^^. Skriv endelig hvis du søger.
https://www.ioi.dk/jobs/
Love 90's Fighter Games. Always interested in Midway cabinets. Looking for Primal Rage, Killer Instinct I, Street Fighter II and Konami 4 Player.

Tilbage til Arcade spil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster