SmartfeedSmartfeed | OSS | Holdet | | Dato og tid er tors 25. apr 2024 07:31

Min MAME - og et sprg!

Køb og salg af MAME og dele til MAME
  • Forfatter
  • besked

dusted

  • Indlæg: 25
  • Tilmeldt: fre 29. maj 2009 03:34
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Min MAME - og et sprg!

Indlægman 29. mar 2010 12:49

Hej, jeg er endelig så småt ved at være færdig med min konvertering af et CG Jamma kabinet til et CG PC kabinet ;)
Så tænkte at jeg lige ville vise det frem (det lovede jeg desuden også ham jeg købte det af).

Specifikationer:
Gammel arkadeskærm (mange tak for hjælpen jeg fik herinde med at få den til at virke!), den har dog lidt med at der nogle gange kommer en hvid gradient frem i toppen, som kommer og går efter hvor lyst billedet på skærmen er, så jeg må jo nok smide lidt penge efter Allan igen her engang når jeg har nogle..
2 stk magstick plus, fantastisk lækkert at man kan skifte mellem 4 og 8 vejs uden at åbne kabinettet.
2 stk. coin mechs fra ultimarc (dem vender jeg tilbage til)

Pc'en er en:
3 ghz Amd af en art.
2 GiB ddr3
250 Gib harddisk.
Radeon X800 gfx kort (overkill, men den ville ikke starte fra PCI og soft15khz virker med kortet)
Keyboard enkoder af en art, var billig og USB.
WinXP (jeg er linux mand, men det var ærlig talt lettere at få til at virke i xp)
Soft 15Khz for at tillade arkade opløsninger og refresh rate.
Mame (duh)
MameWah interface.

Sådan ser maskinen ud, pæren i marqueen er skiftet ud med 2 stk kold kathode fra scannere (tror bedre de kan klare vibrationer + bruger mindre strøm + mindre varme):
IMG_0390.JPG


Coin mech, det net der er omkring ledningerne er fra en gammel PC PSU.
IMG_0391.JPG


Dette er et lille udviklingsboard jeg brugte på min uddannelse, der var et relæ på, så jeg skrev et lille program til AVR chippen derpå, som måler frekvensen på Hsync ledningen, og først tænder for relæet når den har fået ~15 khz i 15 sekunder. Hvis den får mere eller mindre end 15 khz i 2 sekunder slukker den skærmen og tænder først igen når boarded bliver resat, således er der taget højde for eventuelle fejl som at soft15khz stoppede med at virke, eller at maskinen genstarter i fejlsikret tilstand eller noget..
IMG_0394.JPG


Pc'en, kabinettet skåret i stykker og monteret på et bræt så det hele kan skubbes ind i siden.
Den sorte strømforsynings kasse i bunden til højre har jeg bygget en forstærker fra et par ødelagte "120 watts" (somom) bilka pc-højttalere ind i.
IMG_0396.JPG


Køling.. Ved 5 volt kan de slet ikke høres, ved 12 volt kan man høre det hvis man lytter efter, men ikke når den spiller musik eller man er inde i spil.
Sådan en PC bruger jo en del mere juice end et arkadeboard, og for at beskytte PC og skærm har jeg set mig nødsaget til at skære lidt i kabinettet:
IMG_0397.JPG

Luft indtag.
IMG_0398.JPG


Jeg ville gerne at kabinettet havde god lyd sådan det også kan bruges som jukebox.. okay, god og god, det er Thansen bilhøjttalere til 150 kr, men stadig bedre end hvad den kom med. De lyder glimrende når man har skruet lidt ned for brian-bassen.
Jeg fik klippet noget hulplade til og malet det + skruer sort sådan at det ser ret anonymt ud.
IMG_0399.JPG


Det var så mit beskedne kabinet, det er ikke noget prangende, men det fungerer og jeg er tilfreds med det :)
Senest rettet af dusted man 29. mar 2010 20:41, rettet i alt 1 gang.

mchay

  • Indlæg: 596
  • Tilmeldt: man 22. okt 2007 13:24
  • Geografisk sted: Svendborg
  • Highscores: 1
    Arcade winning challenges: 0

Re: Min MAME - og et sprg!

Indlægman 29. mar 2010 13:04

Det ser meget fint ud. Den skal bestemt nok kunne sprede noget glæde.

Hvor mange volt giver du dit møntindkast?

dusted

  • Indlæg: 25
  • Tilmeldt: fre 29. maj 2009 03:34
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Min MAME - og et sprg!

Indlægman 29. mar 2010 15:07

Hej mchay, tak for de pæne ord :)

Jeg giver dem 12 volt, og jeg kan også måle at der kommer en 12 volt puls ud når jeg smider en mønt i. Det er bare som om den ikke er "stærk" nok til at trække linien høj, så når jeg forbinder den til keyboard encoderen så måler jeg omkring 1 volt (ville egentlig have troet at det var nok)

[Edit]
Hov, jeg kan se jeg fik postet under "Marked", jeg vil egentlig ikke sælge maskinen, så kan jeg få en admin til at flytte tråden over på et mere relevant board? Undskyld! :)

dusted

  • Indlæg: 25
  • Tilmeldt: fre 29. maj 2009 03:34
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Min MAME - og et sprg!

Indlægman 29. mar 2010 19:48

Ps. jeg har fået møntindkast til at virke.. kunne ikke finde nogen NPN transistorer, men fandt nogle PNP.. Følgende diagram fungerer:
out.jpg
out.jpg (27.76 KiB) Vist 5137 gange


og sådan ser det ud (jeg loddede på forsiden så undersiden er glat og nem at sætte dobbeltsidet tape på).
IMG_0400.JPG



De to hvide ledninger er 12 volt signalet fra møntindkast (de er indstillet til at være "aktiv lov" det vil sige at der er 12 volt på linien når der IKKE er noget signal).
Den midterste lyserøde ledning er 5 volt, de sorte er noget 0 volt til møntindkast.
Gul er signal til keyboard enc
IMG_0405.JPG

dusted

  • Indlæg: 25
  • Tilmeldt: fre 29. maj 2009 03:34
  • Highscores: 0
    Arcade winning challenges: 0

Re: Min MAME - og et sprg!

Indlæglør 17. apr 2010 22:41

ps.. har fået taget et ordentlig billede af møntindkastene forfra :)
Ved godt det ikke er 100% autentisk, men det var det bedste jeg ku gøre..

16042010788.jpg

Tilbage til MAME

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron