SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 15:20

Søger: Godt sted at købe maskinskruer

Reservedele til flippermaskiner
  • Forfatter
  • besked

pinman

  • Indlæg: 96
  • Tilmeldt: lør 6. feb 2016 15:52
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Søger: Godt sted at købe maskinskruer

Indlægtirs 26. jul 2016 15:48

Er ved at renovere en pinball og har derfor taget nogle ting af playfieldet for at få det pudset. Det var blot lige for at teste hvad der skulle til for at få den flot, så jeg ville montere tingene igen.

Men - det viser sig, at de skruer / bolte - og hvad der ellers er sat i maskinen, ikke er i de rigtige mål. Og derfor skal der lidt vold til, hvis tingene skal sættes sammen. Det betyder bl.a. at der er risiko for at plastic tingene brækker når de skal monteres, og så er det i øvrigt gamle skruer der kommer tilbage i maskinen.

For at få nye skruer sat i, og ligeledes undgå at ødelægge noget, har jeg derfor forsøgt at finde de maskinskruer der passer de forskellige steder. Men det er nærmest umuligt at finde her i DK fordi det jo er inch størrelser.

Men jeg fandt en konverteringstabel her: http://www.engineeredpartsinc.com/pdf/m ... rsions.pdf
En af de maskinskruer jeg skal bruge, hedder 8-32 x 1-3/4 inch. Den nemme del er 1-3/4 inch eller 1,75 tomme. Det modsvarer tæt på 4,5 cm. Og ud fra tabelle i ovenstående link, ser det ud til at 8-32 modsvarer 3,5 mm i diameter.

Så jeg skal altså finde en 3,5 mm maskinskrue i 4,5 cm længde. Men jeg skal nok ikke bruge så mange.

Mine spørgsmål:
1) Hvor køber I jeres skruer når I står med en renoveringsopgave?
2) I det omfang det er muligt - skifter i så ud til metric størrelser eller beholder de størrelser maskinen er født med?
3) Nogle af tingene på playfieldet er spændt fast i en "rund" skive med gevind, som er slået op i playfieldets underside. Men det er jo tommemål der passer heri. Hvad gør I her? Fjerner og udskifter med metric mål eller finder original skrue.
4) Det er helt umuligt for mig, at sige, hvor mange forskellige skruer jeg kommer til at bruge under renoveringsopgaven. Så jeg kan ikke bare tælle op og så bestille det hele i et hug. Men omvendt er det for dyrt at købe tingene over flere omgange pga. ekspeditionsgebyr og forsendelse. Så jeg kan ikke bare bestille 10 skruer nu, og 4 i næste uge, og yderligere 7 ugen efter osv. osv. Hvordan løser i den udfordring?

Hmmm - alle erfaringer I kan byde ind med her, er mere end velkommen :-)
Brugeravatar

soren

  • Indlæg: 1397
  • Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 19:56
  • Geografisk sted: København
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Søger: Godt sted at købe maskinskruer

Indlægtirs 26. jul 2016 17:02

Nej, du skal finde 8-32 bolte. Samt øvrige bolte og møtrik størrelser i amerikansk UTS standard.

Hvis pinball leverandøren er for dyr eller udsolgt, kan du give Ebay et forsøg.

hskov

  • Indlæg: 534
  • Tilmeldt: man 25. aug 2008 18:22
  • Geografisk sted: Horsens
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Søger: Godt sted at købe maskinskruer

Indlægtirs 26. jul 2016 18:18

Bestofpinball.de plejer at have det meste.

Ellers er der også masser af US webshops at kigge i eks. marcospecialities.com

Med mindre gevindet er dødt, hvilket jeg ikke oplever særlig tit, så ryger delen bare i tumbleren så skinner de som nye

pinman

  • Indlæg: 96
  • Tilmeldt: lør 6. feb 2016 15:52
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Søger: Godt sted at købe maskinskruer

Indlægtirs 26. jul 2016 22:51

Jeg kan godt finde dem hos BestOfPinball og hos Marco - problemet er mere at jeg gerne vil have dem løbende da jeg ikke helt ved hvor mange jeg skal skifte og hvilken størrelse der "gemmer sig" under de forskellige dele på playfieldet. Det bliver ganske enkelt for dyrt at hente dem i mindre klumper hvis de skal hjem fra USA eller Tyskland.

Men det kan godt være jeg bare er nødt til at få det hele taget af og så tælle op hvad der skal bruges.

Havde nok håbet der var en dansk leverandør hvor jeg kunne hente delene løbende. Men jeg kan forstå at det er mest "normalt" at holde de standarder som maskinen er født med. Så selv om skruerne ikke er helt så tilgængelige - så må det være fremgangsmåden !

Tak for input.

uhajoja

  • Indlæg: 54
  • Tilmeldt: man 15. aug 2011 13:42
  • Geografisk sted: Nordsjælland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Søger: Godt sted at købe maskinskruer

Indlægons 27. jul 2016 05:33

Jeg har måske de skruer du søger. Kan du ikke sende mig en liste over de skruer du har brug for, så checker jeg mine gemmer? De skruer jeg har er sprit-nye.

Mvh
Anja

pinman

  • Indlæg: 96
  • Tilmeldt: lør 6. feb 2016 15:52
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Søger: Godt sted at købe maskinskruer

Indlægtors 28. jul 2016 01:55

Hej Anja

Som jeg efterhånden har forstået det, på de svar jeg har fået både her og i min søgen rundt om i forskellige butikker - så er det nok bare nemmest at jeg får en liste fra dig over hvad du har liggende, og hvad det skal koste. Så kan jeg købe det ind til lager, da jeg alligevel påtænker at skulle kaste mig over flere renoveringer når jeg er færdig med min Pinbot. Så hvis du vil sælge ud, kunne jeg godt være en interesseret køber.

På nuværende tidspunkt ved jeg konkret, at jeg mangler 8 stk. maskinskruer til det plastic der sidder over return lane og kickere i venstre og højre side. Jeg ved ikke om de kaldes 8-32 eller 6-32 (eller noget helt andet). Men de er omkring 3,5 mm tykke og deres længde er ca. 4,5 cm - hvilket må svare til 1-3/4"

Jeg havde håbet på, jeg kunne finde en parts liste som præcis fortæller hvilke skruer der skal sidde i dette område. Men jeg har ikke haft held til at finde denne oplysning, så jeg gætter lidt på hvad det er jeg mangler.
Brugeravatar

ÅrhusC

  • Indlæg: 223
  • Tilmeldt: fre 21. okt 2011 21:02
  • Geografisk sted: Århus C.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Søger: Godt sted at købe maskinskruer

Indlægfre 29. jul 2016 08:46

Jeg har haft samme problem som dig.

Men jeg har valgt en helt anden tilgang. Jeg har bare købt de forskellige gevind-/skruestørrelser i den længste udgaver de har, og så korter jeg dem selv op til den længde jeg skal bruge.
Og så har jeg købt møtrikker der passer til, diverse forskellige, både låsemøtrikker og almindelig.

På denne måde mangler jeg aldrig noget, med mindre det er specialmål eller typer. Så eliminerer du irritationen ved at gå i stå med din renovation hele tiden, fordi der lige mangler en skrue, eller der er en der knækker, for du kan selv lige lave en.


For eksempel køber jeg:

http://www.bestofpinball.de/catalog/pro ... ts_id/6010

http://www.bestofpinball.de/catalog/pro ... ts_id/1444

.
.
.

Og så videre....
Hvad ikke haves, skaffes eller laves...!
Brugeravatar

Poseidon

  • Indlæg: 1301
  • Tilmeldt: ons 28. okt 2009 19:44
  • Geografisk sted: Ramløse nord sj.
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Søger: Godt sted at købe maskinskruer

Indlægsøn 31. jul 2016 18:11

Hej Pinman

Mit bedste bud er at kigge i manualen...
Der står alt hvad der bruges af skruer og i str. Og som regel står der også et part nr
Hvilken maskine snakker vi om ?
Og har du ikke manualen fysisk kan den som regel downloades på ipdb.org

/Roald
Pinballs i spil:
Ca 75 stk... Hele lortet kan ses her...
https://pinside.com/pinball/community/p ... collection

Til salg: Kommer løbende når de er klargjort ;)

pinman

  • Indlæg: 96
  • Tilmeldt: lør 6. feb 2016 15:52
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Søger: Godt sted at købe maskinskruer

Indlægtirs 9. aug 2016 17:42

Poseidon skrev:Hej Pinman

Mit bedste bud er at kigge i manualen...
Der står alt hvad der bruges af skruer og i str. Og som regel står der også et part nr
Hvilken maskine snakker vi om ?
Og har du ikke manualen fysisk kan den som regel downloades på ipdb.org

/Roald


Jeg har manualen liggende til min Pinbot. Men det er langt fra alle komponenterne - og særligt skruerne - der er beskrevet med deres partnummer og størrelse. Jeg har kun adskilt den plastic der sidder mellem return og outlane. Og det er de skruer der går gennem plastic og ned under playfieldet i en t-nut.

Som jeg kan måle det med mine begrænsede metric måleværktøjer, må det være en imperial #8-32 x 3" skrue der skal bruges, men jeg er ikke 100% sikker.

Og det er præcis det som er min udfordring. At jeg mangler konkret viden om hvilke maskinskruer og i hvilke længder jeg skal bruge rundt om på playfieldet.

Hvis du på nogen måde kan skaffe en liste med skruer der anvendes i maskinen, er jeg meget interesseret.

pinman

  • Indlæg: 96
  • Tilmeldt: lør 6. feb 2016 15:52
  • Geografisk sted: Odense
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Søger: Godt sted at købe maskinskruer

Indlægtirs 9. aug 2016 17:54

ÅrhusC skrev:Jeg har haft samme problem som dig.

Men jeg har valgt en helt anden tilgang. Jeg har bare købt de forskellige gevind-/skruestørrelser i den længste udgaver de har, og så korter jeg dem selv op til den længde jeg skal bruge.
Og så har jeg købt møtrikker der passer til, diverse forskellige, både låsemøtrikker og almindelig.

På denne måde mangler jeg aldrig noget, med mindre det er specialmål eller typer. Så eliminerer du irritationen ved at gå i stå med din renovation hele tiden, fordi der lige mangler en skrue, eller der er en der knækker, for du kan selv lige lave en.


For eksempel køber jeg:

http://www.bestofpinball.de/catalog/pro ... ts_id/6010

http://www.bestofpinball.de/catalog/pro ... ts_id/1444

.
.
.

Og så videre....


Jeg synes det lyder som en god ide. Men jer er også lidt overrasket over prisen ! Det er tæt på 3,50 kr. stk., så hvis man vil købe til lager, bliver det hurtigt ret dyrt.

Jeg har fundet en god pris på Amazon i DE, men de sender ikke til DK. :twisted: :evil:
Her er en pris på 100 stk.: https://www.amazon.de/HILLMAN-FASTENERS ... ine+Screws

Øv - træls !

Tilbage til Flippermaskine reservedele

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 38 gæster