SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 28. mar 2024 14:09

2 stk Arcade Kabinetter (Solgt)

Reservedele , tomme kabinetter osv...
  • Forfatter
  • besked
Brugeravatar

casperse

  • Indlæg: 5
  • Tilmeldt: tirs 12. nov 2013 10:46
  • Geografisk sted: Brønshøj
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

2 stk Arcade Kabinetter (Solgt)

Indlægman 28. apr 2014 13:50

Update

Begge solgt :D

6.jpg


Maskiner

*******************************************************************************************************************************
Hejsa

Jeg har fundet nogle gamle maskiner som stammer fra en gammel arcade i tivoli (Forrige ejer af huset).
Har prøvet at sætte dem til og de ser faktisk ud til at virke. :D
Fandt også en pose med 2 print kort (Tror det er spil?).

Overvejer at fikse en af dem op og evt sælge de andre, men har ikke så meget forstand på det, så kan nogle herinde give et bud på hvad sådanne maskiner står i (De er ret snavsede men en gang ariel ultra ville gøre underværker, de har stået tørt og godt i en kælder).

På forhånd tak for hjælpen! :wink:

Mvh
Casperse
Senest rettet af casperse tors 19. jun 2014 19:44, rettet i alt 11 gange.
Brugeravatar

Boston

  • Indlæg: 408
  • Tilmeldt: fre 28. sep 2012 13:30
  • Geografisk sted: UdkantsDanmark
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Værdien af gamle arcade maskiner?

Indlægman 28. apr 2014 16:16

forklædte pokermaskiner (Kirsebær eller lign)
pris , tja det er vel nærmest kasserne der kunne være intr.
Hvor står de henne ?
JAAAAAA, Maaaaan
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Værdien af gamle arcade maskiner?

Indlægman 28. apr 2014 20:31

Den lille Klax der er da meget lækker... Begge de 2 prints er i øvrigt poker eller frugtspil.
Brugeravatar

casperse

  • Indlæg: 5
  • Tilmeldt: tirs 12. nov 2013 10:46
  • Geografisk sted: Brønshøj
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Værdien af gamle arcade maskiner?

Indlægtirs 29. apr 2014 08:17

Tak for info, tænkte nok at der var nogle der vidste hvordan man kunne "aflæse" de kort.
Er der nogle knap man kan trykke på i disse maskiner for at spille uden mønter?
Ja den lille er en ATARI. ved ikke hvad spil der er på den, så bare at de startede op men havde ikke nogle mønter.
(Alt er dankort og mobilepay :wink: )

Har læst på forum, og kan se at de fleste installerer en PC med MAME i disse maskiner.
Hvad tror i det vil koste at fikse en af disse maskiner op? (Slag på tasken..)
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Værdien af gamle arcade maskiner?

Indlægtirs 29. apr 2014 08:58

At dømme efter det skamferede (dybt SUK!) kontrolpanel på Klax'en, ligner det også at den har været brugt til poker/frugt.
Mht. MAME, må du ha' fat i en anden... den slags gør jeg slet ikke i... for mig er det the real thing all the way };-P
Brugeravatar

casperse

  • Indlæg: 5
  • Tilmeldt: tirs 12. nov 2013 10:46
  • Geografisk sted: Brønshøj
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Værdien af gamle arcade maskiner?

Indlægtirs 29. apr 2014 09:15

Forstår dig godt, men tror ikke at jeg får lov til at have mere end en Arcade maskine i huset :-)
Så flere spil på den samme maskine vil være en fordel.
Brugeravatar

Elgen

  • Indlæg: 1260
  • Tilmeldt: tors 12. jan 2006 10:17
  • Geografisk sted: Vanløse
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Værdien af gamle arcade maskiner?

Indlægtirs 29. apr 2014 09:28

Nu kan man jo sagtens skifte spilprint... men lad nu det ligge };-P

morten

  • Indlæg: 479
  • Tilmeldt: tors 13. sep 2007 10:53
  • Geografisk sted: Kolding
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Værdien af gamle arcade maskiner?

Indlægtirs 29. apr 2014 11:54

Hej

Personligt vil jeg nok sælge dem som de er. Godt nok er prisen bedre for en renoveret maskine, men så er kravene også højere. Spørgsmålet er jo hvor mange timer man vil bruge på hver for at få x antal 100 kr. mere for en maskine ?.

Hvis man skal ombygge dem til MAME, skal man jo nok helst have adgang til "gratis dele" ellers kan det vist ikke betale sig. Der er jo ikke meget ved at bruge 2000 kr. til en computer + kabler og nye knapper, og derefter sælge for 3-4.000 kr. ? Skal man bruge til på ombygning, skal man vist gøre det for egen skyld :-)
Leder efter : Road show, ToM, eller andet spændende
Brugeravatar

Jeppedk

  • Indlæg: 339
  • Tilmeldt: søn 8. maj 2011 22:14
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Værdien af gamle arcade maskiner?

Indlægons 30. apr 2014 14:47

Hvor er du fra? Tast dine geo-data på profilen. Så ved andre om de store skrumler skal fragtes fra Bornholm eller Skagen:)

Jeg kunne måske godt være interesseret i enten pop-eye eller compugame kabinettet, hvis det var.
Jeppe.

jeg har aldrig vundet noget i en bamsekran
Brugeravatar

casperse

  • Indlæg: 5
  • Tilmeldt: tirs 12. nov 2013 10:46
  • Geografisk sted: Brønshøj
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Værdien af gamle arcade maskiner?

Indlægons 30. apr 2014 15:09

morten skrev:Hej

Personligt vil jeg nok sælge dem som de er. Godt nok er prisen bedre for en renoveret maskine, men så er kravene også højere. Spørgsmålet er jo hvor mange timer man vil bruge på hver for at få x antal 100 kr. mere for en maskine ?.

Hvis man skal ombygge dem til MAME, skal man jo nok helst have adgang til "gratis dele" ellers kan det vist ikke betale sig. Der er jo ikke meget ved at bruge 2000 kr. til en computer + kabler og nye knapper, og derefter sælge for 3-4.000 kr. ? Skal man bruge til på ombygning, skal man vist gøre det for egen skyld :-)


Jeg har et hav af gamle Dell laptops, som fint kører XP og et par som også kører Win 7 så det ville være alt det andet jeg skulle købe og bruge penge på. Men du har fuldstændig ret, hvor mange timer vil man ofre på det? Håber at få tid i weekenden til at kigge lidt mere på hvad der virker og hvad spil der er på disse ombyggede maskiner (Skal bare ud og finde nogle mønter). Så hvis jeg skulle bruge tiden ville det kun være for at beholde en af dem. Eller sælge det hele og købe en færdig maskine - kan også se at nogle køber X-Arcade Tankstick også sætter det hele sammen PS2/XBOX/MAME men det virker lidt som en løsning der prøver at gøre for meget...tror lidt er bedre her.

Et måske dumt spørgsmål..
Hvad er forskellen på at køre MAME (Hvis man bruger den orginale monitor til begge løsninger) også bruge et af disse kort med feks 6-12 spil på? er spil oplevelsen bedre på "rigtige dedikerede spil kort" eller er det det samme?
Brugeravatar

casperse

  • Indlæg: 5
  • Tilmeldt: tirs 12. nov 2013 10:46
  • Geografisk sted: Brønshøj
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Værdien af gamle arcade maskiner?

Indlægons 28. maj 2014 09:28

Hejsa

Jeg har haft rigtigt travlt på arbejdet og har først fundet nøglerne så jeg kunne åbne dem nu.
Blev spurgt om print i maskinerne, også vidt jeg kan se er de "Frugt maskiners" print monteret ved siden af nogle andre gamle print.

Hvilke spil de andre er ved jeg ikke, men her er billederne som bedt om i PM´s...

2014-05-16-18.28-poppey-ekstra-print.jpg

2014-05-16-18.29-print.jpg

2014-05-16-18.30.09-print.jpg


Vil lige give en heads-up til alle de mennesker som har været flinke at give mig info omkring spille maskinerne.
Jeg regner med at sætte dem til salg som kabinetter i DBA i weekenden.
De trænger begge til en kærlig hånd (Så er det op til den enkelte om de kan bruge joystick, knapper, skærm, møntindkast og de print der sidder i dem til noget?).

Til 800 kr stykket kan afhentes i Brønshøj.
(Beholder Klax kabinettet da det er det mindste)

Tilbage til Arcade reservedele

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster