SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 18. apr 2024 20:13

Hjælp til udskiftning af dele (joystick og knapper)

Reservedele , tomme kabinetter osv...
  • Forfatter
  • besked

Skeletor

  • Indlæg: 48
  • Tilmeldt: tirs 23. maj 2006 10:27
  • Geografisk sted: 8381 Tilst
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Hjælp til udskiftning af dele (joystick og knapper)

Indlægfre 4. nov 2011 11:52

Jeg overvejer at skifte joysticks og knapper i mit JK kabinet.
Er det muligt at skifte standard dele ud med f.eks Zippy joysticks, uden at skulle skamfere kabinettet? Hvis ja, så kunne det være fedt, hvis en af jer havde tid til at lave en lille guide til hvordan man bærer sig ad med at afmontere de gamle, og indsætte de nye. Også knapper.
På forhånd tak :)
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til udskiftning af dele (joystick og knapper)

Indlægfre 4. nov 2011 12:55

jeg er selv igang med at sætte nye sticks og knapper i mit JK Kabinet. Tidligere køber havde svejst hullerne til, til de originale sticks, så jeg borede bare nye til de seimitsu LS32 sticks jeg fik med. Kunne forestille mig, at det er noget af det samme der skal ske, hvis du vil bruge zippy sticks. Der er måske nogle andre herinde der kan svare på, om der er andre joysticks der passer med de originale huller? Det ville gøre processen noget nemmere.

Mht. knapperne, så er de gamle lige til at skrue ud. Hul størrelsen er normalt 28-30mm og passer med de fleste knapper.

I mit kabinet er ledningerne loddet på, men jeg vælger at trække kabler med kabelsko, og samle det i samlemuffer, så det er nemmere at udskifte osv.

Skeletor

  • Indlæg: 48
  • Tilmeldt: tirs 23. maj 2006 10:27
  • Geografisk sted: 8381 Tilst
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Hjælp til udskiftning af dele (joystick og knapper)

Indlægman 7. nov 2011 10:44

Tak for det :) Jeg har skiftet knapper uden problemer, og vil kaste mig ud i joysticks. Skal lige ha' lavet noget grafik til kontrolpanlet, og få det printet, og så er jeg klar.

Edit:

Kunne man være så heldig, at jeg kan nøjes med at skiftet "stangen" i joysticket, og derved lade alt det gamle sidde?

Tilbage til Arcade reservedele

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster