SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er lør 27. apr 2024 08:43

I-pac

Køb og salg af MAME og dele til MAME
  • Forfatter
  • besked

porse

  • Indlæg: 37
  • Tilmeldt: søn 4. nov 2007 14:53
  • Geografisk sted: midtjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

I-pac

Indlæglør 27. jun 2009 19:32

hej
mener at have set en on-line butik fra england som sælger I-pac samt joystick+knapper samlet til ca. 500,-kroner.

Link dertil ??
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: I-pac

Indlæglør 27. jun 2009 20:03

Jeg er umiddelbart kun bekendt med Ultimarc i England og Arcadeshop fra Tyskland, som sælger I-Pac. Jeg har selv handlet disse steder og kan varmt anbefale dem.

porse

  • Indlæg: 37
  • Tilmeldt: søn 4. nov 2007 14:53
  • Geografisk sted: midtjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: I-pac

Indlæglør 27. jun 2009 20:19

jeg kan ikke finde dette sæt hos de to forhandler :
Sæt bestående af I-pac, 2 joystick, 8-10 knapper, og evt. møntindkast.
pris ca. 500,-kroner
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: I-pac

Indlægsøn 28. jun 2009 05:38

Jeg har søgt lidt på google, men har ikke været i stand til at finde en engelsk forhandler. Jeg fandt dog to i Australien [1,2], som solgte sådan en pakke som du beskriver. Men er der en grund til at du ikke selv vil håndplukke komponenterne? Jeg skal gerne være behjælpelig, hvis du er i tvivl om tingene du finder, passer sammen.

Her er nogle pointers, hvis du selv har lyst til at lede videre.

Du kan bruge "site:*.co.uk" i søgelinien på google, for at begrænse resultaterne til det britiske domæne, men det filtrerer .com domæner fra, som eksempelvis Ultimarc bruger.

Eksempel: http://www.google.dk/search?q=i-pac+joy ... te:*.co.uk

porse

  • Indlæg: 37
  • Tilmeldt: søn 4. nov 2007 14:53
  • Geografisk sted: midtjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: I-pac

Indlægsøn 28. jun 2009 08:44

ok
jeg vil gerne have et controlpanel som opfylder de mest gængse spil, I-pac 2 joystick (? antal knapper), samt 1 player & 2 player, er der andre knapper man har brug for (til styring af Mame ?) har mønt indkast selv.
Brugeravatar

Creek

  • Indlæg: 440
  • Tilmeldt: ons 26. jul 2006 15:29
  • Geografisk sted: Kastrup
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: I-pac

Indlægsøn 28. jun 2009 11:17

De fleste MAME spil udnytter maksimalt 3 knapper, men der er naturligvis undtagelser. En del NeoGeo baserede spil har et kontrolpanel layout af 4 knapper, som kan ses på dette billede. Personligt har jeg dog ikke haft problemer med eksempelvis Metal Slug serien, som sagtens kan nøjes med 3 knapper. Men så er der kampspil (Beat'em'up's) som kræver mellem 6 og 8 knapper pr. spiller.

En anden vigtig ting at tage højde for, er omstilling mellem 4-way og 8-way på joystickene. En del af spillene op igennem 80'erne benytter nemlig ikke diagonalerne, heriblandt Pac-Man, Frogger, Donkey Kong og selv nyere spil som Bomberman. Det kan være umådelig svært at manøvrere præcist, hvis man vil gå til en af siderne, men at joysticket istedet registrerer at man går skråt op. 4-way indstillingen låser joysticket, så det kun kan bevæge sig op, ned, venstre og højre. Til gengæld er de fleste af de nyere spil tæt på umulige at spille i 4-way indstilling, så det kan klart anbefales at anskaffe sig et Mag-Stik Plus eller lignende joystick, så man ikke skal afmontere kontrolpanelet, hver gang det skal omstilles.

En del joysticks kan omstilles mellem 4-way og 8-way, men oftest er det via en switch på undersiden af kontrolpanelet (som eksempelvis på det her T-Stik, som vi bestilte 4 af til vores projekt i den tro at de kunne omstilles fra toppen). Til alt held fandt vi ud af, at Ultimarc's Mag-Stik Plus var nøjagtigt samme model, de har blot udviklet en mekanisme, så det kan omstilles fra toppen, det vil sige at man kan løfte det og dreje det 45 grader. Og da man i stort set alle de berørte spil, spiller på tur, var det kun nødvendigt at udskifte player 1 joysticket og lade resten stå på 8-way indstillingen.

Men knapmæssigt, ville du kunne klare dig fint med følgende opsætning:

Player 1 -> 3 knapper + player 1 start
Player 2 -> 3 knapper + player 2 start

Jeg vil derudover anbefale minimum 2, men max 4 knapper, til den såkaldte frontend, altså menusystemet du kan bruge til at starte spillene igennem (Eksempelvis Hyperspin eller GameEx). Vi har på vores kabinet 4 knapper, som i frontenden fungerer som Start spil, Slut spil, Page Up og Page Down. Inde i spillene fungerer Page Up og Page Down som Pause og en genvej til "Mame options".

Og ikke at forglemme, så kan du montere en power on/off knap på arkadekabinettet, som vi har gjort (kan måske anes her i toppen). Du kan føre to ledninger fra knappens microswitch og forbinde dem direkte på de to power switch ben på bundkortet, som tænder for pc'en og pænt lukker den ned igen. Kombineret med en USB strømskinne, kan knappen slukke og tænde for det hele.

Du kan i øvrigt læse om flere af de overvejelser vi gjorde os med vores projekt i denne tråd og her et billede af vores kontrolpanel.

Billede

Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål.

porse

  • Indlæg: 37
  • Tilmeldt: søn 4. nov 2007 14:53
  • Geografisk sted: midtjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: I-pac

Indlæglør 25. jul 2009 19:33

Jeg har sammenlignet priser ved Ultimarc i England og Arcadeshop fra Tyskland..

jeg har brug for : i-pac, 2 joystick 14 knapper (div farver 1/2player)
Ultimarc 139 $
Arcadeshop 166 $

har i de samme erfaringer ??

mchay

  • Indlæg: 596
  • Tilmeldt: man 22. okt 2007 13:24
  • Geografisk sted: Svendborg
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: I-pac

Indlæglør 25. jul 2009 19:46

Er det inklusiv VAT, som bliver lagt på når du handler ved ultimarc?

porse

  • Indlæg: 37
  • Tilmeldt: søn 4. nov 2007 14:53
  • Geografisk sted: midtjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: I-pac

Indlæglør 25. jul 2009 20:47

mchay skrev:Er det inklusiv VAT, som bliver lagt på når du handler ved ultimarc?


øhh nej det er før.. jeg har kun lagt produkterne i kurven..
.. hvor meget er VAT ?
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: I-pac

Indlæglør 25. jul 2009 22:18

porse skrev:hej
mener at have set en on-line butik fra england som sælger I-pac samt joystick+knapper samlet til ca. 500,-kroner.

Link dertil ??


de eneste klokker der lige ringede var gremlinsolutions.co.uk. de har sådanna komplette pakker

http://www.gremlinsolutions.co.uk/joystickbuttonkit.php
Brugeravatar

Allan

  • Indlæg: 954
  • Tilmeldt: søn 25. jun 2006 10:05
  • Geografisk sted: Sønderborg
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: I-pac

Indlægsøn 26. jul 2009 10:21

jeg har en brugt I-pac liggende hvis det har interesse, jeg har også en del forskellige nye knapper
200,- kr + forsendelse

porse

  • Indlæg: 37
  • Tilmeldt: søn 4. nov 2007 14:53
  • Geografisk sted: midtjylland
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: I-pac

Indlægsøn 26. jul 2009 11:03

1up skrev:
porse skrev:hej
mener at have set en on-line butik fra england som sælger I-pac samt joystick+knapper samlet til ca. 500,-kroner.

Link dertil ??


de eneste klokker der lige ringede var gremlinsolutions.co.uk. de har sådanna komplette pakker

http://www.gremlinsolutions.co.uk/joystickbuttonkit.php

:D jepper det var dem som jeg havde set...
nogle som har kan anbefale dem ser de har Mini-PAC istedet for I-Pac ??
hvor meget er VAT ??
Brugeravatar

1up

  • Indlæg: 2694
  • Tilmeldt: søn 14. sep 2008 16:45
  • Geografisk sted: Bjerre (Hornsyld)
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: I-pac

Indlægsøn 26. jul 2009 12:19

hvad jeg kan læse mig frem til, så er den britiske VAT (moms) 15%

Tilbage til MAME

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 36 gæster